PDA

Volledige versie bekijken : geluid aan en uit zetten

derun
%Europe/Berlin %852 %2005, 21:27
Ik heb al heel de forum afgegaan voor mijn probleem maar heb er geen oplossing gevonden, dus post ik mijn vraag:

Ik heb een layer "Geluid" toegevoegd op mijn hoofdtimeline, en heb op frame1 een keyframe gestoken en dan de MP3 op de stage gezet, dus de muziek loopt tot de laatste frame van de hoofdtijdlijn.

Nu wil ik een stop en een play button plaatsen, zodanig dat de mensen het liedje kunnen stoppen of verder laten spelen.

Het geluid in de library noemt "deborah_sound" en instancename (via linkage) "deborah".

Kan er iemand mij hieruit helpen?

Greetz,
Derun :)

Laiverd
%Europe/Berlin %857 %2005, 21:35
Als je het geluid rechtstreeks op de hoofdtijdlijn plaatst, dan heb je helemaal geen linkage nodig. Dat is alleen nodig wanneer je attachSound() gebruikt om het geluid dynamisch te starten. Voor een stop en een play button is de actie in dit geval eenvoudig:

playbutton.onRelease = function(){
play();
}
pausebutton.onRelease = function(){
stop();
}
stopbutton.onRelease = function(){
gotoAndStop(1);
}

Er even vanuit gaande dat je snapt hoe je een button maakt en wat een instancename is (en dat heeft dus in principe niets met linkage te maken).

John

derun
%Europe/Berlin %874 %2005, 21:58
Bedankt voor je snelle reply :)

Heb de code gebruikt: maar krijg steeds deze erro in actionscript?

**Error** Scene=Scene 1, layer=geluid, frame=2:Line 1: Statement must appear within on handler

**Error** Scene=Scene 1, layer=geluid, frame=2:Line 2: Syntax error.
stop():

**Error** Scene=Scene 1, layer=geluid, frame=2:Line 1: Statement must appear within on handler

**Error** Scene=Scene 1, layer=geluid, frame=2:Line 3: Unexpected '}' encountered
}

Total ActionScript Errors: 4 Reported Errors: 4

En heb dezelfde namen gebruikt voor instancename's voor de buttons.

Wat zou er mis zijn?

Greetz,
Derun

Laiverd
%Europe/Berlin %887 %2005, 22:17
Achter die stop() moet een ; staan i.p.v. een :
Verder is bovenstaande een framescript en niet een buttonscript. Zorg er dus voor dat je een frame hebt geselecteerd en NIET een button voordat je deze code in je as-panel typt/plakt.

derun
%Europe/Berlin %382 %2005, 10:11
Ah ok ik begin het te begrijpen dat je zo'n code in een frame zet en niet op een button, zal het straks eens uittesten thuis, want hier op school is er geen geluid.

Bedankt :)
derun

derun
%Europe/Berlin %332 %2005, 08:59
Heb het getest door de code dus in de 1ste frame te zetten:

play();
}
stop();
}

Dus ik heb een aparte layer "geluid", waarin ik het geluid op de stage gezet heb, dus die frame loopt helemaal teneinde, tot waar alles stopt, dus het geluid loopt over de hele lijn.
En in de 1ste frame heb ik de code ingezet en op de stage 2 buttons met instancename "playbutton en stopbutton"

Maar als ik het uittest dan doet hij het niet??

Wat moet ik best doen of aanpassen?

Greetz,
Derun

Laiverd
%Europe/Berlin %472 %2005, 12:20
Even checken of:
1. je geluid op streaming staat (dus niet event, start of stop()
2. je je buttons de juiste instancenames hebt gegeven.

John

derun
%Europe/Berlin %484 %2005, 12:38
Ik heb het op stream gezet en de "instancename" voor de "play" button = "playbutton"
en de instancename voor de stop button= "stopbutton"

en nu als de movie test, start de muziek en stopt direkt wanneer het beeld er staat vd button, en als ik op een volgende button klik, dan speelt de muziek terug en stopt weer direkt.

en als ik op de "play" klik dan gaat hij naar de volgende button en geeft dan het beeld daarvan, dus hij navigeert tss de buttons klik en op de stopbutton doet hij niks