PDA

Volledige versie bekijken : Javascript werkt niet goed

loljunky
%Europe/Berlin %617 %2008, 14:48
Oke ik zal eerst even het script hier neer zetten :

[code=js]
<script type="text/javascript">
<!-- Begin
var winW = 0, winH = 0;

if (parseInt(navigator.appVersion)>3) {
if (navigator.appName=="Netscape") {
winW = window.innerWidth-16;
winH = window.innerHeight-16;
}
if (navigator.appName.indexOf("Microsoft")!=-1) {
winW = document.body.offsetWidth;
winH = document.body.offsetHeight;
}
}
if (winW <= 1600) {
document.write('<link rel="stylesheet" type="text/css" href="1600.css">');
}
if (winW <= 1280) {
document.write('<link rel="stylesheet" type="text/css" href="stylesheet1280.css">');
}
if (winW <= 1024) {
document.write('<link rel="stylesheet" type="text/css" href="stylesheet1024.css">');
}
if (winW <= 800) {
document.write('<link rel="stylesheet" type="text/css" href="800.css">');
}
if (winW <= 640) {
document.write('<link rel="stylesheet" type="text/css" href="640.css">');
}
// End -->
</script>

dit is het script dat ik in elke html pagina neer zet en door middel van stylesheets zorg dat ie mooi past op de meeste resoluties

Nu het probleem als je naar de eerste regel in het script kijkt zie je dit staan [code=js] die code geeft ie ook weer op internet als ik de pagina online zet. Maar als ik de code weghaal werkt het niet en als ik alleen de 2 haakjes laat staan [] werkt het ook nog maar laat ie het ook in internet zien ik wil dus alleen die code weg krijgen uit mijn pagina.

VOORBEELD : www.vhp-debtcollect.nl/test.html

mknol
%Europe/Berlin %682 %2008, 16:22
Volgens mij kan je het gewoon weghalen. Het is pure forum-code (UBB), heeft niets met werking van script te maken.

Ik heb je code trouwens ook even in forumcode geplaatst. (staat wat duidelijker)

loljunky
%Europe/Berlin %691 %2008, 16:35
Oke heeft mischien iemand anders nog een oplossing want ik kan het egt niet weghalen als ik hem weghaal laad ie mijn hele stylesheet niet meer. [V]

mknol
%Europe/Berlin %723 %2008, 17:21
Je moet in je <style> ook even dit weghalen:
</OBJECT>
</DIV>
</DIV>
Ook heb je een dubbele <html>-tag, een dubbele <head>-tag, wat niet normaal is.
Je moet je code echt eens door een [url=http://validator.w3.org/]Validator[/html] halen, die fouten in je code kan opsporen en ongeldige code aangeeft.

Het zit hem echt in de code zelf, niet in die [] tag

MAKR
%Europe/Berlin %223 %2008, 05:21
Voor de weinige mensen onder ons, in Firefox kun je de broncode van je selectie bekijken. :)

als je dus met Firefox binnen deze pagina alles selecteert en dan de broncode bekijkt (ff naar boven scrollen) zul je zien dat de twee stylesheets net na de <head> tag komen, hierna komen pas je meta-tags, je title, en een hele zooi css code..

bij mij zou het dus gewoon moeten werken! aangezien je volgens mij als tijdige oplossing (waarschijnlijk) deze hele zooi css code in je html pagina hebt staan kan ik niet testen of het ook daadwerkelijk werkt.

en zoals mknol al eerder vertelde, die "[code=js]" kun je echt weghalen... dit heeft niets met js, css of html te maken.

MAKR
%Europe/Berlin %235 %2008, 05:39
stukje korter, maar dit werkt iniedergeval:

var ns = ((parseInt(navigator.appVersion) > 3) && (navigator.appName=="Netscape"));
if ((ns ? window.innerWidth-16 : document.documentElement.clientWidth) <= 640) {
document.write("640");
} else if ((ns ? window.innerWidth-16 : document.documentElement.clientWidth) <= 800) {
document.write("800");
} else if ((ns ? window.innerWidth-16 : document.documentElement.clientWidth) <= 1024) {
document.write("1024");
} else if ((ns ? window.innerWidth-16 : document.documentElement.clientWidth) <= 1280) {
document.write("1280");
} else if ((ns ? window.innerWidth-16 : document.documentElement.clientWidth) <= 1600) {
document.write("1600");
} else {
document.write("huge screen!");
}

success ermee.

loljunky
%Europe/Berlin %529 %2008, 12:41
Tax zou graag het formulier willen testen maar ik kom er niet 8ter hoe die werkt op welke plaats moet ik de plek van mijn stylesheet in vullen.

zou het erg op prijs stellen als je er iets meer bij verteld alvast bedankt

MAKR
%Europe/Berlin %968 %2008, 23:15
Zo moeilijk is het niet, het oranje gedeelte moet je dusdanig vervangen dat het css bestand word gebruikt dat je nodig hebt bij het gewenste resolutie.

een beetje zelf initiatief kan geen kwaad :)

var ns = ((parseInt(navigator.appVersion) > 3) && (navigator.appName=="Netscape"));
if ((ns ? window.innerWidth-16 : document.documentElement.clientWidth) <= 640) {
document.write("640");
} else if ((ns ? window.innerWidth-16 : document.documentElement.clientWidth) <= 800) {
document.write("800");
} else if ((ns ? window.innerWidth-16 : document.documentElement.clientWidth) <= 1024) {
document.write("1024");
} else if ((ns ? window.innerWidth-16 : document.documentElement.clientWidth) <= 1280) {
document.write("1280");
} else if ((ns ? window.innerWidth-16 : document.documentElement.clientWidth) <= 1600) {
document.write("1600");
} else {
document.write("huge screen!");
}