Volledige versie bekijken : site bijna klaar, tijd om kritiek te spuiten :)
made on earth
%Europe/Berlin %717 %2005, 18:13
Hallo flashers,
wou jullie graag mijn laatste project laten zien. Dankzij hulp die ik kreeg hier op het forum heb ik enkele kopbrekers kunnen oplossen. Het gastenboek is nog niet helemaal naar m'n zin, ik heb er een vraag over gepost in de php sectie.
Graag jullie kritische blik dus : www.poppemie.com
tobisan
%Europe/Berlin %719 %2005, 18:15
ik vind het best ok...alleen heel irritant is dat als ik uitgang druk bij elke sectie...dat ie dan helemaal vanaf begin start en niet gewoon bij die sectie zelf staat (de camera)
made on earth
%Europe/Berlin %721 %2005, 18:19
idd, ik vind het zelf ook vervelend. Ik heb de illustratie van de straat in een MC geplaatst die wordt bewogen met action script. Ik vind niet echt een oplossing om aan te geven dat hij terug voor een ingang moet beginnen. Indien iemand een oplossing daarvoor zou weten?
ninetynine
%Europe/Berlin %799 %2005, 20:11
leuke site !!
Gewoon als je klikt de x waarde van die mc storen in een var :
on (release) {
beeldx = _root.mc._x
...(je andere acties)...
}
en dan als je op uitgang klikt :
on (release) {
_root.mc._x = beeldx
..(andere acties)...
}
(ja, zo simpel is het :p :D)
Stuf
%Europe/Berlin %966 %2005, 00:12
Ik vind hm erg origineel..
Mooie vormgeving..
Een preloader is wel gewenst.. Ik gebruik hier mijn volle bandbreedte dus moest een poosje wachten op de content.
made on earth
%Europe/Berlin %094 %2005, 03:15
Bedankt, ik probeer het uit! :)
Ik koppel er nog een preloader aan. Ik had het niet gedaan omdat je het tegenwoordig op elke site ziet. Maar in dit geval is het dus wel nodig. Bedankt voor je opmerking!
Flashgirl
%Europe/Berlin %399 %2005, 10:34
Mooie stijl, sfeervol! Erg leuke site!
Hij komt me alleen nog een beetje 'stijfjes' (statisch) over in de beweging. Ik vraag me af welke framerate je nu gebruikt? Volgens mij ligt het namelijk daaraan. Als je een framerate onder de 24 gebruikt, mag hij wel naar 24 fps opgeschroefd worden (alleen is het veel werk om alle tweens twee keer zo lang te maken).
Iets wat misschien ook handig zou zijn is een menu onder de straat waarmee je snel van plek naar plek kunt gaan. Hier staat een voorbeeld van een langwerpige site waar een menu onder staat:
http://www.mediamonks.com/flash/nl/frameset.html
In dit voorbeeld doen ze het met JavaScript en een scrollbar, maar het kan natuurlijk gewoon in Flash zelf :) (lijkt me het mooiste).
made on earth
%Europe/Berlin %650 %2005, 16:37
Nu staat hij normaal op 12 frames per sec. Heb em es getest op 24 en gaat idd iets soepeler. Een snel menu is ook een goed idee. Even overleggen met m'n vormgever hoe we die nog kunnen integreren. Dankje voor de opmerkingen!
kevinrommen
%Europe/Berlin %731 %2005, 18:33
waarom heb je gebruik gemaakt van een popup..... waarom in een nieuw venster laden als je al in een mooi venster zit?
made on earth
%Europe/Berlin %741 %2005, 18:47
Om zeker te zijn dat alle gebruikers die met 800 x 600 scherm en groter allebij de site op dezelfde grote te zien krijgen. Er is wellicht een action script die de site scalled zodat beide gebruikers de site mooi te zien krijgen. Maar die weet ik eigenlijk niet...
Ik heb ook nog een vraag omtrend het terug keren op dezelfde plaats na het bezoeken van een sectie van de site.
Houstonfrieks stelde voor om de x waarde van mijn mc in een var te plaatsen.
wat heb ik dus gedaan:
winkelbegin = "-476.1"; mijn var
en dan:
on (release) {
winkelbegin = _root.pic_mc._x
...(je andere acties)...
}
bij het binnen gaan (pic_mc is de mc waar de straat inzit)
en:
on (release) {
_root.pic_mc._x = winkelbegin
..(andere acties)...
}
bij het uitgaan
maar hij doet het niet
ik gebruik scenes voor mijn verschillende secties.
Weet iemand wat ik fout doe??
o1-jasper
%Europe/Berlin %817 %2005, 20:37
Nee, maar ik vind je site erg mooi, helemaal als er een menutje onderin komt..
Dan kun je ook wat sneller oevrzien hoeveel 'items' er in de straat te vinden zijn;)
kevinrommen
%Europe/Berlin %834 %2005, 21:01
over je code die neit werkt hij ziet er wel ok uit maar daarvoor zou ik de fla moeten zien. Maar wat je zegt over dat scalen. Als jij je swf gewoon in een volle browser laat zien dan is hij niet te scalen. alleen als je rechtstreeks de swf bezoekt waarschijnlijk wel maar anders kan je hem gewoon in dezelfde browser(venster bedoel ik dan) laten.
kevin
kevinrommen
%Europe/Berlin %834 %2005, 21:02
over je code die neit werkt hij ziet er wel ok uit maar daarvoor zou ik de fla moeten zien. Maar wat je zegt over dat scalen. Als jij je swf gewoon in een volle browser laat zien dan is hij niet te scalen. alleen als je rechtstreeks de swf bezoekt waarschijnlijk wel maar anders kan je hem gewoon in dezelfde browser(venster bedoel ik dan) laten.
kevin
en als je hem adn nog in het midden wil hebben moet je hem in een <div> of een tabel( <table> ) pleuren dat kan ook nog.
made on earth
%Europe/Berlin %684 %2005, 17:25
Bedankt voor de tips en opmerkingen, ik plaats nog een snelmenu, aan de loader wordt gewerkt. :)
krush
%Europe/Berlin %704 %2005, 17:53
stylish.... alleen mag hij wat smoother gaan (framerate).. zacht geluidje zou denk ik niet mis zijn + preloader want nu had ik toch een 3tal seconden een wit beeld.
verder mooi!!!
Pimm
%Europe/Berlin %718 %2005, 18:14
Hij uhm, opent hier niet.
Echter die splash pagina, geef 'm een witte achtergrondkleur! Nu heb je de standaart achtergrondkleur van je browser en dat ik hier paars, en dan ziet dat logo met witte achterkant erop er niet uit!
Superjoep
%Europe/Berlin %931 %2005, 23:21
Houstonfrieks stelde voor om de x waarde van mijn mc in een var te plaatsen.
wat heb ik dus gedaan:
winkelbegin = "-476.1"; mijn var
en dan:
on (release) {
winkelbegin = _root.pic_mc._x
...(je andere acties)...
}
bij het binnen gaan (pic_mc is de mc waar de straat inzit)
en:
on (release) {
_root.pic_mc._x = winkelbegin
..(andere acties)...
}
bij het uitgaan
maar hij doet het niet
ik gebruik scenes voor mijn verschillende secties.
Weet iemand wat ik fout doe??
Je haalt strings en cijfers door elkaar.
Alles wat tussen "" staat, is een string, daar kan flash niet meer rekenen.
winkelbegin = "10"; // fout, dit is een string
is dus heel iets anders dan
winkelbegin = 10; // goed, dit ziet flash gewoon als cijfers.
Eigenlijk is het niet moeilijk:
maak voor iedere pagina een variable aan met de _x positie waar de mc op moet komen.
Bijvoorbeeld
winkelPositie = 0;
artikelPositie = 50;
linksPostie = 100;
gastenboekPositie = 150;
nu zet je op elke "uitgang" butten de code:
Bij de uitgang button van winkel:
on (release) {
_root.pic_mc._x = winkelPositie;
}
Bij de uitgang button van artikel:
on (release) {
_root.pic_mc._x = artikelPositie;
}
en zo voor alle pagina's.
Verder vond ik het een gave site! Leuke vormgeving met die naairanden etc.
Orginele navigatie, leuk gedaan zo'n straat creeëren :)
Wel zou ik sommige animaties nog nakijken. Dat meisje op de fiets bijvoorbeeld: als je daar op gaat staan met je muis (dus onRollOver) draait de animatie, en als je er op klikt, begint hij vooraf aan. Dat is niet mooi, die animatie moet gewoon door blijven lopen tot je van de button af bent.
Ook snap ik het gebruik van een popup niet helemaal. Zo groot is je movie helemaal niet. Naar de zijkant moet je toch al scrollen, en het is toch niet zo'n ramp als 800x600 gebruikers (want die zullen er wel zijn, de doelgroep zijn ouderen met jonge kinderen) de bovenkant niet helemaal zien? Lijkt mij althans.
Succes met het scriptje, we horen het wel als je er niet uitkomt ;)
made on earth
%Europe/Berlin %004 %2005, 01:07
cool! Bedankt voor de duidelijke toelichting! Ik probeer het zo snel mogenlijk uit. :)
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.