Volledige versie bekijken : Cinema 4D
lucky
%Europe/Berlin %030 %2005, 01:43
Hoi,
Voor de mensen die wat meer kennis willen opdoen over Cinema 4D kunnen op de vernieuwde website van www.Cinema4d.be +- 50 videotutorials bekijken.
Cinema 4D kan ook renderen naar Flashformaat dus redelijk handig om leuke animaties te maken.
Groetjes, Luc
The Doctor
%Europe/Berlin %502 %2005, 13:03
Handig! Ik ga gelijk even kijken! 8D
Tony S.
%Europe/Berlin %447 %2005, 11:43
Ah thnx voor je bericht...
Mijns inzien krijgt cinema4d zowieso al te weinig credits voor wat ze bieden.
Veel mensen beginnen direct met maya of 3d max (omdat het cool is)... Met cinema kan je minstens net zoveel.
Cinema4d is trouwens rcentelijk uitgeroepen tot beste 3d pakket (door computerarts magazine).
lucky
%Europe/Berlin %537 %2005, 13:54
Ah thnx voor je bericht...
Mijns inzien krijgt cinema4d zowieso al te weinig credits voor wat ze bieden.
Veel mensen beginnen direct met maya of 3d max (omdat het cool is)... Met cinema kan je minstens net zoveel.
Cinema4d is trouwens rcentelijk uitgeroepen tot beste 3d pakket (door computerarts magazine).
C4D is misschien niet het beste packet maar je hebt genoeg mogelijkheden en mits wat eigen creativiteit kan je er zogoed als alles mee bereiken.
De nieuwe versie 9.5 is qua rendersnelheid bijna dubbel zo snel als de vorige versie.
Veel mensen hebben schrik om de stap naar 3D te maken (ik had dat vroeger ook) maar als je er echt met passie aan begint valt het allemaal best mee, het belangrijkste is eerst basisoefeningen te maken om je tools te begrijpen en niet denken dat je na een paar uur topwerkjes kan maken ;) .
Tony S.
%Europe/Berlin %546 %2005, 14:06
For sure...
Maar ik blijf erbij dat cinema veel veelzijdiger is dan men denkt. Er zit gewoon een mindere marketingmachine achter zoals bji maya of 3dmax het geval is. (die worden juist de hemel ingeprijst...)
Dopefish
%Europe/Berlin %601 %2005, 15:26
cinema 4d is een prachtpakket.
ik werk er al 2 jaar met plezier mee.
ik moet trouwens ook nog even een goede tut site geven
www.c4dcafe.com daar heb ik alles geleerd, ze doen er ook aan competities
Stef
%Europe/Berlin %674 %2005, 17:11
Goed om te zien dat meer mensen zich nu met Cinema 4D gaan bemoeien!
Ga zo door guys! :D
Dopefish
%Europe/Berlin %722 %2005, 18:20
ik zal als ik thuis ben, wat plaatjes postne die ik heb gemaakt met C4D..
Gebruiken jullie ook Mocca en Xpresso enzo.. Want ik snaphet maar een klein beetje dus bij mij is het vooral modellen. Ik moet ook nog wat tut's lezen over BodyPaint, want dat is ook nog wel lastig vind ik, maar zodra ik dat doorheb dan lukt het wel.. Modellen gaat prima.
ook nog een goede tut site met aparte tutorials voor Bodypaint. www.pixel2life.com
Tony S.
%Europe/Berlin %772 %2005, 19:32
Mijn grote inspiratie site is toch wel www.cinema4d.nl. Volgens mij de grootste nederlandse cinema4d community/tutorialbase etc.
Stef
%Europe/Berlin %380 %2005, 10:08
Ook http://www.3dattack.net/forum is een aanrader!
En http://www.3dhype.com (ook Nederlands maar richt zich niet alleen op Cinema 4D)!
Tony S.
%Europe/Berlin %845 %2005, 21:16
Bedankt voor je links Stef :)
krijnpalm
%Europe/Berlin %524 %2005, 13:35
hi, ik ben met een opdracht bezig, en gebruik hiervoor voor het eerst CINEMA 4D 8.2, wat ik volgens mij wil, is helemaal niet zo moeilijk.
Ik ben een conceptuele font type aan het maken waarbij ik uitga van raaklijnen, (zie beeld). Ik wil dit gewoon in layers in illustrator maken, en dat exporteren dat ik dit zo kan gebruiken in CINEMA (mij is verteld en heb het al geprobeerd dat dat alleen kan als je het exporteerd als een illustrator 8 eps bestand). Nu wil ik het gemaakt beeld diepte geven en de lijnen iets wat ruimte geven van voor naar achteren, nu als ik hem in CINEMA heb geopend is het gewoon een plate schijf, is er een manier zonder elke lijn met de hand apart te verplaatsen, om de ruimte tussen de lijnen te bepalen.
En dan wil ik een kamera beweging die zich rondom het gemaakte beeld van een bepaald begin punt om het het beeld een animatie maakt. En uiteindelijk wil ik animatie maken, die in quicktime of flash player af gespeeld kan worden. Ik heb ook al gemerkt dat de exporteerde eps, in CINEMA geen kleuren overneemt, het wordt wit. (de lijnen) Ik zou of de achtergrond zwart en de lijnen wit willen of andersom.
_ dus even in kort_
_is dat exporteren het beste manier?
_ruimte tussen de lijnen?
_hoe werkt dat met die cirkel en hoe zorg je er voor dat een kamera beweging die cirkel volgt en hoe bepaal je de focuspunt en beginpunt van de kamera?
_hoe maak ik er een animatie (quicktime of flash bestand ) ?
_en hoe kan ik de kleuren bepalen, in het beeld?
lucky
%Europe/Berlin %701 %2005, 16:50
hi, ik ben met een opdracht bezig, en gebruik hiervoor voor het eerst CINEMA 4D 8.2, wat ik volgens mij wil, is helemaal niet zo moeilijk.
Ik ben een conceptuele font type aan het maken waarbij ik uitga van raaklijnen, (zie beeld). Ik wil dit gewoon in layers in illustrator maken, en dat exporteren dat ik dit zo kan gebruiken in CINEMA (mij is verteld en heb het al geprobeerd dat dat alleen kan als je het exporteerd als een illustrator 8 eps bestand). Nu wil ik het gemaakt beeld diepte geven en de lijnen iets wat ruimte geven van voor naar achteren, nu als ik hem in CINEMA heb geopend is het gewoon een plate schijf, is er een manier zonder elke lijn met de hand apart te verplaatsen, om de ruimte tussen de lijnen te bepalen.
En dan wil ik een kamera beweging die zich rondom het gemaakte beeld van een bepaald begin punt om het het beeld een animatie maakt. En uiteindelijk wil ik animatie maken, die in quicktime of flash player af gespeeld kan worden. Ik heb ook al gemerkt dat de exporteerde eps, in CINEMA geen kleuren overneemt, het wordt wit. (de lijnen) Ik zou of de achtergrond zwart en de lijnen wit willen of andersom.
_ dus even in kort_
_is dat exporteren het beste manier?
_ruimte tussen de lijnen?
_hoe werkt dat met die cirkel en hoe zorg je er voor dat een kamera beweging die cirkel volgt en hoe bepaal je de focuspunt en beginpunt van de kamera?
_hoe maak ik er een animatie (quicktime of flash bestand ) ?
_en hoe kan ik de kleuren bepalen, in het beeld?
Uw lijnen (splines) die je geimport hebt via adobe illustrator kan je niet renderen, deze moeten eerst in een loft of sweepnurbs gestoken worden in combinatie met een andere spline(bv een circle).
Splines zijn infeite een soort van geleiders waardoor je met Nurbs objects vormen mee kan maken.
luckske
%Europe/Berlin %449 %2007, 11:46
Voor de C4D gebruikers met interesse in carmodeling is er een nieuwe videotutorial beschikbaar.
12u Videotraining
http://forum.cinema4d.be/cartutorial/
http://forum.cinema4d.be/cartutorial/stripes.jpg
http://forum.cinema4d.be/cartutorial/photo_t.jpg
Groetjes,
Luc
Devega
%Europe/Berlin %534 %2007, 13:50
Goed om te zien dat meer mensen zich nu met Cinema 4D gaan bemoeien!
Ga zo door guys! :D
bah, i failed! ;)
http://www.3dhype.com (ook Nederlands maar richt zich niet alleen op Cinema 4D)!
heb daar nog een gouden en zilveren tulp gewonnnen trouwens :D
Koen!
%Europe/Berlin %547 %2007, 14:09
Dit topic is inmiddels alweer bijna 2 jaar oud he? (A)
Devega
%Europe/Berlin %645 %2007, 16:29
kwam me al zo bekend voor ;)
luckske
%Europe/Berlin %862 %2007, 21:42
De tijd gaat snel, het leek wel of het nog gisteren was :D
suicidal
%Europe/Berlin %673 %2007, 17:09
hebben jullie Cinema4D volledige versie of niet??
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.