PDA

Volledige versie bekijken : Kleur van Button die in movie zit veranderen door Rollover

rangelier
%Europe/Berlin %904 %2005, 22:41
hoi ik weet niet of het mogelijk is maar d.m.v. actionscript te zorgen dat als je met de muis over de button gaat dat ie van kleur verandert....

Ik heb geprobeerd met

on(rollOver){

this.moviename.buttonname.setRGB(0xFFFFFF);
}

Maar zoals ik al dacht werkt dit niet kan iemand mij vertellen of raad geven hoe wel?

vriendelijke bedankt,

Rob

pulletje
%Europe/Berlin %912 %2005, 22:54
als je nu dubbelklikt op de button, dan zie je in je timeline 4 vlakjes, dan klik je onder het tabje "over". dit is de Rollover status. daar kleur je je button een andere kleur en VOILA simpel als dat

Fatty Owl
%Europe/Berlin %920 %2005, 23:05
hoi ik weet niet of het mogelijk is maar d.m.v. actionscript te zorgen dat als je met de muis over de button gaat dat ie van kleur verandert....

Ik heb geprobeerd met

on(rollOver){

this.moviename.buttonname.setRGB(0xFFFFFF);
}

Maar zoals ik al dacht werkt dit niet kan iemand mij vertellen of raad geven hoe wel?

vriendelijke bedankt,

Rob
Zijn de instance names juist? en staan er nog andere acties in die buttons zelf want dat kan er ook voor zorgen dat het niet werkt.

rangelier
%Europe/Berlin %399 %2005, 10:35
heey jah ik weet dat je het in de button zelf kan doen maar als het via action script kan is dat veel simpeler aangezien je dan alleen script hoeft te kopien....

en Fatty owl de instance namen kloppen inderdaad en nee heb geen andere acties op de button. thanks for the post