PDA

Volledige versie bekijken : frame verder/terug doet raar

Rudi Mentair
%Europe/Berlin %573 %2008, 13:45
var keyListener_obj:Object = new Object();
keyListener_obj.onKeyDown = function() {
switch (Key.getCode()) {
case Key.SPACE :
nextFrame();
break;
case Key.LEFT :
prevFrame();
break;
case Key.PGDN :
nextFrame();
break;
case Key.RIGHT :
nextFrame();
break;
case Key.PGUP :
prevFrame();
break;
}
};
Key.addListener(keyListener_obj);
stop();

Als ik met deze code door mijn film navigeer, gebeurt er iets raars zodra ik terug ben gekomen op het eerste frame.

als ik dan op op pijltje rechts (vooruit) klik ga ik direct naar frame 3 (ipv 2)
en daarna brengt pijltje links (terug) me meteen naar frame 1 (ipv 2)
als ik dan vooruit ga kom ik op frame 4
en terug meteen weer op frame 1. (ipv 3)
dan vooruit naar frame 5 enz.

Dit doet ie nadat ik 1 keer heen en weer ben geweest.
samenvattend lijkt ie te onthouden waar ie was, en gaat ie niet 1 stap terug maar meteen naar het begin.

Ik snap er niets van.

chrismaster123
%Europe/Berlin %341 %2008, 08:11
Ligt het er misschien aan dat het keyListener object zich alleen op het fram met deze code bevindt?

Rudi Mentair
%Europe/Berlin %343 %2008, 08:14
de code bevind zich in een aparte laag in een frame die alle 21 frames van de film beslaat.

Ik heb een navigatie met knoppen gemaakt, maar wil dat mensen ook met de pijltjes kunnen navigeren.

heb net even getest om de code in alle frames te zetten, maar dan maakt ie nog vreemdere sprongen(van 1 naar 3, 5, 9, 15, 20)

Is er niet een andere simpele manier om een toetsbord navigatie door de frames te maken?
Het is een kleine simpele rechte lijn kijk hier (http://matthijsimmink.com/subsidie) en ga een paar keer heen en weer met de pijltjes en let op de volgorde

chrismaster123
%Europe/Berlin %450 %2008, 10:48
De sprongen zijn idnerdaad vaag...bij mij leek eht even te werken, maar uieindelijk kon ik overal komen behalve frame 5... :S Ik snap hier echt weinig van.