PDA

Volledige versie bekijken : E-card in flash

ke-own
%Europe/Berlin %949 %2005, 23:47
Hallo,

Ik ben een beginneling in Flash. Ik gebruik de versie Flash MX Pro 2004.
Nu heb ik een vraag...bestaan er tutorials voor het maken van e-cards?Of iets dergelijks?

Gegroet,

Koen

Mitch
%Europe/Berlin %550 %2005, 14:12
He Ke-own,

Wat kan je zelf al? Wat wil je precies kunnen. Wees wat specifieker dan kunnen wij je beter helpen.

ke-own
%Europe/Berlin %568 %2005, 14:38
Hallo, ik ben al een stuk verder gekomen. De e-card is bijna af alleen moet er op het einde een button komen dat je de animatie opnieuw kan af laten spelen...maar hoe dit moet heb ik echt geen idee van?

Alvast bedankt voor je medewerking!

Groetjes

Koen

schoonmoeder
%Europe/Berlin %614 %2005, 15:44
maak aan het einde van je timeline een nieuwe keyframe aan met daarin de button
schrijf in de code hier,
gotoAndPlay(1);
so gaat hij naar het eerste frame van de movie toe. vervang hem door een ander getal of naam zo gewenst. en als je toevallig de movie op je stage gezet hebt zet dan ff de naam van die movie ervoor. movie.gotoAndPlay(1);

ke-own
%Europe/Berlin %638 %2005, 16:20
Bedankt! Alleen gaat hij nu na de animatie in 1x naar het begin..hij moet eerst stoppen en wanneer ik op de button klik dan moet hij pas opnieuw gaan afspelen?

jelmerdewilde
%Europe/Berlin %646 %2005, 16:30
moet je een button maken [insert>new symbol>button].
als je die hebt gemaakt [wat txt erin gezet enzo] ga je naar 'Scene 1' bovenaan de timeline.
en open je je library [ctrl+L]. je sleept je button naar de stage [je werkplek]. open het properties panel[window>properties] en geeft de button een instancename [klik op button, en het properties panel geeft de properties voor je button]

maak een nieuwe layer. selecteer het eerste keyframe. open het actions panel [f9 (?)] type er het volgende script
JouwInstancenameVanJeButton.onRelease = function(){
gotoAndPlay(1);
}

als het goed is werkt het nu