PDA

Volledige versie bekijken : omzetten voor dvd

aceka
%Europe/Berlin %524 %2005, 13:34
hallo allemaal

ik denk dat ik hier goed zit
ik ben pas begonnen met flash
maar nu wil ik iets gaan maken voor een 25 jarige bruiloft
dus wat maken in flash met wat leuke effectjes en wat muziek er bij

hoe kan ik dit omzetten zodat het op een dvdtje kan en dat het ook afspeelbaar word
want heb dit al eens geprobeerd maar de beelden zijn waardeloos

gr sarah

aceka
%Europe/Berlin %520 %2005, 13:29
kan niemand mij helpen ????????///

kevinrommen
%Europe/Berlin %544 %2005, 14:03
hey,

het ligt eraan wat je precies wil gaan doen maar als je met videobeelden gaat werken is het makkelijk om met adobe premiere of after effects te werken. Is het wel een echte flash animatie dan kan je het wel op een manier doen.

Ik geloof dat je in after effects een swf je kan importeren wat je met after effects om kan zetten naar avi. In premiere kan je hiermee dan een dvd bakken

verder zou je een quicktime mov kunnen exporteren en deze dan importeren in premiere pro. Dan kan je er zo een dvd van maken.

houd er rekening mee dat je filmpje een resolutie heeft van 720 * 576. Verder moet je er rekening mee houden dat de tv niet de volledige resolutie van je beeld op je computer overneemt.

aceka
%Europe/Berlin %866 %2005, 21:47
bedankt tenminste iemand die er verstand van heeft
enne het gaat om wa annimatietje's ken afterefect niet dus..
btw flash ook nog niet zo heel goed

satoer
%Europe/Berlin %844 %2005, 21:15
Hoi Sarah,

Eenvoudige flash filmpjes kan je inderdaad in After effects laden. (gaat via quicktime).

Aangezien je geen ervaring hebt met after effects is het misschien het gemakkelijkst je flash filmpje direct te exporteren vanuit Flash naar AVI.
Het filmpje moet 720 bij 576 pixels gaan worden, 25 frames per seconde en het liefst ongecomprimeerd (uncompressed) worden opgeslagen (kost wel veel schijfruimte) Anders "microsoft DV" ofzo.
Vervolgens dit filmpje in te laden in een of ander DVD -bak programma. zoals pinacle studio dat gratis bij vele firewire kaartjes geleverd is. Vanuit daar een dvd maken of als pinacle studio je dvd brander niet ondersteund een dvd image aan te maken en die te branden met Nero of ander brandprogramma.

Stuf
%Europe/Berlin %543 %2005, 14:02
Let wel op dat je geen animatie in movieclips hebt staan maar op de hoofdtijdlijn.
Animaties in movieclips worden volgens mij niet meegenomen naar de .avi