PDA

Volledige versie bekijken : geselecteerde items meenemen

Sniff
%Europe/Berlin %552 %2008, 13:16
Hey,
ik heb een vraag. Ik heb op een pagina 15 items staan die ik kan selecteren en deselecteren. Nu wil ik de geselecteerde item(s), die dus visible zijn, op een volgende pagina hebben. Welke script moet ik dan in een button zetten om alleen de geselecteerde items te pakken?

Jan
%Europe/Berlin %569 %2008, 13:40
Hey,
ik heb een vraag. Ik heb op een pagina 15 items staan
watvoor items? Items is nogal vaag eh...

die ik kan selecteren en deselecteren.
hoe? op welke manier selecteer je? textcursor en dan blok selecteren? met je muis eromheen? radio buttons? movieclips aanklikken? selecteren is nog vaag eh...

Nu wil ik de geselecteerde item(s), die dus visible zijn, op een volgende pagina hebben.
wat voor pagina? uitprinten op een pagina? html pagina? zowel pagina, als 'op een pagina hebben' is nogal vaag eh...

Welke script moet ik dan in een button zetten om alleen de geselecteerde items te pakken?

Je moet geen scripts IN buttons zetten maar in een frame op de hoofdtijdlijn

Wachtend op je antwoord(en) of een bereidwillige helderziende,

Groeten,
Jan :)

Sniff
%Europe/Berlin %576 %2008, 13:50
trace( "start" );
_root.selectArray = new Array();
_root.removeFromArray = function( waarde )
{
newArray = _root.selectArray;
_root.selectArray = new Array();
for( naam in newArray )
{
if ( newArray[naam] != waarde )
{
_root.selectArray[_root.selectArray.length] = newArray[naam];
}
}
}

_root.debugArray()
{
for(each in _root.selectArray)
{
trace( each + ": " + _root.selectArray[each] );
}
}

dat staat op mn eerste frame, en in mn eerste movieclip frame heb ik dit staan

trace( "enter bloem 1" );
_root.debugArray();
stop();

dit op de tweede frame

trace( "enter bloem 2" );
_root.debugArray();
stop();

dit in mijn nog niet geselecteerde button
on(release)
{
trace( _root.selectArray.length );
_root.selectArray[_root.selectArray.length] = "bloem";
play();
}

dit in mn geselecteerde button

on(release)
{
_root.removeFromArray("bloem");
play()
}

Sniff
%Europe/Berlin %609 %2008, 14:38
Ik heb dus eigenlijk 15 buttons, die ik kan selecteren en deselecteren. De selecteerbare buttons zijn ingredienten. Als ik deze heb geselecteerd, wil ik op de volgende pagina de gerechten krijgen die dat ingredient bevatten.
Welke script moet ik in die "ga verder" button schrijven?

Jan
%Europe/Berlin %611 %2008, 14:40
Alle "_root's" zouden weg moeten en waar nodig vervangen door een combinatie van this en _parent (Als je op de tijdlijn van een MovieClip zit dan is this._parent hetzelfde als _root. Als je in de tijdlijn van een MovieClip in nog een andere MovieClip zit dan is this._parent._parent hetzelfde als _root)
Verder alle script uit je buttons halen en wegdoen op de tijdlijnen in MovieClips en verhuizen naar de hoofdtijdlijn. En van daar uit spreek je MovieClips en Buttons aan met hun instance name.
on(release)
{
}
wordt dan:
knopInstanceName.onRelease=function()
{
trace(selectArray.length );
}

En je kan ook best even in de help kijken bij de Array class op:
push, pop, shift, splice en slice.

Als die "bloem" de instance name van een MovieClip is steek je die best zonder quotes in de array.

Groeten,
Jan

Sniff
%Europe/Berlin %634 %2008, 15:13
ik kan hem nu niet meer selecteren... maar in principe is mijn manier toch wel bruikbaar, of niet? Ik wil alleen die geselecteerde ingredient gebruiken om de gerechten met dat ingredient te laten zien..
De knop bloem is bijvoorbeeld geselecteerd. hoe kan ik dan de gerechten met bloem vinden en laten zien?