PDA

Volledige versie bekijken : Hoe kan ik wel linken naar tekst in dezelfde post ?!

tijmen_4real
%Europe/Berlin %459 %2008, 11:02
Hoi !

Hoe kan ik binnen een bericht in vBulletin linken naar een deel tekst verderop in hetzelfde bericht. Ik heb het al geprobeerd als:

<a href="#controlpanel">Control Panel</a>
En dan verderop deze 'aannemer':

<a name="controlpanel"></a>Control Panel
Maar het schijnt niet te werken, want ik krijg de HTML-code door het bericht heen te zien, dus niet als link, maar gewoon als tekst...
En of het nu een " of een ' is schijnt niet uit te maken :S ??

Hoe moet het wel ?
Greetz,

Tijmen_4Real 8D

Energy Design
%Europe/Berlin %504 %2008, 12:06
Hm lastig...
Het eerste wat in me opkomt is dat je unicode zou moeten gebruiken, net als (wel heel anders natuurlijk) lightbox:O
Dan zou je code als volgt zijn:
&lt;a href=&quot;#controlpanel&quot;&gt;linkje&lt;/a&gt;
&lt;a name=&quot;controlpanel&quot;&gt;&lt;/a&gt;berichtAls ik het goed heb P)

tijmen_4real
%Europe/Berlin %599 %2008, 14:23
Nope, er komt dan alleen deze unicode als tekst bij het bericht zelf te staan, zonder dat er links bij komen....

Energy Design
%Europe/Berlin %645 %2008, 15:29
hmnz... dat is inderdaad ingewikkeld dan.
welke taal schrijf je het in? En dan bedoel ik zit je in een php echo, javascript document.write of echt gewoon normale html te werken?
En is het ook daadwerkelijk in de code wat je typt of is het bijvoorbeeld een forum bericht?
Want als het een forum bericht is zou net zoals hier bij FF html code gedisabled staan:o

tomheymans
%Europe/Berlin %705 %2008, 16:55
Je moet de tekst waar het heen linkt binnen de a tags zetten dus zo
<a href="#controlpanel">Control Panel</a>
<A name="controlpanel">hier is het onderdeel control panel</A>

mknol
%Europe/Berlin %935 %2008, 22:27
Dit gaat over forumtaal toch? Daar wordt UBB code gebruikt.

Volgens mij moet je dan dit gebruiken (zonder spaties uiteraard)[ url = #anchor ] tekst [ / url ]Hier op FlashFocus (zelfde forumtechniek) hebben we een eigen [ anker ] tag gemaakt :D

Mocht je het echt over pure html hebben, zie dan de vorige duidelijke post van tomheymans.

sander1
%Europe/Berlin %093 %2008, 02:14
Het is standaard niet mogelijk met vBulletin een link met puur en alleen een anchor te maken. Het is wel mogelijk nieuwe BBcode tags toe te voegen aan een vBulletin installatie (via het control panel).

Hier staat een voorbeeld van hoe je anchor links en anchors opgebouwd zouden kunnen worden:
http://www.vbulletin.com/forum/showpost.php?p=1327870&postcount=6

tijmen_4real
%Europe/Berlin %655 %2008, 15:44
Sorry voor de late reactie, khad de hoop al opgegeven :(
Maar de BBcode tags in de link van sander1 werken super!

Zie hier (http://www.katwijk13.nl/forum/showthread.php?t=71) het resultaat:
Bedankt!!