PDA

Volledige versie bekijken : Hulp nodig dringend!

xerox87
%Europe/Berlin %911 %2007, 21:51
http://grab-anime.com/Storyboard%20Scenario.jpg

check de pic voor het idee.. we moeten dit spel/quiz ontwikkelen voor kinderen die niet helemaal in orde zijn. Zodat ze dingen kunnen leren over het dagelijkse leven.

is het moeilijk om zoiets te maken zoals er in het storyboard staat?

Zo ja? Hoe?

roelofpino
%Europe/Berlin %913 %2007, 21:55
Is niet heel moeilijk, maar wel als je geen actionscriptkennis hebt. Je zult wel actionscript moeten gebruiken, dus ga op zoek naar tutorials!

xerox87
%Europe/Berlin %916 %2007, 21:59
ja dat ben ik dus aan t doen maar ik heb echt hulp nodig!

mijn MSN is: ruudbosj@hotmail.com

misschien gaat t zo wat makkelijker

bedankt voor het bekijken van mijn thread!

John_D
%Europe/Berlin %970 %2007, 23:16
Als je echt beginnende bent met Flash is dit wel moeilijk en een hele speurtocht. Als dat zo is en je wilt dit echt maken, dan zal je toch even bezig zijn denk ik.

xerox87
%Europe/Berlin %977 %2007, 23:26
mja ik ben beginnende maar ik moet dit zelfs maken! Dus kan iemand mij helpen?

John_D
%Europe/Berlin %979 %2007, 23:30
Mja, heb je nog nooit iets in Flash gedaan en je wil dit. Of heb je toch al een basis. Het is de bedoeling dat jij dit gaat maken. En is het voor school of voor die kinderen? Twee post met dezelfde vraag met een ander verhaal hoeft trouwens niet.

xerox87
%Europe/Berlin %980 %2007, 23:31
ja ik heb wel wat in flash gedaan ja :) maar dit heb ik dus nog niet onder de knie.

het is voor school maar het gaat gebruikt worden op die kinderen

nancy_kelpie
%Europe/Berlin %015 %2007, 00:22
Er zit in flash wel een standaard quiz template. Moet je even kijken in de flash map in verkenner. (Ik heb deze verder nooit uitgeprobeerd omdat ik zelf wel weet hoe je een quiz maakt, dus als dit een slecht voorbeeld is sorry)

Ook zijn er vast wel tutorials te vinden als je googled op "flash, tutorial, quiz"

Het probleem is dan wel dat het niet précies zo word als jij wilt. Bijvoorbeeld dat na het klikken van een fout antwoord die verwijnt, hulpmiddelen laten verdwijnen etc. dat heb je dan waarschijnlijk niet. Maar met vormgeving kom je een heel eind, de hulpmiddelen kan je door vormgeving in elk geval wel maken.

Edit: ik googlede even op die 3 woorden en de eerste 3 resultaten zien er veelbelovend uit :) Simpel en handig.