PDA

Volledige versie bekijken : Muis eigenschappen zelf invoeren.

The Pianist
%Europe/Berlin %468 %2005, 12:15
Ik ben een spelletje aan het maken in Flash ( een soort 3d shooter ),
maar er is iets waar ik op vastloop.
De muis bestuurt een geweer, dus als je de muis beweegt zie je het geweer met het handje eraan vast bewegen.

Wat ik wil is dat de muis niet naar boven kan, maar alleen van links naar rechts kan.

Heeft iemand enig idee [?]

Fatty Owl
%Europe/Berlin %497 %2005, 12:56
Wil je aub deze topic verwijderen.

behived
%Europe/Berlin %498 %2005, 12:57
welke code gebruik je om het geweer te laten bewegen?

rackdoll
%Europe/Berlin %507 %2005, 13:11
je zou toch gewoon de y hetzelfde kunnen laten.......
soort van locken dus.
wat je zou kunnen doen is gewoon je muis de heletijd terug zetten op een bepaalde Y..
(beetje een gehackte versie, maar zou opzich wel kunnen.....denk ik)

Fatty Owl
%Europe/Berlin %524 %2005, 13:34
je zou toch gewoon de y hetzelfde kunnen laten.......
soort van locken dus.
wat je zou kunnen doen is gewoon je muis de heletijd terug zetten op een bepaalde Y..
(beetje een gehackte versie, maar zou opzich wel kunnen.....denk ik)
onmogelijk naar mijn weten.

kevinrommen
%Europe/Berlin %536 %2005, 13:53
dit is in director heel gemakkelijk te maken. Maar er staat me niets van bij dat dit ook in flash kan.

rackdoll
%Europe/Berlin %546 %2005, 14:07
Kijk ,
als je iets aan de muis koppelt doe je :

_root._ymouse = mc._y;
_root._xmouse = mc._x;

maar als je die _root._ymouse er niet bijzet.....dan neemt de mc toch alleen de x posite van de muis de heletijd en de Y dus niet....zo zorg je dat je MC alleen over de X as beweegt en niet over de Y as ;)

rackdoll
%Europe/Berlin %547 %2005, 14:07
niet onmogelijk dus .... :D

gbolssens
%Europe/Berlin %580 %2005, 14:55
Kijk ,
als je iets aan de muis koppelt doe je :

_root._ymouse = mc._y;
_root._xmouse = mc._x;

maar als je die _root._ymouse er niet bijzet.....dan neemt de mc toch alleen de x posite van de muis de heletijd en de Y dus niet....zo zorg je dat je MC alleen over de X as beweegt en niet over de Y as ;)

Ik zou het eerder andersom doen, rackdoll. Ik denk dat de _xmouse en _ymouse read-only properties zijn (anders zou het nogaal een zooitje worden). Je kunt die dus geen waarde geven. Waarschijnlijk bedoelde je dit:

mc._x = _root._xmouse;
mc._y = _root._ymouse;

en in dit geval is het:

mc._x = _root._xmouse;
mc._y = 250;

de ._y property zou ik niet gewoon weglaten, maar geef 'm een vaste waarde (in bovenstaand voorbeeld 250).

greetz,
GB

rackdoll
%Europe/Berlin %659 %2005, 16:49
ja sorry, ben bezig met veel dingen tegelijk.,...
je hebt gelijk..... :D
dank u.
hehe ;)

Dauntless
%Europe/Berlin %684 %2005, 17:26
En als je een startDrag hebt kan je die locken dmv de argumenten die je meegeeft aan startDrag();

Als je het dus gewoon in een onMouseMove of onEnterFrame hebt, moet je gewoon de _y = _ymouse weglaten.

FO: Waarom zou ik dit topic moeten verwijderen?

Fatty Owl
%Europe/Berlin %719 %2005, 18:16
@rackdoll ik dacht dat je bedoelde de muis zelf (dus niet een mc die je gebruikt als muis) een positie te geven wat wel onmogelijk is :) maar je hebt wel gelijk( dit antwoord hat ik ook al gepost in het andere topic)

kevinrommen
%Europe/Berlin %721 %2005, 18:19
waarom had je dat dan neit ff gelinkt ;)

Fatty Owl
%Europe/Berlin %803 %2005, 20:16
die andere topic staat er nu niet meer, en zie mijn 2de post. hij had wel begrepen dat hij een dubbelpost had gemaakt dus was ik niet van plan hier een antwoord te geven ook niet, en bij de gedachte dat hij deze topic zou verwijderen, heb ik hier geen inhoud gezet. maar dus is de andere nu verwijdert;)

dat is de reden:D

@dauntless er was al een andere topic over die nu ge delete is (wat ik hierboven uitleg)

SaphuA
%Europe/Berlin %889 %2005, 22:21
In die andere post had ik mijn antwoord gezet :(