PDA

Volledige versie bekijken : verplaatsen van een blokje

llumen
%Europe/Berlin %612 %2005, 15:42
Hey, Ben vrij nieuw in actionscripten en heb een probleempje.
Ik wil een MC van een blokje van links naar rechts verplaatsen op mijn scherm, gelijdelijk dus in animatie.
Ik weet dat je daarvoor een motiontween kan gebruiken maar het zouden uiteindelijk meerdere blokjes moeten zijn die over het scherm bewegen op verschillende snelheden.
Ik zou dit met actionscript willen doen maar snap er nix meer van, ik probeer dus de_x vd MC een variabele 'S' mee te geven die telkens stijgt ik probeer dus binnen een onEnterFrame een variabele 'S' te zetten gelijk aan 0 die op het einde van het script (waar _x=S is) S 10 bijkomt (S +=10) maar dat werkt dus niet.
Iemand een ideetje wat ik hier fout doe?

Alvast bedankt

pieter

Dauntless
%Europe/Berlin %651 %2005, 16:38
Laat je AS dan eens zien :). Hoe je het uitlegt is het juist, dus je moet gewoon een syntax fout maken of zo... Laat je AS zien en dan kunnen we je zeggen waarom het niet werkt :).

llumen
%Europe/Berlin %676 %2005, 17:14
Wel, hier is het AS hangt aan de movieknop vast, wil eerst dit laten werken om dan via randoms en if else wat variatie te brengen of modulo

onClipEvent(enterFrame){
var S=0
this._x=S;
this._y=100;
S +=10;
};

heb het fla filtje ook meegestuurd

Pimm
%Europe/Berlin %687 %2005, 17:30
Je gebruikt Flash MX 2004, dus gebruik het dan ook :)
instancenamevandemovieclip.S=0
instancenamevandemovieclip._y=100;
instancenamevandemovieclip.onEnterFrame = function() {
this._x=S;
S +=10;
};Zet dit op de timeline waar de MovieClip in staat, dus niet op de MovieClip zelf!

Dauntless
%Europe/Berlin %688 %2005, 17:31
Het enige probleem is dat je S altijd terug gelijk stelt aan 0 :).
Doe bv:
onClipEvent(enterFrame){
this._x=S;
S +=10;
};
onClipEvent(load){
S = 0;
this._y=100;
}

Maar over het algemeen is het niet echt mooi om AS op een button / MC te zetten. Maak er daarom bv dit van:

var snelheid = 10;
mc._y = 100;
this.onEnterFrame = function(){
mc._x += snelheid;
}
Dat moet dan op een frame, en 'mc' moet de instance naam van je movieclip zijn.
http://www.dauntless.be/flashfocus/pics/instancenaam.jpg

llumen
%Europe/Berlin %368 %2005, 09:50
dankjewel, nu nog even wat ifelsen en variëren en dan zal het wel doen wat het moet (werk normaal niet echt in Flash maar meer max/msp en processing)