dakans
%Europe/Berlin %632 %2005, 16:10
Ik heb een MC van 20 frames. In deze MC laat ik twee foto's inelkaar over faden. Nu is mijn bedoeling dat je in frame 20 op een button kan drukken waardoor je het faden weer terugdraaid, oftewel je gaat van frame 20 naar 1. Zelf noem ik dit dus een 'reverse play', maar ik kon hier via F1 in de dictionary niks over vinden. Dit moet via AS wel mogelijk zijn dacht ik???
Om het dan nog ingewikkelder te maken, is het dan ook mogelijk dat wanneer je weer terug bent bij frame 1, dat je d.m.v. dezelfde button weer teruggaat naar frame 20? Kort gezegd, dat je d.m.v. deze button bepaald of je de MC vooruit of 'reverse' afspeelt.
Het script zal er grofweg zoiets uitzien (denk ik):
on (release) {
if (frame 20)
then reverse play //weet dus niet wat hier moet staan
if (frame 1)
then play
}
Ik weet nog niet erg veel van AS, maar logischerwijs denk ik dat het zoiets moet zijn. Een helpende hand of een verwijzing naar een goede TUT is zeer welkom.
B.v.d. David.
Om het dan nog ingewikkelder te maken, is het dan ook mogelijk dat wanneer je weer terug bent bij frame 1, dat je d.m.v. dezelfde button weer teruggaat naar frame 20? Kort gezegd, dat je d.m.v. deze button bepaald of je de MC vooruit of 'reverse' afspeelt.
Het script zal er grofweg zoiets uitzien (denk ik):
on (release) {
if (frame 20)
then reverse play //weet dus niet wat hier moet staan
if (frame 1)
then play
}
Ik weet nog niet erg veel van AS, maar logischerwijs denk ik dat het zoiets moet zijn. Een helpende hand of een verwijzing naar een goede TUT is zeer welkom.
B.v.d. David.