Volledige versie bekijken : aantal Kb's aanpassen
irene
%Europe/Berlin %416 %2005, 11:00
Ik ben gevraagd een animated gif te maken. Ik heb vele lagen gebruikt om het overzichtelijk te houden en makkelijker dingen aan te kunnen passen.
Nu is mijn gif 234 Kb groot maar mag maximaal 20 Kb zijn.
Wie weet hoe ik dit het beste kan aanpassen zonder het aantal lagen te verminderen?
Dank.
Irene
dakans
%Europe/Berlin %429 %2005, 11:18
In ieder geval even de 'library' checken (F11) en daar even 'select unused items' doen en die dan weer 'deleten'. Hiermee maak je je library aanzienlijk schoner en het uiteindelijke bestand ook behoorlijk wat kleiner.
Succes ermee!
Flashgirl
%Europe/Berlin %454 %2005, 11:54
Dakans, de vraag gaat over de filesize van een animated gif. Wel goed lezen he ;) . Die Library items maken voor een gif niets uit, en zelfs voor een swf maken ze niets uit.......... Die truc helpt alleen om je fla kleiner te maken...
@ Irene:
Als je Photoshop hebt, is het veel handiger om je gif te maken met ImageReady... Maar ik weet niet of je dat hebt ;) .
In Flash zijn de mogelijkheden voor het exporteren van animated gif's zeer beperkt, en meestal krijg je er niet de resultaten uit die je hoopt te krijgen.
Hoe ik zelf altijd te werk ga is als volgt:
Je exporteert ieder frame van je Flashmovie waarin iets verandert als PNG (je kunt ook kiezen om je hele filmpje in één keer als PNG sequence te exporteren. De frames die hetzelfde zijn delete je.). Iets meer werk, maar iets dat nog meer mogelijkheden en vrijheden biedt, is als je dit voor elke laag apart doet.
Deze PNG's importeer je in Imageready. Je kunt in ImageReady de layers opnieuw sorteren in de juiste volgorde, en de timing opnieuw instellen voor elk afzonderlijk frame. Als je nu je gif wilt exporteren krijg je veel mogelijkheden, je kunt bijvoorbeeld exact bepalen welke en hoeveel kleuren je gif zal bevatten en hoe de beeldkwaliteit is. Hoe minder kleuren, hoe kleiner de filesize zal worden.
Via Flash lukt het bij lange na niet om dezelfde kwaliteit te exporteren als gif animatie, en je krijgt via Flash altijd gigantische bestandsgroottes als je een animated gif exporteert. Ik hoop dus dat je ImageReady hebt :) ...
dakans
%Europe/Berlin %604 %2005, 15:30
Begon al te twijfelen toen ik aan het typen was Flashgirl :# ... Gelukkig zijn er altijd mensen die er net iets meer verstand van hebben... :P
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.