PDA

Volledige versie bekijken : Externe SWF file inladen in een container vanuit een al reeds geladen externe swf

nasir1123
%Europe/Berlin %727 %2005, 18:27
Beste mensen,

op mijn hoofdtijdlijn die slechts 1 frame lang is :) heb ik een container movieclip staan waar ik min of meer bijna al mijn content inlaadt.

Op de hoofdtijdlijn heb ik een hoop menubuttons die elk een swf file in de container laadt dmv van de volgende code (de actionscript achter een button):

on (release) {
if (_root.currMovie == undefined) {
_root.currMovie = "boekrecensies";
container.loadMovie("boekrecensies.swf");
} else if (_root.currMovie != "boekrecensies") {
if (container._currentframe >= container.midframe) {
_root.currMovie = "boekrecensies";
container.play();
}
}
}

deze code werkt prima en dat is het probleem ook niet. Het probleem zit hem in het volgende

stel ik kies op de hoofdtijdlijn 'boek recensies' ; ik klik op de bijbehorende button en de swf file waar de bijpassende content in staat wordt geladen in de container movieclip die zich op de hoofdtijdlijn bevindt.

In de externe swf file van boekrecensies bevinden zich echter nog een aantal buttons die bijvoorbeeld elk een boek vertegenwoordigen. De bedoeling is, is dat als men op zo'n button klikt dat er opnieuw een externe swf file geladen wordt in de container clip op de hoofdtijdlijn. (dus min of meer het hoofdonderdeel van boek recensies opzich 'vervangt')
Probleem is echter dat de gebruikte code niet werkt in de ext swf file die dus nóg een swf file moet laden in de movieclip. Maw deze buttons staan dus niet op de hoofdtijdlijn, maar moeten er wel mee interacteren! (namelijk met de container movieclip)

Mijn gok is dat het waarschijnlijk iets met de benaming van bv de _root te maken heeft in de code, maar ik ben geen expert in actionscripting en kom er zelf niet echt uit. Dus als iemand weet hoe de bovenstaande code aangepast kan worden zodat het hetzelfde effect heeft als een button op de hoofdtijdlijn, maar in dit geval op de tijdlijn van een reeds geladen swf file in een containerclip ? (die dus ook nog een ext swf file moet oproepen)

Alvast bedankt!

Pimm
%Europe/Berlin %731 %2005, 18:33
Je hebt inderdaad problemen met die _root, je kunt twee dingen doen:
Of, je verandert alle _root's gewoon in het normale pad vanaf this (dus this._parent. etc.)
Of, je gebruikt _lockroot, zoek maar even in de F1 help, het is echter beter om gewoon goed aan te leren _root alleen te gebruiken als het echt nodig is.

nasir1123
%Europe/Berlin %868 %2005, 21:50
Hey thanks.
Hoewel ik er niet helemaal uitgekomen ben, heb ik een nieuwe movieclip gemaakt in de ext swf file, waar ik dan vanaf daar de extra content inlaadt. Dat lukte eerst ook niet, maar toen heb ik daar de _root vervangen door this en nu lukt dat wel. Kan ik verder met mn site, bedankt voor de tip.

greetz nP