PDA

Volledige versie bekijken : quiz

stokbroodje
%Europe/Berlin %409 %2008, 09:50
hoi,

ik wil graag voor mijn stage een soort quiz maken waardoor mensen weten wat voor producten ze kunnen kopen bij hun huidtyppen door een aantal vragen kom je bij de goede categorie uit, hoe doe ik dit ? kan dit met flash?

in iedergeval al bedank voor jullie hulp!

deresen
%Europe/Berlin %479 %2008, 11:30
Je bent een beetje onduidelijk.
Maar om je vragen te beantwoorden:

Hoe doe ik dit
Door te programmeren (daar zijn miljoenen manieren voor).

Kan dit met flash?
Nee, flash is een taal waarmee je alleen maar mee kan schieten (first person), voor de rest dient het niet om te programmeren.
Nee hoor, dat kan wel in flash. Heel simpel zelfs. Maar als jij een quiz wilt maken die je wilt publiceren op het internet waarvan je de waardes wilt opslaan, dan kan je ook alleen gebruik maken van javascript + html + php. Php heb je in ieder geval nodig als je de waardes wilt opslaan, bijvoorbeeld in een database. Je kan hier trouwens ook een java applet voor maken of iets in delphi. Het ligt er helemaal aan wat voor iets je precies wilt maken.
Als je alleen een statisch lijstje met radiobuttons invulvakjes etc. etc. dan is html + php alleen al voldoende. Wil je het dynamisch maken, dan krijg je toch al zoiets als xml of een andere manier hiervan erbij. Wil je er animaties in, dan laat je html vallen en kies je voor flash OF je maakt wat flashanimaties en die doe je bij je htmlpagina.

Vele mogelijkheden dus.