cflink
%Europe/Berlin %571 %2008, 13:43
Ik ben sinds een tijdje bezig met Flash en vooral AS3, maar ben nog redelijk n00b. Wél heb ik veel ervaring met (OO)php en andere talen.
In de flash tutorial las ik dat arrays gebruikt moeten worden als indexed arrays, en dat als je associatieve arrays wil gebruiken, dan je dan beter gebruik kan maken van objecten.
Nu zit ik met een (volgens mij) vrij eenvoudig probleem waar ik toch niet zo 1, 2, 3 uitkom.
Ik wil van het object niet alleen de waarden weten zoals op deze manier lukt:
for each (var obj_value in _obj)
{
trace(_obj);
}Maar ik wil ook de key van de waarde uitlezen.
in PHP zou je dit op deze manier doen
foreach ($arr as $key => $value) {
echo "Key: $key; Value: $value<br />\n";
}Maar ik kan in AS3 de vergelijkbare functie niet vinden terwijl deze toch zou moeten bestaan?
Omdat object, key en value zulke algemene zoektermen zijn heb ik het nog niet kunnen vinden, ik hoop dat hier iemand het weet!
In de flash tutorial las ik dat arrays gebruikt moeten worden als indexed arrays, en dat als je associatieve arrays wil gebruiken, dan je dan beter gebruik kan maken van objecten.
Nu zit ik met een (volgens mij) vrij eenvoudig probleem waar ik toch niet zo 1, 2, 3 uitkom.
Ik wil van het object niet alleen de waarden weten zoals op deze manier lukt:
for each (var obj_value in _obj)
{
trace(_obj);
}Maar ik wil ook de key van de waarde uitlezen.
in PHP zou je dit op deze manier doen
foreach ($arr as $key => $value) {
echo "Key: $key; Value: $value<br />\n";
}Maar ik kan in AS3 de vergelijkbare functie niet vinden terwijl deze toch zou moeten bestaan?
Omdat object, key en value zulke algemene zoektermen zijn heb ik het nog niet kunnen vinden, ik hoop dat hier iemand het weet!