Volledige versie bekijken : [question]Rollover
vuur
%Europe/Berlin %827 %2005, 20:51
Hoe maak je bij een rollover een hele animatie, daar bedoel ik mee, dat als je erop gaat staan, dat er dan een livhtflits komt, of een nois en dan dat dat ophoud
En dan bedoel ik niet met button bij " over|hit|enz|enz"
maar echt hoe je een button animatie maakt!
Flash Dreams
%Europe/Berlin %837 %2005, 21:05
Je hoeft je animatie niet op een button te zetten,
Ik gebruik altijd een Mc met daarin een ontzichtbare button en een Mc met een animatie.
Op de ontzichtbare button (Die dient als hit area) komen de actions die naar de animatie word gestuurd.
Noem je Mc waar de animatie in staat bijv. animatie en dan kun je bijv. een script gebruiken als:
on (rollOver) {
animatie.gotoAndPlay('on');
}
Ik verwijs hier naar 'on', dat is een framelabel maar hier kun je ook een frame nummer voor gebruiken.
vuur
%Europe/Berlin %594 %2005, 15:16
1. wat is een mpc? hoe maak je een ontzichtbare en hoe maak je een zichtbare button_
kortom, ik snap het niet>p
Flash Dreams
%Europe/Berlin %897 %2005, 22:32
mc is een Movie Clip
Een ontzichtbare button kun je maken door de kleur van je zichtbare button op alpha 0 te zetten.
Of je "Up frame" naar hit te slepen.
Laiverd
%Europe/Berlin %906 %2005, 22:45
mc is een Movie Clip
Een ontzichtbare button kun je maken door de kleur van je zichtbare button op alpha 0 te zetten.
Of je "Up frame" naar hit te slepen.Dat is wel een hele sloppy way om een onzichtbare button te maken. Liever een button maken met alleen iets in het HIT frame; kun je tenminste in de IDE ook nog zien waar ie staat, en hoeft de player 'm niet te renderen.
John
vuur
%Europe/Berlin %723 %2005, 18:21
Kun je het even stap voor stap uitleggen hoe je dat nou precies doet?
dus zoŽn button + je animatie!
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.