PDA

Volledige versie bekijken : scroller in fotoalbum werkt niet

Sabina
%Europe/Berlin %604 %2005, 15:31
Hoi hoi,

Ik heb gister deze tutorial gemaakt:
http://www.kirupa.com/developer/mx2004/thumbnails.htm
Alles werkt goed, maar nu wil ik m in een website zetten.
Het is de bedoeling dat als je op de button "foto's" klikt,
dat fotoalbum tevoorschijn komt.
Nou dacht ik, ik zet dat hele ding in een MC en die zet ik onder het frame met de naam "fotos".
Nou gaat dat best, alleen doet die scroller met de thumbnails het niet, terwijl ik dat nou juist het leuke aan dat fotoalbum vind..:S
Ik zie de thumbnails niet, alleen de foto's die in het bovenste vlak worden ingeladen.
Dus dacht ik, mss komt het doordat ik m in een MC heb gezet, maar hij doet het ook niet als ik m gewoon op de stage zet.
Ik heb er verder niks aan veranderd, alleen laden mijn eigen foto's erin.
In "zijn eigen" fla doet ie het perfect, maar als niet in de fla van mijn website of in een mc.

Hebben jullie een idee waarom hij het niet wil doen?
Voordat ik mijn eigen vormgeving er aan geef wil ik dat hij werkt, maar ik zie het nu even niet, ben er al een tijdje mee bezig, maar misschien zien jullie het gelijk.. :)

Groetjes, Sabina

Mitch
%Europe/Berlin %338 %2005, 09:07
He Sabina,

Zo'n soort vraag hoort in het action script forum en niet in animatie en design, daar zal je veel sneller geholpen worden.

Let hier op, dat houdt het forum netjes en overzichtelijk en zo wordt jezelf ook sneller geholpen.

Roenes
%Europe/Berlin %425 %2005, 11:12
Hoi Sabina,

Ik ben er ff mee bezig geweest net en kan niets vreemds vinden. Als ik alles in een mc zet in de originele fla, dan werkt het nog. Als ik daarna die mc kopieer naar een nieuwe fla werkt het ook mits ik de fla opsla in dezelfde map als het xml bestand (maar dat ben je vast niet vergeten, anders krijg je een foutmelding.)

Dus het lijkt er haast op dat er in je eigen fla iets fout zit waardoor de boel verstoort wordt. Zou je daarom je fla eens online willen zetten? En als je dat niet wilt, weet je me via mail wel te vinden ;)

Sabina
%Europe/Berlin %354 %2005, 09:30
Hoi Flashers,

nou heeft Roenes mij heel goed geholpen door zijn fla met de gallery in een mc naar mij te sturen, omdat het bij hem wel werkt en bij mij niet.
En nu komt het: zijn fla doet het bij bij niet! Ik zie de scroller wel,maar hij beweegt niet als ik er met de muis overheen ga!
Nou vind ik dit TE vaag voor woorden!
Ik heb t thuis en op mn werk getest, same story.

Nou wil ik graag weten of iemand wel eens soortgelijke problemen heeft gehad met flash, of het misschien een een of andere instelling ligt ofzo, ik roep maar wat.
Want als iets bij de een werkt,moet ie het bij de ander toch ook doen?
Ik weet het niet meer...wie wel?

Groetjes, Sabina

Roenes
%Europe/Berlin %632 %2005, 16:10
Het blijft idd een erg vreemd probleem. Het enige wat me nu te binnen schiet is het volgende. Ik zag op een screenshotje dat je mailde dat je werkt met een mac. Ik werk op een windows pc. Zou het daarom kunnen dat mijn fla niet bij jou werkt? Of is het dan logischer als je de fla niet zou kunnen openen? Ik weet namelijk niet hoe dat zit met de flash versies op de verschillende platformen.

Maar kijkend naar de AS die gebruikt wordt, zou het ding toch naar behoren moeten werken... :)

Sabina
%Europe/Berlin %655 %2005, 16:43
Mensen, thanx 2 Roenes is het opgelost! Hij is goed! :D