PDA

Volledige versie bekijken : Fullscreen en Allowscale in een .exe

Bovadi
%Europe/Berlin %659 %2005, 16:49
Geachte Flashers,

Ik heb een projector bestand. Deze heeft een grote van 700x600 pixels.
Er zitten een aantal raster plaatjes in die na vergroting hun kwaliteit aanzienlijk verliesen.
Toch is het nodig dat het Fullscreen in beeld komt.
Waar ik dus aan zat te denken was een popup met een Allowscale die niet te verschuiven is.
Met daar achter nog een popup Fullscreen. Deze twee moeten dan samen in een .exe komen.

Is dit mogelijk?
Zo ja, Hoe?

Gracias,
Bovadi

Pimm
%Europe/Berlin %727 %2005, 18:27
Een AS zodat hij niet scalet?Stage.scaleMode = "noScale";Om de projector fullscreen te krijgen? Tsja, die weet ik niet uit m'n hoofd, check de F1 help en zoek op fscommand. Het is iets vanfscommand("fullscreen", "true");

Bovadi
%Europe/Berlin %785 %2005, 19:51
Een AS zodat hij niet scalet?Stage.scaleMode = "noScale";Om de projector fullscreen te krijgen? Tsja, die weet ik niet uit m'n hoofd, check de F1 help en zoek op fscommand. Het is iets vanfscommand("fullscreen", "true");

Nee joh dat wist ik al :P,

Ik wil juist wel een allowscale zodat er bij die popup niet te rommelen valt, omdat de rasters dat niet aankunnen. Daarachter wil ik een fullscreen zodat het...ja fullscreen is. Zoals die instalatie programma's meestal hebben.

Dus en een Allowscale en een Fullscreen samen in een .exe

Bovadi

Bovadi
%Europe/Berlin %766 %2005, 19:23
En up!...

Bovadi
%Europe/Berlin %036 %2005, 01:53
Iemand...?

theFlashWizard
%Europe/Berlin %269 %2005, 07:28
niet mogenlijk ben ik bang..
je kan 1x instellen of je wil toestaan dat flash het schaalt en of flash het fullscreen mag gooien..

Bovadi
%Europe/Berlin %642 %2005, 16:25
Zou er dan een andere manier zijn, om dit voor elkaar te krijgen?
Want het komt hier op neer:

Ik heb een bestand van 700 bij 600 met een hoop raster file's. En ik wil fullscreen beeld hebben.
Maar dat 'bestand' van 700 bij 600 mag niet vergroot worden. Dus dan kom je tot de conclusie om er een beeld achter te maken die zich aan de resolutie aanpast....

Dus is er dan een manier om dit voor elkaar te krijgen?

theFlashWizard
%Europe/Berlin %711 %2005, 18:04
als de achtergrond gewoon n kleur kan je gewoon daarvoor de stagekleur kiezen, allowscale uit zetten en fullscreen aanzetten.

Bovadi
%Europe/Berlin %753 %2005, 19:04
Maar dan word die rasters toch telkens uitgerekt?

theFlashWizard
%Europe/Berlin %885 %2005, 22:14
niet als je allowscale op false zet
fscommand("allowscale","false")

Bovadi
%Europe/Berlin %980 %2005, 00:31
Maar dat betekent dus dat de rasters niet worden uitgerekt, maar de achtergrond zich wel aanpast aan de gewenste resolutie?

theFlashWizard
%Europe/Berlin %388 %2005, 10:19
de stage bgcolor.. daarmee wordt dan de rand tussen je stage en je scherm gevult..
je stage grootte wordt dus niet aangepast..

Ik snap eerlijk gezegt niet waarom je dit niet gewoon ff probeert..

Bovadi
%Europe/Berlin %972 %2005, 00:19
Brilliant!
Echt heel erg bedankt...wist nie dat het zo simpel was.
Dan nog een vraagje...kan ik ook een watermerk ofzo op de bg doen?

theFlashWizard
%Europe/Berlin %990 %2005, 00:45
valt wel mee hoor..
zou n kwestie van probere zijn geweest.. ;)
watermerk? n figuur over je hele achtergrond heen ?
niet makkelijk.. want je kan niet zomaar n achtergrond figuur neerzetten..
mischien kan je iemands resolutie opzoeken via AS en het figuur dan aan de hand van dat qua grootte aanpassen.. bedenk ik me net..
met:
System.capabilities.screenResolutionX
System.capabilities.screenResolutionY
kan je die gegevens opvragen.. :)

owja wel je figuur int midden in een mc zetten en die mc int midden van je stage zetten he.. dan vergroot hij netjes vanaf het midden ;)

Bovadi
%Europe/Berlin %523 %2005, 13:34
Ja een figuur over de achtergrond heen, dan wel niet de hele maar wat het mooiste staat. Ik zal is even gaan sleutelen met die scripten!

Thx voor alles!

theFlashWizard
%Europe/Berlin %675 %2005, 17:13
suc6:)