PDA

Volledige versie bekijken : Klein script vraagje

Seforo
%Europe/Berlin %408 %2005, 10:48
Hoi allen,

Heb op dit moment het volgende script

on(rollOver) {
_root.profile1._y = 200;
div = 4;
endY = 30;
}

onClipEvent (enterFrame) {
_root.profile1._y += (endY-_root.profile1._y)/div;
}

on(rollOut) {
_root.clip2._y = 30;
div = 2;
endY = 200;

Wat dit dus doet, je hebt een button en een MC (profile1), als je op de button heen gaat dan komt MC profile1 in beeld.
En als je van de button eraf gaat dan verdwijnt hij weer (niet abrupt maar met slide effect)

Allemaal heel leuk en aardig maar ik zoek een oplossing wanneer ik 8 buttons heb die elk hun eigen MC profile1~8 heeft

Wat ik dus wil is dat als ik over button1 druk, dat profile1 omhoog komt.
Maar zodra ik op button2 druk, dan moet profile1 omlaag schuiven en schuift profile2 voor in de plaats.
Heb het volgende gedaan toen.

on(rollOver) {
_root.profile1._y = 200;
_root.profile2._y = 30;
div = 4;
endY = 30;
}

onClipEvent (enterFrame) {
_root.profile1._y += (endY-_root.profile1._y)/div;
_root.profile2._y += (endY-_root.profile2._y)/div;
}

on(rollOut) {
_root.clip2._y = 30;
div = 2;
endY = 200;

Ik weet dat bovenstaande niet werkt, omdat hij kijkt naar 'div=4 en endY=30'

Hoe kan ik dit zo simpel mogelijk oplossen ??

DieterStruik
%Europe/Berlin %429 %2005, 11:19
Maak een class en hang deze class via je library symbol 'properties' aan de betreffende mc's. Schrijf in je _root een klein stukje code waar je per mc unieke waardes meegeeft.
Immers doen zij allemaal hetzelfde alleen dan op een andere plek op je stage.

Als je niet weet hoe je die class in flash krijgt moet je ctrl+u drukken en naar de actionscript tab gaan. Geef binnen deze tab op waar flash moet zoeken naar .as bestanden waar een class in zit.

Succes!!!

Seforo
%Europe/Berlin %460 %2005, 12:03
Hmm... om er ook even bij te zetten, ik ben nogal n00b op het gebied van scripten. Ik begreep je bij "Class aanmaken" al niet meer.

misschien dat je een voorbeeltje kan maken op me op weg te helpen ? dan kan ik dat voor de andere ook zelfde methode gebruiken.

Thanks

Seforo
%Europe/Berlin %573 %2005, 14:45
kan de hele thread verwijderd/op slot gezet worden ? heb de oplossing al :) thanks

Roenes
%Europe/Berlin %872 %2005, 21:56
Zou je dan ook de oplossing willen plaatsen zodat andere mensen die op deze topic stuiten ook meteen geholpen zijn? Dan sluit ik daarna de topic wel ;)