PDA

Volledige versie bekijken : extrne afbeelding van color naar grayscale

w!cked
%Europe/Berlin %611 %2005, 15:41
Hey,

Is het mogelijk om een afbeelding die ge importeerd is van color naar grayscale te converteren middels AS?

Via de volgende weg heb ik een image geimporteerd en deze wil ik graag omzetten in een grayscale

this.loadMovie(....path....)

kan dit en zo ja hoe?

Thanks in advance,

Barry

didgsound
%Europe/Berlin %636 %2005, 16:16
Nee dat is niet mogelijk,
je zult een B/W pic ook moeten laden of importeren en de gekleurde faden ofzo.

theFlashWizard
%Europe/Berlin %718 %2005, 18:14
nou.. ze konde een plaatje ook in negatief zette door te kloten met de kleuren.. dus mshn kan et wel.. ik zou ff wat onderzoek doe en rondkijke.. :)
en anders idd een grayscale versie er apart bijladen..

Roenes
%Europe/Berlin %778 %2005, 19:41
nou.. ze konde een plaatje ook in negatief zette door te kloten met de kleuren.. dus mshn kan et wel.. ik zou ff wat onderzoek doe en rondkijke.. :)Jij bedoelt deze? (http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=29)

Wellicht heeft W!cked er iets aan :)

TheDutch
%Europe/Berlin %929 %2005, 23:17
Dit kan niet! Je kunt wel overbelichten/onderbelichten of de RGB kleuren afzonderlijk aanpassen. Maar je kunt niet van een kleurenfoto een grayscale maken in Flash.

Alternatieven zijn er gegeven :).

Laiverd
%Europe/Berlin %931 %2005, 23:21
Dit kan niet! Je kunt wel overbelichten/onderbelichten of de RGB kleuren afzonderlijk aanpassen.In dat geval zou je dus zeggen dat het wel kan; R en G en B op dezelfde waarde zetten en je hebt iets met grijstinten. Denk dat je het net iets anders bedoelt dan je hier zegt.Volgens mij heeft het er mee te maken dat het om een bitmap afbeelding gaat en je met Flash niet op pixel niveau een bitmap kunt 'aansturen'. Zou je iedere pixel (theoretisch hoor) van een bitmap omzetten in een movieclip, dan kan het nl. wel.

John

TheDutch
%Europe/Berlin %935 %2005, 23:27
Precies, het werkt anders dan in Photoshop. Toch blijft het zo dat je RGB(Rood Groen Blauw) kunt verstellen. Je kunt de RGB kleuren afzonderlijk in een bepaalde mate weghalen of toevoegen, maar niet echt verzwakken of versterken. Daarom krijg je uiteindelijk zwart ipv. grayscale in Flash :).

Volgensmij verstel je de RGB in Flash over het gehele plaatje en zoals jij al zei in Adobe Photoshop bijvoorbeeld per pixel. Maar meer kan ik je niet zeggen, ben meer een vector man :p.

w!cked
%Europe/Berlin %571 %2005, 14:42
Ik ga toch maar voor de tweede extrene afbeelding. ben namelijk bang dat als ik de hele afbeelding naar vector ga laten renderen dat het een berg resources gaat vreten.

TheDutch
%Europe/Berlin %769 %2005, 19:27
Sterker nog "trace bitmap" is niet bedoeld om detail fotos naar vector om te zetten ;).
Wanneer je dit toch doet, wordt de foto ENORM groot in vector en wellicht ligt je PC voor een paar dagen en misschien wel weken op z'n gat.

kH_
%Europe/Berlin %766 %2005, 19:23
En dit is nu een effect wat met de volgende Flash player dus wel zou moeten kunnen, aangezien er dan ondersteuning wordt geboden voor bitmap surfaces. Dan kun je heel eenvoudig het volgende doen per pixel (pseudo-code!):

var col:Number=pixel.R;
if(pixel.G>col)col=pixel.G;
if(pixel.B>col)col=pixel.B;
pixel.setColor(col,col,col);

Ik heb zelf een beetje zitten prutsen en zitten nadenken over het principe van kleuren en ben toen ineens tot een grappige ontdekking gekomen (misschien bestaat het al hoor, weet ik zo niet). Het is namelijk mogelijk om op een hele simpele manier een 3D emboss effect te maken. Als je nu twee plaatjes neemt, met elk een alpha van 50% (semi-transparant) en voor de ene normale kleuren kiest, maar van de andere de inverse, dan heb je 3D gezien als het ware 1 plaatje met bergen (de normale, aangezien de kleuren omhoog komen) en eentje met dalen (de inverse, aangezien het NOT een berg is ;)). Nu weet je vanuit het principe van twee-dimensionale bumpmapping, dat het snijden van een berg en zijn inverse de juiste 'bump' genereert. Dit is ZO verbazingwekkend tof, dat je op deze manier door alleen maar met kleuren te knooien echte embossing krijgt, zoals je dit uit Photoshop kent. Helemaal verbazend is het feit dat je hierdoor leuke animaties kunt maken!!!

Uhm....als dit al bekend was in Flash, zie deze post dan als niet gepost, anders....bekijk volgende link:

EMBOSS by kH (http://n.domaindlx.com/kaHu/emboss_kH.html)

Let op: dit is GEEN vooraf gegenereerde animatie, maar is PUUR het werk van Flash aan de hand van mijn ideetje ;)