PDA

Volledige versie bekijken : Website + rollover

vuur
%Europe/Berlin %609 %2005, 15:38
Hallo iedereen, ik heb laatst bij een vriend van mij het programma flash gezien
Dit programma was mij uitermate goed bevallen en daarom heb ik nu 30 dagen trial

Ik weet al de basis dingen van motion tweening.shape tweening en de tijdlijn
Ik heb dan bij mijn vriend al wat filmpjes gemaakt. Maar nu wil ik een eigen website voor mij zelf maken in flash!

Dit wil ik er zo uit laten zien:

Intro: preloader + animatie
Home gedeelte: Het menu en content komt fadend tevoorschijn
buttons: kleine rollover

Nou is deel 1 al gelukt, de preloader
maar dan lukt het niet meer!
Ik weet niet of ik na mijn intro, hoe ik dan een enter button kan doorlinken naar de website zelf

Vanaf daar weet ik niet precies wat ik moet doen, ivm frames(in html> IFRAME)
Daarom zoek ik mensen die mij de basis dingen kunnen vertellen en eventueel goede tutorials weten!

Mijn dank is zeer groot ;)

Finesky
%Europe/Berlin %613 %2005, 15:43
Hoi vuur,

Kijk eens bij de tutorial sectie van FlashFocus.
Bij actionscript bijvoorbeeld staat een tutorial over url aanroepen:).

vuur
%Europe/Berlin %621 %2005, 15:55
bedankt voor je reactie iig

maar dat is denk ik niet precies wat ik zoek, ik zoek echt om een site PUUR in flash te maken, dus oook alle pagina´s en dergelijke
Zodat het zeg maar 1 grote flashfile is

Stuf
%Europe/Berlin %634 %2005, 16:13
volgens mij moet dat hier (http://www.flashfocus.nl/tutorials/Beginnen%20met%20Flash/?filename=Basisstructuur%20van%20een%20flash%20web site%20opbouwen_Davy%20Vanhuffel.zip) wel mee lukken.

Marcellino
%Europe/Berlin %737 %2005, 18:42
Wat Stuf zegt klopt en ik heb deze tut zelf al eens gevolgd en hij werkt prima :D ;)

vuur
%Europe/Berlin %835 %2005, 21:02
Ik heb deze tutorial gelezen, van die website maken!

Nou stuitte ik op het volgende probleem:

Als je de movie maakt, is er een VASTTE grote van de movie, dus ook van de pagina

Ik wil een website maken met al mijn ps designs(zijn er nogal wat +- 150 plaatjes)

En als ik die dan wil instellen, dan past dat nooit op die pagina van 450*650

maar als ik de hoogte verander, dan is meteen ALLES(dus intro en dergelijke) ook zo groot
Dat ziet er onpreofessioneel uit!

daarom vraag ik hoe je dan bijv. een scroller kan maken op die pagina(en dan niet een tut over een scroller maar echt hoe je dat dan kan doen)

dank u

Flash Dreams
%Europe/Berlin %841 %2005, 21:11
Je kunt in je Document proporties (ctrl + J) gewoon je swf afmetingen instellen.
Zorg dan wel dat je ook in de html file de afmetingen aanpast.

vuur
%Europe/Berlin %857 %2005, 21:35
Maar kan dit apart per frame?

Dus bijv. dat frame 1(of keyframe) 450 * 500 is, en frame 2(of keyframe) is 450 * 800

[dat zijn maar vorbeelden

Flash Dreams
%Europe/Berlin %889 %2005, 22:21
Niet dat ik weet, omdat html éénmalig je .swf inlaad als [object] met een bepaalde afmeting.

je zou bijv. wel met een transperante flashfile kunnen werken zodat je hem veel groter
kunt nemen dan nodig is en gewoon de achtergrond van je html pagina gebruikt.
(File --> Publish settings --> html checkbox aanvinden --> naar tabblad html gaan
--> en achter window mode transeprant windowless selecteren --> klik daarna op publish
--> kijk dan in de map waar je jou fla hebt opgeslagen in de .html file voor de juiste code)

rackdoll
%Europe/Berlin %685 %2005, 17:26
je kan met stage.resize je stage resizen geloof ik.
moet je effe opzoeken in de help op http://livedocs.macromedia.com/
daar zijn genoeg tutorials voor je!!!! en uitleg