PDA

Volledige versie bekijken : Uitleg PageFlip

T3N
%Europe/Berlin %807 %2008, 19:22
Hallo mensen,

Ik wil pageflip gaan gebruiken van, www.pageflip.hu.

Alleen er zijn een paar stappen waar ik niet verder kom,

1) If you want a new page, DUPLICATE on of the templates (depending on what side your page will be).

Dit lukt.

2) Edit the content of the layer "content".

Waar staat deze ''laag'' content ? Als ik in me libary zit, kan ik wel de pagina's van ''pagecontents'' veranderen.

3) Export your new page (Library/linkage), and don't forget to uncheck "Export in first frame" Deze staat geen eens aangevinkd, then copy an instance to the exported items! (Main timeline/Layer: exported/ frame 4)

Dit gedeelte snap ik niet waar moet ik deze instrance op zetten bij frame 4 ?

5) The last step, is to change the page data (layer actions/frame5/from line26):

Waarom line 26 ? die is leeg en page data wat bedoelen ze daar mee ?

Sorry maar heb dit nooit eerder gedaan.

Bedankt voor je antwoord!

deresen
%Europe/Berlin %850 %2008, 20:24
Ik vind het leuk om de pagina's te laten vliegen!! Dat is leuk :D.

Om je vragen te beantwoorden.

Een layer zit linksboven. Dus daar staan allemaal naampjes, dan moet je daar naar een naam gaan met de naam 'content'.

change the page data (layer actions/frame5/from line26):

Je hebt dus ook zo'n laag met 'actions', dan moet je op frame 5 (dat nummertje 5 op de tijdlijn). Dan mag je het waarschijnlijk pas aanpassen vanaf regel nummer 26.

T3N
%Europe/Berlin %934 %2008, 22:26
Ja de laag Actions staat erin. Bij layers, maar content niet.

deresen
%Europe/Berlin %455 %2008, 10:55
Misschien in de movieclip van een pagina (die je er net in hebt gezet bij stap 1), daarop dubbelklikken en dan kijken of die daarin staat.

Anders zou ik het ook niet weten.

T3N
%Europe/Berlin %765 %2008, 18:22
Ja klopt. Ik heb nu alles volgens de beschreven tekst gedaan. Maar hij werkt nog steeds niet. Zou iemand misschien mijn test even willen bekijken ? Zou ik erg op prijs stellen.

Bedankt

www.vysem.com/pageflip test.fla

T3N
%Europe/Berlin %610 %2008, 14:38
iemand ?

Dauntless
%Europe/Berlin %623 %2008, 14:58
Wat werkt er nog niet / snap je niet?

Met die 'change page data' wordt bedoeld dat je alle addPage()'es moet toevoegen voor de paginas die je wil gebruiken en dat je de juiste hoogte en breedte invult.

T3N
%Europe/Berlin %735 %2008, 17:39
Ik snap niet hoe je pagina's moet toevoegen.

Ik weet dat je met page data de pagina's erbij kan voegen. Maar waarvoor moet je een hoogte en breedte invullen. Ik dupliceer toch een voorgemaakte pagina. Die al standaard de maten heeft.

Zie even de test, daar staat de uitleg in van pageflip. Ik heb alles gedaan hoe het beschreven staat, maar krijg er geen pagina's bij.

Dauntless
%Europe/Berlin %737 %2008, 17:41
Laat even jouw aangepaste fla zien.

Aangezien je de standaard gecopieerd hebt, moet je de grootte inderdaad niet aanpassen. Maar als jij nu bv een andere grootte wil nemen voor je paginas, moet je dat wel doen.

Het enige wat je moet doen is:
- pagina aanmaken
- linkagenaam geven
- export in first frame uitvinken
- pagina kopieren naar de inlaad-frame
- addPage("gekozenInstanceName"); toevoegen

T3N
%Europe/Berlin %838 %2008, 20:07
Ja klopt die stappen heb ik allemaal gedaan, maar het probleem zit denk ik bij linkagenaam geven. In de libary rechtermuis knop linkage. Dan kom je bij lankage proporties. Waar moet je de naam dan geven ? Want ik kan niks in die vensters invullen ze zijn allemaal grijs. (geblokkeerd)

- export in first frame uitvinken

Deze staat ook geen eens aangevinkd.

FLA : www.vysem.com/pageflip test.fla

Dauntless
%Europe/Berlin %840 %2008, 20:10
Eerst nog 'export for actionscript' aanvinken (want dat is wat je dus wil doen ;) ). En het andere vakje springt dan ook automatisch aan :).

T3N
%Europe/Berlin %742 %2008, 17:49
Ja hij werkt nu, bedankt Dauntless!

T3N
%Europe/Berlin %778 %2008, 18:40
Heb eigenlijk nog een probleem. Als ik een mc op een pagina zet, elke keer wanneer ik de pagina wil om gaan slaan. Laadt hij als ware de pagina opnieuw, en ook de mc. Terwijl ik er een stop(); teken in de mc heb gegeven. Wat kan ik hier aan doen ?

Het is een soort van HIT vlak, wanneer ik daar overheen ga. Laadt hij ook de mc opnieuw.

Dauntless
%Europe/Berlin %780 %2008, 18:43
Dat probleem ben ik ook al tegengekomen en is denk ik niet eenvoudig te omzeilen. Je kan misschien wel ergens in een _global array opslaan waar je zat in de mc en op frame 1 van de mc checken of je niet naar een andere frame moet springen ?

T3N
%Europe/Berlin %790 %2008, 18:57
Ja ik weet niet of dat gaat werken. Zou het wel mogelijk zijn, om een video player in pageflip toetevoegen ? Dit is eingelijk een must, want ik heb een video player nodig.

Enig idee waar ik een goede video player vandaan kan halen ? Ik heb nog nooit verder met video gewerkt, het liefst een simpele player. Dat via xml werkt iets in die richting. Een idee waar ik zoiets kan vinden ?

Bedankt voor de moeite.

Dauntless
%Europe/Berlin %823 %2008, 19:46
Start hiervoor een nieuwe tread. Maar ik waarschuw je: de kans is hééééél klein dat je video gaat werken in die pageflip.