PDA

Volledige versie bekijken : Timeline besturen

ETH
%Europe/Berlin %831 %2005, 20:57
2 vraagjes,

Is er een script waarmee je het comando kunt geven dat je in de scene terug op speelt? bijv. van frame 10 naar frame 1?

Is er een script waarmee je een animatie laat spelen en bijv. 10 frames verder op laat stoppen zonder dat daar een stop comando staat?

Kies in het vervolg een duidelijke topic titel

Fatty Owl
%Europe/Berlin %859 %2005, 21:37
vraag 1: var laatsteframe = 20;
this.gotoAndStop(laatsteframe)
this.onEnterFrame = function() {
this.gotoAndStop(prevFrame());
};

vraag 2: var stopframe = 10;
this.onEnterFrame = function() {
if (_currentframe == stopframe) {
this.stop();
delete this.onEnterFrame;
}
};

kies in het vervolg een duidelijke titel
sins wanneer doen jullie dat zo? en ik vind dit een redelijk duidelijke titel voor wat zijn vraag is. het gaat toch omde timeline te besturen dmv AS?

mateo)
%Europe/Berlin %988 %2005, 00:44
gebruik de mod tags alleen als het nodig is

Dauntless
%Europe/Berlin %283 %2005, 07:48
Euhm, ik kan niet zien wie dit veranderd heeft, maar ik denk wel dat de titel nu al aangepast is... (Dus dat hij voorheen een andere titel had dan 'Timeline besturen')

En ikzelf pas ook soms wel titels aan, maar dan staat dat er wel bij bij 'Reden voor aanpassing'.

Roenes
%Europe/Berlin %468 %2005, 12:14
Euhm, ik kan niet zien wie dit veranderd heeft, maar ik denk wel dat de titel nu al aangepast is... (Dus dat hij voorheen een andere titel had dan 'Timeline besturen')
:D Dat was ik en de titel voorheen was "Script probleem". Maar ik had het idd beter bij reden van aanpassing kunnen zetten. Maar das weer iets voor de volgende keer :)

Dus mateo, de mod-tags werden nu juist gebruikt ;)

Fatty Owl
%Europe/Berlin %627 %2005, 16:03
Maak er dan van: :D

Roenes
%Europe/Berlin %693 %2005, 17:38
Mwa, het oude systeem gaf uit zichzelf aan wie een post gewijzigd had. Dit systeem doet dat volgens mij alleen als je een reden van wijziging opgeeft. Maar omdat het eerder automatisch ging, hoefde je daar niet bij na te denken :p

Maarjah, nu weer terug ontopic want het probleem is volgens mij nog niet opgelost :)

Fatty Owl
%Europe/Berlin %783 %2005, 19:47
Maarjah, nu weer terug ontopic want het probleem is volgens mij nog niet opgelost :)wel, mijn antwoord werkt perfect :)