PDA

Volledige versie bekijken : photo show met externe images

Joshua_abdon_sly
%Europe/Berlin %587 %2008, 14:05
Hey,

Ik ben al een tijdje een photo gallery aan het proberen in elkaar te knutselen. Dit is al wat gelukt.
De code die ik gebruik, komt van de site http://kirupa.com/developer/mx/photogallery.htm

Nu heb ik een probleem waar ik niet aan uit kom, de afbeeldingen in de externe map zijn niet altijd even groot(soms 400px hoog, soms 450px). Deze zouden automatisch naar een hoogte gebracht moeten worden van 300px. (en daarna gecentreerd worden, maar dit lijkt me geen groot probleem?)

Is dit mogelijk met deze code?
Zo ja, hoe los ik dit op?

Alvast bedankt :) ,
Josh

ldemortier
%Europe/Berlin %593 %2008, 14:15
zet gewoon je movieclip placeholder naar een bepaalde breedte en hoogte en tis opgelost,

mc_placeholder._height = 300;

grz

ldemortier
%Europe/Berlin %594 %2008, 14:16
of je kan ook met schalen:

mc_placeholder._xscale = 50;

Joshua_abdon_sly
%Europe/Berlin %601 %2008, 14:25
Bedankt voor de snelle reactie.

Dit had ik al wat uitgeprobeerd, maar daarmee worden de foto met hoogte 400 niet met dezelfde hoogte getoond als de foto met hoogte 450?

Zou er iets verkeerd zijn met het script?

ldemortier
%Europe/Berlin %534 %2008, 12:50
Wil je dan dat de fotos eerst worden ge-cropped? anders begrijp ik je niet direct. Als je bv foto's upload, en dan automatisch die foto schaalt en croppt, dan zal je dat met php moeten doen. Zelf gebruik ik dit met mijn CMS, waar ik nieuwsfoto's upload. dus dan is het gewoon in flash inladen, aangezien ze op het juiste formaat staan, en tis opgelost!

Jan
%Europe/Berlin %591 %2008, 14:12
zet gewoon je movieclip placeholder naar een bepaalde breedte en hoogte en tis opgelost,
mc_placeholder._height = 300;
grz
Bij het inladen van een swf/jpg in die mc_placeholder zal die mc_placeholder de afmetingen aannemen van wat er inkomt.

Als je loadClip() (MovieClipLoader class) gebruikt in plaats van loadMovie() dan kan je NADAT het volledig is ingeladen een nieuwe hoogte meegeven. Dus bij het onLoadInit event.

Groeten,
Jan

Joshua_abdon_sly
%Europe/Berlin %601 %2008, 14:25
Bedankt allen,

In feite is het de bedoeling om een lightbox te maken,
http://www.huddletogether.com/projects/lightbox2/
zoals in de image set.

Nu zou het natuurlijk simpeler zijn als ik dit kon integreren in flash.
De site is praktisch volledig in flash gemaakt. Nu als ik op een knop druk zou de lightbox moeten verschijnen.

Hoe zou ik dit best in de code van mijn AS plaatsen?

Alvast bedankt.