PDA

Volledige versie bekijken : scene waarin raampje beeldvullend is, uitzoomt tot totaalshot, maar het lukt niet...

Jerryv
%Europe/Berlin %881 %2005, 22:09
Hallo Allemaal,

Ik heb een probleempje waar ik maar niet uitkom en het is in feite iets heel simpels (dacht ik...)

Ik ben bezig met een korte animatie, nu wil ik de volgende scene maken:

"Je ziet een man naar buiten kijken, de camera zoomt uit en je ziet dus steeds meer van de omgeving en vervolgens zie je het totaalshot"

Dit is mijn aanpak:

Ik tekende het totaalshot, en op frame 1 vergrootte ik de afbeelding ENORM (aangezien het raampje erg klein is in verhouding tot het totaalshot, vergroote ik de afbeelding wel 2000% ofzo, teminste ongeveer wel denk ik)

Maar ik krijg het niet goed doordat de afbeelding echt enorm groot moet zijn om het raampje beeldvullend te maken, dus de afbeelding wordt echt heel groot zodat het kleine raampje beeldvullend is, en vervolgens zet ik op het laatste frame het totaalshot en maak ik een motion tweeen.
Maar omdat de afbeelding zo enorm groot wordt heb ik zeer, zeeeeeeer, veel moeie om het raampje in de afbeelding uberhaupt te vinden en die op de juiste postitie op de stage te slepen.

Ik ben er zelfs ruim 4,5 uur mee bezig geweest om zoiets simpels als dit te maken, de animatie zelf gaat sneller!

Ik hoop echt dat iemand me kan helpen, want uiteindelijk is het weer mislukt, dus ik wil gewoon een flash afbeelding hebben waarin ik begin met een beeldvullende raampje en uitzoom totdat de gehele afbeelding beeldvullend op de stage staat!

Uitzoomen dus.

Weet iemand hier wat voor?
mijn dank zal groot zijn!

Groeten,
Jerry

elmolosthisblanket
%Europe/Berlin %910 %2005, 22:50
Ik denk dat je de scene in delen moet knippen (dus bijvoorbeeld 1 filmpje "zoom van 0 tot 10 keer" en een filmpje "zoom van 11 tot 20 keer") en die achter elkaar plakken --> de uitdaging zit hem er dan wel in dat hij bij de overgang van het ene naar het andere filmpje wel vloeiend blijft doorzoomen in dezelfde richting.

Jerryv
%Europe/Berlin %331 %2005, 08:57
Maar kan je echt zoomen in flash?
Ik scale de afbeelding groter en verklein hem dan, maar kan je echt zoomen, dus een camera beweging gebruiken bijv?

Mitch
%Europe/Berlin %372 %2005, 09:56
Dit moet je doen door scalen, je kan het wel slim aanpakken. Het vergroten van iets heel groots kost veel cpu. Daarom kan je beter doen dat alles buiten de kader zo snel mogelijk wordt weggeknipt.

Flashgirl
%Europe/Berlin %383 %2005, 10:12
Er zit geen cameramogelijkheid in Flash (helaasss...), maar je kunt het zelf wel nabootsen. Als je je plaatje, zoals Mitch zegt, opsplitst in losse onderdelen, gaat dit makkelijk. Dit ziet er ten eerste realistischer uit, en ten tweede is het minder processor intensief. Je moet artwork dat niet meer in beeld is direct uit je timeline halen. Alle onderdelen tween je dan wel apart, dus misschien dat dat de boel ook gaat vertragen...

het scheelt ook om zo min mogelijk ankerpunten te gebruiken.

Een laatste eventuele mogelijkheid is dat je een bitmap maakt van je achtergrond, en dat je die scaled. Maar aan het scalen van bitmaps zitten ook een hoop haken en ogen... Het voordeel is dat je bij een bitmap te maken hebt met maar 4 ankerpunten, en dit scheelt enorm.

Mitch
%Europe/Berlin %393 %2005, 10:26
Met bitmap bedoel je dat het al gauw heel groot wordt en onscherp? Maar het wordt dus wel minder intensief, toch?

Hoewel blur wel een leuk effect geeft aan bitmaps. Hierdoor krijg je dat diepte gevoel.

Jerryv
%Europe/Berlin %507 %2005, 13:10
Maar hoe kan ik iets wegknippen?
Want ik heb 1 afbeelding (de scene) die vergroot ik en dan verklein ik hem, waardoor het dus op uitzoomen lijkt.

Wegknippen zal toch alleen maar werken bij inzoomen? want ik kan niks wegknippen omdat ik op het laatste frame juist de totale afbeelding kader groot wil zien.
Of zie ik iets over het hoofd?

Wel ontzettend bedankt trouwens voor de snelle reacties!
Daar ben ik echt blij mee!

Groeten,
Jerry

Mitch
%Europe/Berlin %513 %2005, 13:19
Bij het uitzoomen hoef je toch ook niets weg te knippen, dat is het probleem toch ook niet. Bij het inzoomen dan juist wel, als het voor web gebruik is helemaal. In verband met intensiteit van de procesor.

Flashgirl
%Europe/Berlin %516 %2005, 13:23
Heb je een voorbeeld van je scene? Dan kunnen we beter zien wat er misgaat en misschien kunnen we dan een betere oplossing bedenken...?

Jerryv
%Europe/Berlin %437 %2005, 11:29
Het is me al gelukt,
(eindelijk!)

Dank jullie wel voor de reacties,

Jerry

Flashgirl
%Europe/Berlin %443 %2005, 11:38
Mogen we zien hoe je het hebt opgelost?

Tony S.
%Europe/Berlin %547 %2005, 14:08
ben ook erg benieuwd. :)