Volledige versie bekijken : Idreams
vector monkey
%Europe/Berlin %471 %2008, 11:19
Eindelijk is het zo ver, de website van idreams is online.
Ik ben aan deze website begonnen toen ik nog alleen voor mezelf werkte als The Vector Monkeys. Tegenwoordig werk ik full-time bij Idreams.
Het hele idee van de website hangt aan de werkwijze van Idreams. Het 4-D stappen plan.
Dromen, Denken, Doen en Doorgaan.
Dit stappen plan is gevisualiseerd in een setting waar een boom en medewerkers centraal staan.
De plaat van de boom is door middel van verschillende lagen png's en gifjes parallax te scrollen.
Projecten van Idreams komen als jonge plantjes aan de rode Idreams levenslijn te hangen.
Waar je hier (http://thevectormonkeys.nl/flashfocus/idreams/lijntest.html) een testje van kunt zien. Hoe ik dat moest maken heb ik van Erwinz: topic (http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=30635)
Je kunt de website bekijken op: www.idreams.nl (http://www.idreams.nl)
Ik hoor graag wat jullie ervan vinden.
Het is voor mijn doen een aardig grote website geworden. Ik heb alle bugs die ik kon vinden eruit gehaald. mocht je toch nog iets vinden, dan mag je die emailen naar: joris@thevectormonkeys.nl
damarez
%Europe/Berlin %560 %2008, 13:26
heel vet gedaan
b-here
%Europe/Berlin %706 %2008, 16:57
heel mooi gedaan! Echt cool! Super consistent en functioneel. Vormgeving goed op elkaar afgestemd! De details bij het portfolio, de draaier erg leuk gevonden allemaal. Hier is goed over nagedacht! Bekijk hem hier op men werk op een 24 inch en de draden geven een heel mooi effect over de breedte! Hoe bevalt het je te werken voor een bureau als ik vragen mag?
marcvz
%Europe/Berlin %751 %2008, 18:01
In Opera werkt de helft niet.
Geen boom te zien, en draaiding doet ook niets.
Even in IE gekeken omdat ik toch wel nieuwsgierig was. En daar ziet het er allemaal super uit.
We@sele2
%Europe/Berlin %757 %2008, 18:10
Echt vet!! Goed gedaan! ziet er clean uit!!!:D
simie55
%Europe/Berlin %758 %2008, 18:12
Bij de 2e keer openen komt de boom niet meer tervoorschijn, zowel in firefox als IE.
Een erg gave website maar soms een beetje te druk.
moisarina
%Europe/Berlin %942 %2008, 22:36
Erg leuk gedaan toch nog ff een opmerking om op te bouwen, als je van project wisselt in de portfolio, (waarschijnlijk duurt het inladen te lang) dan gaat het hele beeld mee en terug/ scroller veranderd ook.
vector monkey
%Europe/Berlin %889 %2008, 21:20
Erg leuk gedaan toch nog ff een opmerking om op te bouwen, als je van project wisselt in de portfolio, (waarschijnlijk duurt het inladen te lang) dan gaat het hele beeld mee en terug/ scroller veranderd ook.
Ik zag het ja, dat zal ik nog wel even aanpassen.
Fantasma
%Europe/Berlin %903 %2008, 21:40
erg inspirerend en fris!
Vind het erg origineel, het hele concept. Zowel het ontwerp als de manier waarop jullie je verhaal brengen. Gewoon creatief en uniek IMO.
Thumbs up! :D
Ruben!
%Europe/Berlin %911 %2008, 21:51
Mooie site. Het is de eerste site met een Flash-scrollbar die werkt in safari. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?:)
AKNL
%Europe/Berlin %580 %2008, 13:55
props :) stukje klassenwerk!
Nauzer
%Europe/Berlin %587 %2008, 14:06
Erg vet gedaan! :D
Mooi werkje weer hoor!
Boom is erg origineel en cool uitgewerkt!
Die lijnen zijn ook zeer vet!
Ruben:
swfmacmousewheel (http://blog.pixelbreaker.com/flash/swfmacmousewheel) van pixelbreaker.com
heeft Vector Monkey me getipt een tijd geleden, heb het ook gebruikt in een nieuwe site die jullie binnenkort wel in de testCase zien verschijnen ;)
vector monkey
%Europe/Berlin %617 %2008, 14:48
Bedankt voor de goede reactie's allemaal.
Dat is inderdaad swfmacmousewheel. Ben zelf een mac gebruiker dus moest en zou dat fixen :)
emin
%Europe/Berlin %035 %2008, 00:51
Hij is echt mooi man :)
enige irritante is dat (bij mij firefox) als hij de pagina resized, dat soms niet vloeiend doet, maaja is maar klein detail.
Flashgirl
%Europe/Berlin %772 %2008, 18:32
Mooi werk: Showcase :) !
Badr.
%Europe/Berlin %798 %2008, 19:09
Meesterlijk.
Alassea
%Europe/Berlin %456 %2008, 10:57
Mooie site :), hij loopt bij mij alleen even vast bij het laden, staat heel ff bevroren....
mknol
%Europe/Berlin %709 %2008, 17:02
Gefeliciteerd, je staat in de showcase, al voor de 2e keer nu! Het ziet er ontzettend gaaf en professioneel uit!
1 kleine note; Bij mij werkt in firefox de scroller aan de rechterkant van de header niet.
Finesky
%Europe/Berlin %767 %2008, 18:25
Hee Joris,
Gefeliciteerd met je showcase plaats ten eerste!
Je hebt een mooi stukje werk neergezet hier, mag je trots op zijn.
Mede de complexiteit / grote van de website, maken het dat ik dit werk erg knap vind.
Geluidjes erbij zijn ook leuk.
Mierendemierpuntje: bij sommige knoppen ben je de DragOut/ReleaseOutside vergeten.
Super :D.
vector monkey
%Europe/Berlin %827 %2008, 19:51
Bij mij werkt in firefox de scroller aan de rechterkant van de header niet.
Bedoel je de scrollbalk voor de hele pagina? Die zou het in firefox (mits je pagina te lang is voor je browser) gewoon moeten doen.
Als je de ronde scroller met de "D-woorden" bedoelt, dan zat je waarschijnlijk precies op de "portfolio" pagina te kijken. Op die pagina wordt die knop namelijk inactief gemaakt. Omdat de plantjes aan de levenslijn anders ergens in de lucht zouden komen te hangen, dat kan natuurlijk niet :)
mknol
%Europe/Berlin %002 %2008, 00:03
Bedoel je de scrollbalk voor de hele pagina? Die zou het in firefox (mits je pagina te lang is voor je browser) gewoon moeten doen.
Als je de ronde scroller met de "D-woorden" bedoelt, dan zat je waarschijnlijk precies op de "portfolio" pagina te kijken. Op die pagina wordt die knop namelijk inactief gemaakt. Omdat de plantjes aan de levenslijn anders ergens in de lucht zouden komen te hangen, dat kan natuurlijk niet :)
Ah dat zal het laatste dan zijn ;)
Scoopvideo
%Europe/Berlin %577 %2008, 13:51
Wel mooi, alleen dat geluid is minder
SeriousMedia
%Europe/Berlin %706 %2008, 16:57
Leuk gedaan, alleen is ie bij mij (op m'n oudere pc) redelijk traag. Is het nog as2?
Jammer dat er geen gebruik is gemaakt van swfaddress. Dit zou de site nog toegangkelijker maken.
Maar evengoed een erg leuke site.
groeten,
Ramon
www.seriousmedia.nl
BDisOKE
%Europe/Berlin %555 %2008, 13:20
VET man!
Strak, stijlvol, de foto met die boom is ook tof!
Maar ik dacht dat jij bij Locografix zat? :D
vector monkey
%Europe/Berlin %557 %2008, 13:22
VET man!
Strak, stijlvol, de foto met die boom is ook tof!
Maar ik dacht dat jij bij Locografix zat? :D
Nee, niet meer. Sinds 1 November werk ik fulltime bij idreams.
Bedankt voor de complimenten in ieder geval :)
mike4flashfocus
%Europe/Berlin %036 %2008, 01:52
Showcase absoluut! :D
excited
%Europe/Berlin %935 %2008, 23:27
de scrollbar is erg vervelend en rollld niet goed verder erg mooie website met een orgineel ontwerp
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.