Sankie
%Europe/Berlin %487 %2005, 12:42
oke ik zit met het probleem, de laser MC's in me spelletje raakten de enemy MC's eerst niet.
Nu heb ik deze code toegevoegt aan de laser, en het schijnt half te werken.
if (_root["laser"].hitTest(_root["enemy"])) {
tellTarget ("_root.enemy") {
gotoAndPlay(15);
}
}
Maar er is een probleempje zoals je zelf ziet in de SWF, de eerste 1-2 seconden schiet de enemy naar frame (15) wanneer de laser collide met de enemy, zoals aangegeven in het script hierboven maar na de 1-2 seconden negeert flash dit script alsof ik moet aangeven dat het geloopt moet worden ofzo?
Kan iemand mij uitleggen hoe dit komt of is er een betere manier om dit op te lossen?
Overige informatie die misschien nuttig is op me vraag: De movieclip enemy is een loopje dat een guideline volgt en de laser heeft 2 keyframes met actions in de timeline:
LASER KEYFRAME 1
setProperty("", _x, getProperty("", _x)+5);
if (Number(getProperty("", _x))<0) {
removeMovieClip("");
}
LASER KEYFRAME 2
removeMovieClip("");
}
gotoAndPlay(1);
ENEMY MC ACTION
on (rollOver) {
tellTarget ("_root.ship") {
gotoAndPlay(15);
}
}
Dat is voor het schip dat aan de muis vast zit, als je over de enemies of bullets hovered explodeert ie is nog niet helemaal flawless maar zit een beetje te spelen.
Nu heb ik deze code toegevoegt aan de laser, en het schijnt half te werken.
if (_root["laser"].hitTest(_root["enemy"])) {
tellTarget ("_root.enemy") {
gotoAndPlay(15);
}
}
Maar er is een probleempje zoals je zelf ziet in de SWF, de eerste 1-2 seconden schiet de enemy naar frame (15) wanneer de laser collide met de enemy, zoals aangegeven in het script hierboven maar na de 1-2 seconden negeert flash dit script alsof ik moet aangeven dat het geloopt moet worden ofzo?
Kan iemand mij uitleggen hoe dit komt of is er een betere manier om dit op te lossen?
Overige informatie die misschien nuttig is op me vraag: De movieclip enemy is een loopje dat een guideline volgt en de laser heeft 2 keyframes met actions in de timeline:
LASER KEYFRAME 1
removeMovieClip("");
}
LASER KEYFRAME 2
removeMovieClip("");
}
gotoAndPlay(1);
ENEMY MC ACTION
on (rollOver) {
tellTarget ("_root.ship") {
gotoAndPlay(15);
}
}
Dat is voor het schip dat aan de muis vast zit, als je over de enemies of bullets hovered explodeert ie is nog niet helemaal flawless maar zit een beetje te spelen.