PDA

Volledige versie bekijken : Flash connect to flash

schoonmoeder
%Europe/Berlin %653 %2005, 16:41
met flash kun je connecten naar bijvoorbeeld een database.
maar is he ook mogelijk van flash naar flash te communiceren?

aangezien je externe flash bestanden kunt openen. als je nu bijde 1 flash bestand hebt waarin je kunt schrijven en een andere waaruit je leest en een 3de waarin je het alles laat zien.

zou dit mogelijk zijn of krijg je er problemen mee dat je probeert toegang tot een bestand te krijgen bij die andere. of is het gewoon een questie van dat je toegang moet geven tot die file vanaf buiten?

bij voorbaad dank
Ewart ten Brink

Pointer
%Europe/Berlin %021 %2005, 01:31
maak een fla - teken een vierkant on stage. save hem als blaat, publish de file.

maak een nieuwe fla - save hem als whatever you like.

plaats dit in keyframe 1

var mc:MovieClip = this.createEmptyMovieClip("mc", this.getNextHighestDepth());
mc.loadMovie ("blaat.swf");

Ctrl - Enter.
check
Zou je hem van een andere locatie willen halen..

var mc:MovieClip = this.createEmptyMovieClip("mc", this.getNextHighestDepth());
mc.loadMovie("http://www.blaat.com/blaatfiles/blaat.swf");

EDIT:

Dit is niet precies wat jij bedoelt. (las er ff (te) snel doorheen)
Hetgene wat jij zoekt nodig bent is waarschijnlijk LocalConnection.

The LocalConnection class lets you develop SWF files that can send instructions to each other without the use of fscommand() or JavaScript. LocalConnection objects can communicate only among SWF files that are running on the same client computer, but they can be running in different applications--for example, a SWF file running in a browser and a SWF file running in a projector. (A projector is a SWF file saved in a format that can run as a stand-alone application--that is, without Flash Player.) You can use LocalConnection objects to send and receive data within a single SWF file, but this is not a standard implementation; all the examples in this section illustrate communication between different SWF files.

The simplest way to use a LocalConnection object is to allow communication only between LocalConnection objects located in the same domain because you won't have security issues. However, if you need to allow communication between domains, you have several ways to implement security measures. For more information, see the discussion of the connectionName parameter in LocalConnection.send() and the LocalConnection.allowDomain and LocalConnection.domain() entries.

schoonmoeder
%Europe/Berlin %404 %2005, 10:42
okay dit krijg ik nog werkent. dit is localhost

als ik nou zou doen dat je een file kunt downloaden van een map van een tegenstanders zijn pc. is dit mogelijk? ik bedoel heb je dan niet eerst extra toegang ertoe nodig. of kun je met flash gewoon ff temp bestanden aanmaken die iemand van buiten mag downloden?

het probleem wat ik dus momenteel heb is dat mijn servertje thuis het gewoon niet rondkrijgt om meer dan 4 gebruikers te ondersteunen van buitenaf. nu dacht ik dus aan direct connect. maar localconnection is intern en niet na een externe file. of zou ik het via bijvoorbeeld php via mijn website moeten laten lopen?

ik zat net verder te lezen over localconnection. als ik iemand nou gewoon een file geef op mijn server waarin hij mag schrijven kan iemand anders toch deze file downloaden en toepassen? als dit snel genoeg gebeurt kan ik dus zeggen dat je aan het multyplayen bent? of heb ik dit fout?

je krijgt wel een standaard stroom van data als je altijd maar achter elkaar de file door blijft downleaden en updaten

damarez
%Europe/Berlin %423 %2005, 11:10
Als ik een website maak
maak ik altijd lege swfjes met acties erin die ik weer ophaal met de methode loadmovie
die de hoofd tijdlijn besturen

Pointer
%Europe/Berlin %565 %2005, 14:34
okay dit krijg ik nog werkent. dit is localhost
als ik nou zou doen dat je een file kunt downloaden van een map van een tegenstanders zijn pc. is dit mogelijk?
Zoiets heet uploaden. (voor die gebruiker)

ik bedoel heb je dan niet eerst extra toegang ertoe nodig. of kun je met flash gewoon ff temp bestanden aanmaken die iemand van buiten mag downloden?

Als je de gebruiker wilt laten downloaden, zou je het beste een map kunnen aanmaken op de server met alle rechten van dien (CMOD)777 is alle rechten dacht ik. Voor upload geld dit net zo. Hij moet immers toegang krijgen mbv (permision).

het probleem wat ik dus momenteel heb is dat mijn servertje thuis het gewoon niet rondkrijgt om meer dan 4 gebruikers te ondersteunen van buitenaf.

Weet je dat heel zeker?
http is http = dus www .
Haal je nu niet de computers in je eigen netwerk in de war. (HUB)/(Routerje)

nu dacht ik dus aan direct connect. maar localconnection is intern en niet na een externe file. of zou ik het via bijvoorbeeld php via mijn website moeten laten lopen?

En zoals je in je eerste topic al zei:

met flash kun je connecten naar bijvoorbeeld een database.

Dat kan allemaal wel, maar hiervoor heb je zowiezo server side scripting nodig.
Denk aan, asp (Access) voor de database of phpmyAdmin (mySQL) voor de database -
OF andere vorman: Zoals remote (AMFPHP) e.d.

Nogmaals surf wat rond, naar gegevens zoals boven vermeld, en de zaken worden een stukje duidelijker.

Groetjes