Volledige versie bekijken : MC extern inladen in een MC
derun
%Europe/Berlin %635 %2005, 16:15
Ik heb een Movieclip "fotos_mc" aangemaakt, daarin zit heel mijn fotoboek in.
En een Movieclip laad_mc, waarin ik dan de foto_mc wil op laten inladen
(zodanig dat ik dan mijn fotogallery extern kan inladen, wanneer er op de gallerybutton word geklikt)
Nu heb ik op de hoofdtijdlijn een layer toegevoegd "Gallery" (dus onder de andere 5 layers, waardat de buttons acties op staan)
Op de Gallery layer heb ik dan een keyframe toegevoegd helemaal vanachter, na de laatste button actie, en heb er de laad_mc op de stage gezet.
Nu heb ik de volgende code op [gallery] button gezet:
on (release) {
laad_mc.loadMovie("fotos_mc");
}
Maar het laad de fotos_mc niet in de laad_mc??
Wat doe ik verkeerd?
Ik hoop dat ik duidelijk ben :)
Wat ik probeer te bereiken is om mijn pagina niet te zwaar te maken door extern te laden, maar dit is precies toch een moeilijke klus :(
Greetz;
derun
behived
%Europe/Berlin %357 %2005, 09:34
Je kunt beter van je fotoboek een aparte swf maken.
Dan kan je deze swf in je laad_mc inladen:
on(release){
loadMovie("fotoboek.swf",laad_mc);
}
derun
%Europe/Berlin %389 %2005, 10:21
Ik heb een "fotos.swf" en een "laad_mc"
Maar moet ik de "laad_mc" op de stage ( in welke frame) eerst zetten of hoeft dat niet?
Want als ik dan op de button "gallery" (waarin de code staat) klik dan gebeurt er niks?
on(release){
loadMovie("fotos.swf",laad_mc);
}
Wat moet ik best doen?
Greetz,
Derun
zdav
%Europe/Berlin %432 %2005, 11:22
volgens mij moet je laad_mc wel voorkomen in het keyframe waarnaar je wil loaden. dus niet op het allerlaatste frame.
behived
%Europe/Berlin %455 %2005, 11:56
je moet inderdaad je mc "laad_mc" op de frame zetten waar je je button hebt staan met de code op, anders kan hij die swf natuurlijk niet inladen in de mc.
derun
%Europe/Berlin %483 %2005, 12:36
Lukt nog steeds niet :(
dus mijne "fotos.swf" staat in dezelfde folder waar de rest van de .fla's staan.
en heb een keyframe gezet naast de frame waardat de "gallerybutton" staat en daarin de "laad_mc" op stage gezet.
Ik heb een keyframe gezet ernaast, anders veranderde de motiontweenpijl in stippelijnen
Maar het doet het niet, wat ben ik vergeten?
Greeetz,
Derun
behived
%Europe/Berlin %496 %2005, 12:54
je moet een tweede layer aanmaken en de mc op dezelfde frame-nummer zetten op de tweede layer...
derun
%Europe/Berlin %519 %2005, 13:28
heb dit gedaan en ter hoogte van de gallerybutton in die tweede layer heb ik een keyframe ingezet en de "laad_mc" op de stage gezet.
Maar werkt nog niet?
Derun
behived
%Europe/Berlin %586 %2005, 15:04
heb je een instance name gegeven aan de laad_mc?
anders moet je even je fla posten, dan is het makkelijker om te zien wat er fout loopt...
derun
%Europe/Berlin %328 %2005, 08:52
Ik heb geen instancename voor "laad_mc"
Ik wou mijn .fla posten,maar krijg altijd een error??
Greetz,
Derun
behived
%Europe/Berlin %336 %2005, 09:04
dan is dat inderdaad je probleem, gewoon op je mc klikken en onderaan in de properties tab zal je zien dat je een instance name kan geven. Daar vul je laad_mc in...
derun
%Europe/Berlin %341 %2005, 09:11
Hey bedankt, tis gelukt, maar nu blijft het beeld van de vorige button, dus contactbutton ook nog in beeld, hoe kan ik dat wijzigen.
Als ik op de andere buttons klik dan gaat het beeld vd vorige weg en komt het beeld van de huidige button tevoorschijn, enkel met de "gallerybutton" niet?
Greetz,
derun :)
derun
%Europe/Berlin %411 %2005, 10:52
HET is Gelukt!!!! joepieeeee
Heel véél bedankt voor jullie support, echt een super forum!!!
Ik heb het met een label opgelost op de hoofdtijdlijn, daarin de loadmovie code ingezet en op de button, de code on(release){gotoAndPlay("gallery")}
Greetz,
Derun
behived
%Europe/Berlin %417 %2005, 11:01
blij dat het gelukt is!
derun
%Europe/Berlin %459 %2005, 12:01
Nog juist 1 probleem
Welke code gebruik ik best om de ingeladen externe.swf te positioneren.
Want het staat helemaal rechts onderaan.
Greetz,
Derun
zdav
%Europe/Berlin %465 %2005, 12:10
de linksbovenhoek van je swf die je inlaadt komt gelijk te liggen met het middenpunt van je mc waarin je laadt,
die laad_mc vershuiven is dus de makkelijkste oplossing ( met code kan eventueel ook hoor maar is hier denk ik overbodig)
derun
%Europe/Berlin %478 %2005, 12:29
hoe bedoel je, want de "laad_mc" daar staat niets in en als ik "test movie" doe en op de "gallerybutton" klik dan pas word de externe "fotos".swf" ingeladen, maar dan veel te laag gepositioneerd.
En nu is de vraag hoedat de .swf op de juiste positie word ingeladen?
Greetz,
Derun
behived
%Europe/Berlin %603 %2005, 15:29
@zdav:
ik dacht dat het de linkerbovenhoek van de mc was waarin je laadt?
@derun:
je moet inderdaad de lege "laad_mc" verzetten, want zoals je zelf zegt: de fotos.swf wordt in deze mc ingeladen, dus de plaats van de mc bepaalt de positie van de swf.
derun
%Europe/Berlin %314 %2005, 08:33
als ik in "laad_mc" bij properties x:43.4/ y:118.3(positie in de fotos.swf) zet dan geeft hij de fotogallery niet weer?
Hoe komt dat?
Greetz,
Derun
behived
%Europe/Berlin %350 %2005, 09:25
geen idee...
je hebt gewoon de mc verplaatst?
probeer nog eens je fla te posten
derun
%Europe/Berlin %357 %2005, 09:34
kan ik de .fla naar je emailadres sturen, want ik heb hier problemen met het rechtsreeks uploaden??
En als ik een bestand doorstuur via webmail, dan gaat dat.
Greetz;
Derun
derun
%Europe/Berlin %398 %2005, 10:34
tis gelukt heb bij x: -40 en y: -85
en het staat op de perefecte hoogte
joepie, das toch altijd zalig he als iets uiteindelijk lukt na lang zoeken ;-)
wa moest ik toch zonder deze forum he ;-)
allemaal bedankt he voor de super support
derun
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.