Volledige versie bekijken : Flash 9 Wishlist
BDisOKE
%Europe/Berlin %925 %2005, 23:13
Ja, je leest het goed, Flash 9!
Flash 8 ligt nog maar net in de schappen, of op je deurmat.
Maar Macromedia is alweer hard aan het nadenken over de volgende versie van Flash.
En daarbij willen ze graag onze input.
Op de onderstaande links kan je laten weten wat je graag in Flash 9 zou zien en berichten van andere Flash gebruikers lezen.
Meer info:
Flash team Blog pagina (http://weblogs.macromedia.com/flashteam/archives/2005/09/its_that_time_a.cfm)
Macromedia wish form (http://www.macromedia.com/cfusion/mmform/index.cfm?name=wishform&product=15)
Roenes
%Europe/Berlin %953 %2005, 23:53
Wellicht leuk om in deze topic een wishlist te maken van FF members en deze dan in 1x te submitten bij macromedia? :)
Wat ik iig wel eens zou willen zien, is een uitgebreidere AS editor. Dus eentje die standaard dingen als code folding en zo heeft. Zodat je niet meer aan zo'n externe editor gebonden zit als je een beetje fatsoenlijk wil AS'en :)
Cowerd
%Europe/Berlin %894 %2005, 22:28
Ja en dat als je een code typed en er komt een code-hint dat die ook terug komt als je iets met "" hebt gedaan..
Dauntless
%Europe/Berlin %907 %2005, 22:46
Vind je het irritant dat je gebonden bent aan een externe AS editor, Roenes ?
Ik vind het juist super handig! Ik werk in SE|PY, druk CTRL + ENTER in als ik wil testen (gewoon in sepy), flash compiled m'n progje en m'n .as is dus ook automatisch opgeslagen , dus als hij crasht ben ik weinig kwijt...
En dan MTASC die veel strenger is als de flash compiler en ook op bepaalde punten duidelijker.
Roenes
%Europe/Berlin %954 %2005, 23:54
Ik werk ook met SEPY en vind het niet zo irritant hoor :P Maar ik vind het gewoon waardeloos dat een programma als flash geen goede code writer in zich heeft :)
The_One
%Europe/Berlin %052 %2005, 02:14
Kzou graag willen dat de img-tag verbeterd zou worden.
T werkt nl nog zo buggie als in FMX04 [of ik doen iets fout:P]
Roenes
%Europe/Berlin %933 %2005, 23:24
Kzou graag willen dat de img-tag verbeterd zou worden.
T werkt nl nog zo buggie als in FMX04 [of ik doen iets fout:P]Ik heb em nu nog niet bekeken, maar ik hoorde dat hier niets aan veranderd is tov mx2004. Dat is wel jammer. Want een gastenboek met smilies wordt toch lastig op deze manier. Het is wel te doen, maar met img tag zou zoveel handiger zijn :)
Pointer
%Europe/Berlin %691 %2005, 17:35
Zou wel iets van een AS panel willen zien voor wanneer je een filter gebruikt, een direct van code ziet.
ive1976
%Europe/Berlin %395 %2005, 10:29
Back button van Internet Explorer gekoppeld aan een easy to use commando.
Het blijft toch een zeer ambetant ding he en keer op keer wordt hier niet aan gewerkt.
Flashkiddy
%Europe/Berlin %660 %2005, 16:50
Laat ze eerst maar zorgen dat de textfields de simpele html snappen. Momenteel is dat gewoon ruk (ja, ruk....). Multiple images in 1 textfield geeft vaak doffe ellende, ze overlappen elkaar, de hoogte van de images wordt niet in rekening genomen voor het scrollen (dus je moet weer tig BR tags toevoegen om het passend te krijgen. En dat werkt dus niet als je met CMS-driven html werkt....). Ja, kben gefrustreerd..... Flash is niet meer zo leuk als vroeger, zodra je complexere apps wil bouwen met iets complexere tekst.
Dopefish
%Europe/Berlin %669 %2005, 17:03
ik zou graag een iets uitgebreidere HTML ondersteuning zien, of i-frame ondersteuning dat zou een goede verbetering zijn. Table ondersteuning zou ik ook heel bij mee zijn, maar als er i frame is hoeft dat natuurlijk niet
als i frame niet kan zie ik graag een uitbreiding dat deze tags ook gaan werken:
tags zoals
<table><tr><td><div>
Roenes
%Europe/Berlin %675 %2005, 17:12
Laat ze eerst maar zorgen dat de textfields de simpele html snappen. Momenteel is dat gewoon ruk (ja, ruk....). Multiple images in 1 textfield geeft vaak doffe ellende, ze overlappen elkaar, de hoogte van de images wordt niet in rekening genomen voor het scrollen (dus je moet weer tig BR tags toevoegen om het passend te krijgen. En dat werkt dus niet als je met CMS-driven html werkt....). Ja, kben gefrustreerd..... Flash is niet meer zo leuk als vroeger, zodra je complexere apps wil bouwen met iets complexere tekst.Ik snap je reactie, maar het is wel een beetje vreemd. Je zegt flash is niet meer zo leuk als vroeger want complexere dingen werken niet vlekkeloos. Maar de helft van deze complexe dingen waren vroeger in flash nog nie eens mogelijk ;)
Maar je hebt wel gelijk qua html en plaatjes in tekstvakken. Dat zou idd nog wat beter kunnen :)
rickva
%Europe/Berlin %693 %2005, 17:38
ik zou graag een iets uitgebreidere HTML ondersteuning zien, of i-frame ondersteuning dat zou een goede verbetering zijn. Table ondersteuning zou ik ook heel bij mee zijn, maar als er i frame is hoeft dat natuurlijk niet
als i frame niet kan zie ik graag een uitbreiding dat deze tags ook gaan werken:
tags zoals
<table><tr><td><div>
Idd.. helemaal mee eens.. 8D 8D
Flashkiddy
%Europe/Berlin %674 %2005, 17:11
Haidieho Roenes,
ik zeg het ook verkeerd..... ik ben aanzienljik beter geworden het laatste jaar door heel veel tijd in een CMS driven flash-app te steken. Door de buggy-ness van html in de textfields heb ik veel ellendige workarounds moeten maken waardoor niet alles er even elegant meer uit ziet. Als ik dat van te voren had geweten, dan had ik Flash toch maar niet gebruikt.
Zolang je geen html1.0 in Flash hoeft te gebruiken is het een MEGA-APP!
mech7
%Europe/Berlin %733 %2005, 18:36
Read mind button...
html 1 is trouwens wel erg oud:P html 4 is toch wel standaard of liever xhtml
Dopefish
%Europe/Berlin %593 %2005, 15:15
ja precies geef ons een betere HTML support... !!!
en... iframes!! dan is het eigelijk ook al opgelost
ninetynine
%Europe/Berlin %903 %2005, 21:41
en Filereference Class :
met het volledig pad van de file en niet alleen de naam
(voor desktop applicaties)
Dopefish
%Europe/Berlin %661 %2005, 15:53
en eigelijk ook wel een mooiere structuur voor je movie clips ala linux style
/mc1/gotoandplay(3) of als je nie vanaf de onderste laag wilt
mc1/goto.. blablabla maar misschien dan met punten ... want dat vind flash leuk
Roenes
%Europe/Berlin %673 %2005, 16:10
Dopefish wat bedoel je in hemelsnaam? Je hebt het volgens mij over de manier van aanspreken van mc's en dergelijke. Je geeft daarbij een standaard notatie en zegt nog "Maar misschien dan met punten". Deze bestaat al: mc.gotoAndPlay(3);
Dus wat bedoel je precies? :)
Dopefish
%Europe/Berlin %675 %2005, 16:12
Hmm.. dat je zegmaar maakt niet uit wat je locatie is dat je keihard een locatie kan opgeven dat ie daar dan naar toe kan gaan,
maar het kan wel zijn het al bestaat, dan moet je het maar beschouwen als nie gepost
Roenes
%Europe/Berlin %677 %2005, 16:15
Op dezelfde manier als de adresbalk in windows werkt bedoel je. Dat de map niet boeit, maar je gewoon kan typen waar je heen wilt? Tjah, dat kan nog niet in flash en ik hoop dat dat ook niet gaat werken. Want dan ben je heel de structuur van je code kwijt. Allemaal verwijzingen naar mc's terwijl het niet direct duidelijk is in welke laag deze zich bevind. Ik ben geen voorstander :)
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.