Volledige versie bekijken : Load FLV met XML
Brinky
%Europe/Berlin %673 %2008, 16:10
Goededag,
Ik heb het voor elkaar gekregen om verschillende bestanden (JPG/PNG en SWF) via xml in te laden en was hier dan ook blij mee :)
Maar nu zou ik graag willen dat ik ook FLV-bestanden extern via hetzelfde XML-bestand kan inladen en af spelen. Op gotoandlearn.com stond al een tutorial op FLV bestanden in te laden maar ik krijg het niet voor elkaar om het systeem wat ik al heb te combineren met de tutorial.
Ik werk met as 2.0. Heeft iemand anders tutorials of bestanden om zowel JPG-bestanden als FLV-bestanden met hetzelfde XML-bestand in te laden?
Alvast bedankt!
Gr
Stephan
Jan
%Europe/Berlin %887 %2008, 21:18
Met XML laad je geen jpg bestanden of FLV bestanden in maar de (beschreven/gestructureerde) data uit dat xml bestand.
En die data is in jouw geval: urls naar bestanden. (Wat voor bestanden het zijn maakt niets uit voor XML.)
Maar terwijl je een jpg simpelweg kan laden in een MovieClip gebruik je voor een FLV bestand beter een instance van de FLVPlayback component.
Uit je xml haal je dan de juiste url naar de desbetreffende flv file.
Met dit gegeven (url) stel je het contentpath (is een parameter van de FLVPlayback component) in.
Gelijkaardig voorbeeld:
http://www.flashfocus.nl/forum/showpost.php?p=293374&postcount=3
Groeten,
Jan
Brinky
%Europe/Berlin %403 %2008, 09:41
Oké, ik snap het principe van een xml-bestand. Maar ik moet er dus voor zorgen dat als ik een FLV-bestand inlaadt hij de FLVPlayback component aanzet. En als ik gewoon JPG of andere bestanden inlaad deze uitstaat en de MovieClip aanzet. Of is dit een foute gedachte?
Jan
%Europe/Berlin %511 %2008, 12:16
Oké, ik snap het principe van een xml-bestand. Maar ik moet er dus voor zorgen dat als ik een FLV-bestand inlaadt hij de FLVPlayback component aanzet. En als ik gewoon JPG of andere bestanden inlaad deze uitstaat en de MovieClip aanzet. Of is dit een foute gedachte?
Foute gedachte... 't Is maar wat je wil. Als er foto's bij de film horen dan kan je die tegelijk tonen. De foto laad je dan in een MovieClip instance en de film speel je af via een instance van de FLVPlayback component.
import mx.video.*;
knop.onRelease=function()
{
mcl.loadClip("foto1.jpg",fotoholder);//en foto1.jpg heb je tevoren uit je xml bestand gehaald.
player.skin = "ClearOverAll.swf";
player.contentPath = //hier de data (=de url of bestandsnaam) die je tevoren uit je xml bestand hebt gehaald. (iets als :"jouwfilm.flv"; of ("http://www.domein.nl/folder/jouwfilm.flv"
player.play();//film begint te laden en te spelen.
}
("player" is de instace name van je FLVPlayback component)
Druk eens op F1...
Jan
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.