Volledige versie bekijken : dropdown menu in flash (kan niet naar andere scene via actie goto)
lowie
%Europe/Berlin %953 %2008, 22:53
Hoi ik heb een dropdown menu gemaakt in flash.Nu werkt dit perfect, alleen kan ik de button niet de actie toewijzen naar een andere scene te gaan.
actie get url werkt wel.
Het menu is een movie clip met daarin 3 lagen en 2 frames
In de eerste frames button met actie on (rollOver) gotoandstop (2)
2de frame een button op de onderste laag met een hit actie on (rollout) gotoandstop (1)
wanneer ik nu in de button op 2 frame (diegene met het dropmenu)actie geef on (release)
gotoandstop ("scene 3 ", 1);
dan gaat gewoon het dropdown menu dicht verder gebeurt er niets.
En get url lukt dan weer wel help help help .
mknol
%Europe/Berlin %955 %2008, 22:56
Vergeet de accolades (http://nl.wikipedia.org/wiki/Accolade) niet.
on (rollOver)
{
gotoandstop (2)
}Vergeet de hoofdletters ook nietgotoAndStop("Scene 3 ", 1)en in dit geval moet je rollOut en gotoAndStop 'hoofdletteren'.on (rollOut) {
gotoAndStop (1)
}
lowie
%Europe/Berlin %963 %2008, 23:06
ik heb het script ook met script assist gemaakt ??? en werkt nog steeds niet.
begrijp niet waarrom ik niet naar andere scene kan gaan.
Zou het kunnen te maken hebben dat er een conflict is met nog een andere movi clip in de verschillende scene.
Jan
%Europe/Berlin %004 %2008, 00:07
Als je scenes wil gebruiken (wat je eigenlijk niet hoort te doen) dan lees je best eerst even hier:
http://kb.adobe.com/selfservice/viewContent.do?externalId=tn_15703&sliceId=2
When specifying both a scene and frame number withgotoAndPlay() and gotoAndStop() actions, in a movie that contains multiple scenes, you may get unexpected results.
Het menu is een movie clip met daarin 3 lagen en 2 frames
In de eerste frames button met actie on (rollOver) gotoandstop (2)
Wat mark zegt ivm de accolades...
En verder zet je best geen scripts OP buttons of movieclips maar zet je al je script in een frame op de hoofdtijdlijn en geef je al je buttons/moveiclips een instance name en als script gebruik je dan iets als:
knopInstanceName.onRollOver=function()//<instance name> bij properties invullen
{
//gotoAndStop(2)
}
Groeten,
Jan
lowie
%Europe/Berlin %178 %2008, 04:16
oke alvast bedankt jan en mark.
Ik denk dat ik nog zeer veel te leren heb. en ik die dacht al goed op weg te zijn.
Maarja oefening ..b..... kunst .
T is een uitdaging om een grote site te maken voor een modellenbureau, ben meer grafische ontwerper dan scripter.maar ik leer bij
bedankt
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.