PDA

Volledige versie bekijken : penseelstreek-animatie. hulp nodig

predacore
%Europe/Berlin %557 %2008, 13:22
hallo,
ik ben nieuw op dit forum, heb wel al voor mijn gevoel het hele archief doorzocht (pff, wat veel zeg).
maar alsnog heb ik geen antwoord op mijn probleem gevonden, namelijk:

ik wil een animatie maken, waar met een penseel een lijn getrokken wordt en die gevolgd wordt.
ik heb een soort voorbeeld gevonden:
http://youtube.com/watch?v=OUBgzyoXZuw&feature=related

het is de bedoeling dat ik het wel nog binnen een week af krijg. aan frame by frame animatie heb ik namelijk niet zo veel. heb ik wel al naar gekeken, maar dit was echter te veel werk en ook niet bedoeld voor flash.
ik heb een mooie tablet thuis, en enige beginnende ervaring met flash. wie oh wie kan mij verder helpen hoe ik dit voor elkaar krijg.

bij voorbaat dank,

Arjen93
%Europe/Berlin %632 %2008, 15:10
je kan gewoon de lijn helemaal maken en dan masken
en de mask dan kleinerlaten worden zodat de lijn groter lijkt te worden.

WickedMind
%Europe/Berlin %858 %2008, 20:35
@Arjen93: Dat werkt alleen realistisch als je rechte lijn tekent. Als je een S-vorm bijvoorbeeld wilt zal je al veel meer moeten masken om dit voor elkaar te krijgen.
Frame-by-frame is wel het makkelijkste en opzich niet eens heel veel werk. Tuurlijk kost het wel tijd. Maar dat is goed te doen binnen een week. Als je een animatie moet maken van 2 minuten ben je natuurlijk wel god gans lang bezig. Maar als je gewoon een animatie van 10 seconden ofzo hebt is dit wel te doen zonder al te veel werk. Kies gewoon praktisch FPS ervoor.

digitalecartoons
%Europe/Berlin %935 %2008, 22:26
Deze heb ik als volgt gemaakt.

Camtasia gebruikt om een video te maken van wat er zich op mijn monitor afspeelt. In dit geval heb ik even een snelle krabbel gemaakt in Illustrator met een penseel.

Daarbij in Camtasia de optie gebruikt om de cursor te verbergen. Bij het tekenen zie je die dan wel, maar bij de uiteindelijke video is die onzichtbaar zodat je alleen de tekening tevoorschijn ziet komen.

In Camtasia dan als swf bestand opgeslagen met een preset. Hij maakt er dan zo'n videoplayer ding van, maar je kan op zich ook als normale video exporteren of afzonderlijke frames.

Al met al kan je het dan zelf nog in Flash bewerken totdat het naar je zin is. Het zal dan wel een frame-animatie worden, maar werkt stukken sneller dan alles frame voor frame te tekenen.