Volledige versie bekijken : Intro automatisch aanpassen aan schermresolutie
wim48
%Europe/Berlin %402 %2005, 10:40
Bestaat er een code of iets dergelijks om je flashanimatie (in mijn geval, een kleine intro) automatisch te laten aanpassen aan de schermresolutie van de gebruiker, zodat je niet met schuifbalken zit?
Wim
Mitch
%Europe/Berlin %410 %2005, 10:51
Heb je toch al als je helemaal geen code toevoegd aan je flash file en niet in een tabel doet niet nodig. Dus bijv. www.bla.nl/aap.swf.
Flashgirl
%Europe/Berlin %412 %2005, 10:53
Ja maar Mitch, dat is niet de juiste, nette manier ;) , en bovendien krijgen sommige bezoekers op die manier een venstertje met 'bestand opslaan als' in beeld, in plaats van een swf.
Ik verplaats de topic even naar html en Javascript.
[Moreasy]
%Europe/Berlin %457 %2005, 11:58
Bestaat er een code of iets dergelijks om je flashanimatie (in mijn geval, een kleine intro) automatisch te laten aanpassen aan de schermresolutie van de gebruiker, zodat je niet met schuifbalken zit?
Wim
Hier zijn verschillende oplossingen voor:
1*Het simpelste door een fs in je .swf
plaats bv. op je eerste keyframe deze actie fscommand("fullscreen", true);
Persoonlijk vind ik dit niks mede doordat hij dan je .swf gaat scalen en je verhoudingen niet meer kloppen.
2*Dan heb je ook nog een optie door een simple javascripje die kijkt naar de resolutie van de gebruiker, en vervolgens doorlinkt naar de juiste .html pagina voor die grote.
Nadeel hiervan = dat je meerder paginas moet aanmaken voor veschillende grotes en natuurlijk verschillende grotes van je intro.swfjes.
3*Dan heb je ook nog een optie in de vorm van een php scripje die de juiste grote .swfje in het betrefende .html docu neerzet.
vertel me wat je het beste lijkt voor jou, zodat ik hier wat dieper over kan ingaan.
wim48
%Europe/Berlin %457 %2005, 11:59
Dan verkies ik toch optie 2 of 3, maar er staat bij mij ook iets voor dat je ergens iets moest aanpassen, maar ik weet niet meer waar dat is, maar dan zal ik eens proberen, van optie 2 of 3.
Wim
[Moreasy]
%Europe/Berlin %469 %2005, 12:16
Dan verkies ik toch optie 2 of 3, maar er staat bij mij ook iets voor dat je ergens iets moest aanpassen, maar ik weet niet meer waar dat is, maar dan zal ik eens proberen, van optie 2 of 3.
Wim
okey we gaan voor optie 2.
Maak eerst eens een intro voor je pagina met als stagewaarde default qa afmeting.
iets van 400 x 550 geloof ik.
vervolgens een identieke intro maar nu van 600 x 825 (wel zorgen dat de verhoudingen kloppen).
die van 400x550 gaan we gebruiken voor een browser res. van 600 x 800
die van 600 x 825 voor een res. van 768 x 1024. (vervolgens kun je dus kiezen voor nog meer aanmaakjes, maar ik hou het maar even bij 2).
Plaats bijde .swf jes op een html document, bv. intro1.html en intro2.html.
Als je zover bent hoor ik het wel.
mknol
%Europe/Berlin %479 %2005, 12:30
']okey we gaan voor optie 2.
Kies jij voor wim48?
[Moreasy]
%Europe/Berlin %482 %2005, 12:35
Als je het bovenste hebt gedaan het volgende:
Maak nu een index.html aan.
zet de volgende javascrip op die index.html:
<SCRIPT LANGUAGE="javascript">
if (screen.width == 1024)
{parent.location.href='intro2.html'}
if (screen.width == 800)
{parent.location.href='intro1.html'}
</SCRIPT>
Wel even het scripje tussen <head> en
</head> plaatsen in je index.html
Makelijk toch! :D
[Moreasy]
%Europe/Berlin %484 %2005, 12:37
Kies jij voor wim48
Ja .. ik ben maar even voor het makelijkste uit gegaan. heb namelijkook maar beperkt tijd.
En om nu een heel php scripje te gaan schrijven heb ik geen tijd voor. Dus vandaar.
Mischien kun jij anders even dat phptje voor hem schrijven :D :D :D
PS ... de zoek programmas kijken nu ook niet naar de popups, maar naar de index dude :D
mknol
%Europe/Berlin %486 %2005, 12:40
']Ja .. ik ben maar even voor het makelijkste uit gegaan. heb namelijkook maar beperkt tijd.
En om nu een heel php scripje te gaan schrijven heb ik geen tijd voor. Dus vandaar.
Mischien kun jij anders even dat phptje voor hem schrijven :D :D :D
Dit is het HTML-forum, dus het lijkt me niet de bedoeling en ook niet de vraag van wim48. Overigens kun je beter afwachten tot wim48 zelf reageerd, meer posten dan nodig is lijkt me beetje zinloos.
Maar.. ik wil ook nog even kwijt dat javascript veel nadelen heeft.
javascript popups zijn niet goed voor indexering in zoekmachines.
Ook moet je je site 4/5x gaan maken in andere resoluties.
Ik zou zeggen, maar een liquid design, te zien op alle resoluties, met procenten (en evt. met witruimte aan de zijkant)
[Moreasy]
%Europe/Berlin %488 %2005, 12:43
Hij verkiest toch optie 2 of 3..
mknol
%Europe/Berlin %490 %2005, 12:46
wim is in staat zelf keuzes te maken denk ik :P
[Moreasy]
%Europe/Berlin %491 %2005, 12:47
wim is in staat zelf keuzes te maken denk ik :P
Is goed mag jij het oplossen voor hem..!
ps, volgens mij verkiest hij voor optie 2 of 3 als ik het goed leest hierboven.
En wie begint er hier een 'ik beslis voor wim'-discussie jij toch..
mknol
%Europe/Berlin %494 %2005, 12:52
']Is goed mag jij het oplossen voor hem..!
Ik oplossen? We geven toch al oplossingen?
Sorry ik begin deze 'ik beslis voor wim'-discussie niet. Ik wacht liever af tot hij zelf reageert, want ik wil hém helpen, hij stelt tenslotte de vraag. Ik hoef niet gelijk krijgen in deze (inmiddels) zinloze confersatie.
Moderators?
wim48
%Europe/Berlin %673 %2005, 17:09
Dat ben ik toch niet gewoon om zoveel discussie rond mij te hebben hoor. Voor mij is het allemaal gelijk wie er op reageert, maar had toch graag een antwoordje op mijn vraag. Dus zoals ik zei: ga ik voor optie 2. Het is enkel mijn intro'tje dat aangepast moet worden aan de schermresolutie. Maar bestaat er in Flash MX zelf geen soort van actionscript, er staat mij iets van voor dat je dat in flash zelf makkelijk kon doen, maar vind het nergens meer terug.
Wim
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.