Volledige versie bekijken : ScrollPane probleem.
Wes-L
%Europe/Berlin %546 %2008, 13:07
Hallo,
Ik zit al een tijd met een probleem wanneer ik een scrollbar probeer te maken met de geintegreerde functie van Flash MX. De tekst wordt niet zo weergegeven als ik wil.
http://home.wanadoo.nl/adm.f.vleij/DIVX.swf
Het gaat om de tekst bij Ondertitelen -> Ondertitel in een film branden.
Ten eerst zie ik in het bovenste vak geen scrollbalk en ten tweede komt niet de hele teks in het vak. De tekst die onder het vak staat is namelijk de tekst die moet verschijnen.
Iemand een oplossing?
Gerrit55
%Europe/Berlin %810 %2008, 19:26
Tekst in een mc zetten en boven de mc een masker ter grootte van je kader.
scroll functie op de mc zetten.
Wellicht is het handig als je verteld wat je gedaan hebt (code) of je fla uploaden.
Wes-L
%Europe/Berlin %834 %2008, 20:02
Oke, even om te verduidelijken: ik ben een beginner.
Tekst in een mc zetten en boven de mc een masker ter grootte van je kader.
scroll functie op de mc zetten.
Wellicht is het handig als je verteld wat je gedaan hebt (code) of je fla uploaden.
Tekst in een mc zetten? Een masker? Scroll functie op de mc?
Heb bij deze wel de .fla erbij gezet.
Gerrit55
%Europe/Berlin %413 %2008, 09:55
een scrollPane verwacht een externe bron (in contentpath) en niet een interne movieclip in je library.
Maak een nieuw flash bestand, zet hierin je textmovie-text en publiseer die, je krijgt dan bv. een textmovie.swf
In je divx.fla kun je textmovie-movieclip verwijderen. in je scrollpane properties zet je bij contentpath: textmovie.swf (zorg wel dat beide besanden in hetzelfde pad staan)
In al je buttons, je hitvlak verwijderen en hiervoor in de plaats een vierkant tekenen ter grootte van je test (een hitvlak is niet zichtbaar, nu moet je precies op tekst staand)
Wes-L
%Europe/Berlin %452 %2008, 10:51
Heel erg bedankt Gerrit! Het is me eindelijk gelukt.
En over dat je precies op de tekst moet klikken, dat vond ik ook al een probleem. Wilde het op de manier oplossen zoals jij beschrijft. Maar ik weet niet precies hoe. Kan ik zo'n hitvlak maken, en wel de tekst oncursief laten gaan?
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.