PDA

Volledige versie bekijken : Dropdown menu, maar url naar frame

Threesa
%Europe/Berlin %607 %2005, 15:34
Hoi. Ik zit met een klein probleem. Misschien wel een belachelijk simpel probleem, maar ik ben noob in Flash (werk er nog maar 3 uur mee). Ik heb een menu gemaakt voor mijn website en het werkt perfect en precies zoals ik het wil. Maar ik ben nog bezig met een kleine verandering aan mijn website. Namelijk frames invoegen, zodat de navigatiebalk ed (waar ook de flash inzit) niet telkens hoeft te herladen. Nu wil ik dat de link in mijn flashmenu dus linkt om het midden te laden. Dus geen volledige pagina, maar enkel een van de frames.

www.eleanorcomputing.info is mijn site.
De frames zullen zijn: de balk links met navigatie,
bovenaan de tekening en de streep en de tekening
onderaan de copyright

Als je dus op de link klikt moet enkel de rest laden naar de nieuwe url.

Hoe doe je dit? Heel simpel uitleggen of wijzig mijn fla bestand.

Dank u

TrueChaoZ
%Europe/Berlin %610 %2005, 15:38
om een link te laden gebruik je getURL("jepagina.html","framenaam");
in je html frameset zal je frame waarin je de content wilt laden dan een framenaam moeten hebben

Threesa
%Europe/Berlin %613 %2005, 15:43
om een link te laden gebruik je getURL("jepagina.html","framenaam");
in je html frameset zal je frame waarin je de content wilt laden dan een framenaam moeten hebben

dan zit je wel nog altijd met probleem. als je dan uiteindelijk daar je andere pagina krijgt, werkt die knop toch niet meer perfect? want dan heb je andere frame daarbinnen.

Zou je dat eens kunnen wijzigen in mijn fla met als framenaam History bijvoorbeeld. Dan kan ik eens testen en zien hoe het precies moet (ben echt een noob hoor).

Site zelf is combinatie van php opmaak en html opmaak (voor frames) :p, maar dit terzijde ;)

Threesa
%Europe/Berlin %640 %2005, 16:23
Als ik daar een naam achter zet, krijg ik gewoon de pagina, in een heel nieuw venster. En niet (zoals ik dus wel wil) ipv de frame in hetzelfde venster

colake
%Europe/Berlin %581 %2005, 14:56
Toch zou die oplossing die TrueChaoZ voorsteld moeten werken.
Je moet er natuurlijk wel de naam van het frame zetten waarin je de pagina wilt openen. In jou geval is dit "hoofd" als ik de html-pagina goed begrepen heb.

Voor de knop home zou dit dan moeten zijn
getURL("http://www.eleanorcomputing.info/Homepage.php","hoofd");

Als dit niet werkt heeft dat waarschijnlijk te maken met het feit dat je frameset in nog eens een andere frameset word geladen door je webadres.

Threesa
%Europe/Berlin %793 %2005, 20:02
Toch zou die oplossing die TrueChaoZ voorsteld moeten werken.
Je moet er natuurlijk wel de naam van het frame zetten waarin je de pagina wilt openen. In jou geval is dit "hoofd" als ik de html-pagina goed begrepen heb.

Voor de knop home zou dit dan moeten zijn
getURL("http://www.eleanorcomputing.info/Homepage.php","hoofd");

Als dit niet werkt heeft dat waarschijnlijk te maken met het feit dat je frameset in nog eens een andere frameset word geladen door je webadres.

Oke, dank je wel ;)