PDA

Volledige versie bekijken : Motion tween met guide probleem (onopgelost nog)

nancy_kelpie
%Europe/Berlin %476 %2007, 11:26
Ik heb een motion tween gemaakt die een guide layer volgt. Eigenlijk al meerdere, en die gingen prima. Maar nu heb ik het probleem dat ik een kronkelende verticale lijn als guide heb, en mijn MC ietsjes onder het begin begint. Op de volgende keyframe staat de MC naar onderen, in het midden van de lijn. Als ik nu op motion tween klik gaat de MC eerst ietsjes omhoog, en dan pas naar beneden :S Dit is natuurlijk niet het gewenste effect.

Weet iemand waardoor het komt dat de MC eerst omhoog gaat en dan pas naar beneden?

Ik dacht zelf dat het aan sync ligt, omdat ik daar mee heb zitten spelen. Maar het maakt niks uit of ik sync aan of uit zet, hij blijft hetzelfde. Ik gebruik flash CS3, hierbij is ook nog de optie "sync event", "sync start", "sync stop", "sync stream", ik heb geen flauw idee wat dit doet en het kan zijn dat ik dat ook heb aangeklikt.

roelofpino
%Europe/Berlin %490 %2007, 11:46
Je MC moet altijd op de lijn beginnen en op de lijn eindigen voor het juiste effect!

nancy_kelpie
%Europe/Berlin %500 %2007, 12:01
Ah ok, dan heb ik dus gewoon geluk gehad met de andere 10 die het wel doen op deze manier :P bedankt :)

nancy_kelpie
%Europe/Berlin %515 %2007, 12:22
Ik heb het even geprobeerd door stukken weg te gummen van de lijn, maar dit is niet de oplossing. Halverwege de lijn moet de MC namelijk ook gedraaid worden. Ik moet dus een extra keyframe daarvoor maken. Als ik dat doe halverwege, gaat ie weer hélemaal terug naar boven voordat ie weer naar beneden gaat :O

Ik snap echt niet waarom ik dat probleem nooit heb en nu opeens wel.