PDA

Volledige versie bekijken : Guided volume control

EBX
%Europe/Berlin %008 %2005, 01:12
Hey,

Ik werk aan een flash platenspeler, daarbij heb ik een volume knop als button, die ik laat draggen via volgende code.

on(press) {
startDrag(this,false);
}
on(release) {
stopDrag();
}

Nu verloopt het de richting van de slider diagonaal !, ik kan dus niet via de opties van startDrag het draaggebied van de knop bepalen.

Ik heb me proberen verhelpen door een verticale guide laag te maken en daaraan de laag van knop te koppelen !

Na enkele uren gezocht te hebben en te expirimenteren, blijkt dit niet te lukken :S
Ik geraak er echt niet uit, kan iemand me helpen ???

Alvast bedankt !!!

Pimm
%Europe/Berlin %547 %2005, 14:08
Ik denk dat het werkt als je 'm in een MC en horizontaal maakt, vervolgens alle codes gewoon maakt (dus ook het draggebied enzo), en dan die MC (eventueel met AS) gaat draaien.

Dat zou moeten werken denk ik...

(Let op dat je dan niet de coördinaten met _root laat beginnen hè?!)

theFlashWizard
%Europe/Berlin %580 %2005, 14:56
het is me nou niet bepaalt duidelijk wat je wilt..
welke richting wil je nou dat je slider heen en weer beweegt?
in flash help over de startDrag zie je dat je een gebied kan instellen waarover het object mag verplaatsen.. mischien kan je daar wat mee?

Pimm
%Europe/Berlin %588 %2005, 15:07
het is me nou niet bepaalt duidelijk wat je wilt..
welke richting wil je nou dat je slider heen en weer beweegt?
in flash help over de startDrag zie je dat je een gebied kan instellen waarover het object mag verplaatsen.. mischien kan je daar wat mee?Zoals deze gast al zei dan hij daar niets mee omdat zijn slider diagonaal loopt... (no offence)

theFlashWizard
%Europe/Berlin %687 %2005, 17:30
oww. sorry dan..
dan ist n kwestie van toch dat gebruiken, het geheel in een mc te zetten en die te roteren.. of ligt dat nu aan mij?

EBX
%Europe/Berlin %797 %2005, 20:08
Yups, dat doet de truuk !!!
Bedankt voor het idee

Het is nog niet compleet werkend, maar het idee is er al !

theFlashWizard
%Europe/Berlin %821 %2005, 20:42
kee dan :) graag gedaan..