PDA

Volledige versie bekijken : 360° roteren met problemen...swift

t-toon
%Europe/Berlin %829 %2005, 20:55
potdorie!

zit ik met een gebouwke dat ik gewoon wil laten roteren in swift 3d, om er dan in flash een leuke presentaie mee te maken die je met de muis kan laten roteren, maar er is een probleem.

Ik maakte een blokhoeve van aanééngeplakte 'huizekes'.
als ik dan de animatie instel om dit te laten roteren, dan schieten de vormen uiteen en is de blokhoeve plots een tornado van zwevende huisjes.
moet ik de hiëarchie anders opbouwen, of zit ik met een bug...?

Iemand vertrouwd met deze materie? [?]

zwaksteschakel
%Europe/Berlin %834 %2005, 21:01
even groupen is denk ik de oplossing, zoals t nu klinkt, lijkt het dat elk opject opzichzelf draait.

heb geen swift bij de hand dus kan t niet zien...

Squalidron
%Europe/Berlin %780 %2005, 19:44
dit is heel eenvoudig te verwezenlijken:
ga bvb naar front view, klik "naast" je object en typ vervolgens Ctrl+A => jouw volledige object is nu geselecteerd.
de rotate-knoppen waarmee een object automatisch gaat draaien, zou ik achterwege laten omdat dit volgens mij de zaak veel te gecompliceerd maakt.
oplossing: vink de knop "animating" aan zodat die rood wordt.
dan klik je op bvb frame 20, onderaan links in je scherm kies je de richting waarin je de figuur wilt doen draaien. Kies 90 graden (makkelijkst) en pas die vervolgens toe op het klein prentje in dezelfde kader. Doe dit nog eens op frame 40, 60 en 80. let er op dat je telkens in dezelfde richting er 90 graden aan draaid.
exporteren naar flash kan je? (speciale plug-in voor nodig) en het actionscript in je filmpje is denk ik redelijk eenvoudig.
Good Luck