PDA

Volledige versie bekijken : flash animatie

raymond.speel
%Europe/Berlin %485 %2007, 11:38
een banner bestaande uit een aantal foto's achter elkaar geschakeld, welke van rechts naar links automatisch doorscrold, gaat schokkerig.
Hoe kan ik dit vloeiend laten verlopen????

Raymond

Dauntless
%Europe/Berlin %519 %2007, 12:27
Framerate verhogen :).

raymond.speel
%Europe/Berlin %530 %2007, 12:43
Bedankt, ga het proberen, hou je op de hoogte.

Raymond

raymond.speel
%Europe/Berlin %543 %2007, 13:02
Ik heb een klein foutje gemaakt, het is Flash Dream weaver 8 , en we hebben al geprobeerd om de framerate te verhogen, maar dan is de snelheid van de foto's te groot, en het helpt niet echt om het vloeiender te laten verlopen.
Heb je nog meer suggesties?
Raymond

Dauntless
%Europe/Berlin %548 %2007, 13:09
"Flash DeamWeaver 8" bestaat niet... Ofwel Flash, ofwel Dreamweaver.

En je moet nog altijd je framerate verhogen, maar dan ook je animatie verlengen (bv framerate x2 -> aantal frames x2)

raymond.speel
%Europe/Berlin %567 %2007, 13:36
Hi,

Bedoelde Macromedia Flash 8 (voor de flash) en Dreamweaver 8 (voor de site).
Had niet genoeg verlengd dus de beeld bleef schokkerig

Heb de framerate van 12 naar 24 verhoogd en 2x verlengd van 360 naar 720 frames.

Nu gaat het wat beter (beetje shokkerig) maar de plaatjes wordt korrelig.
Het lijkt of er 2 foto's wisselen met kleine details veranderingen.

Down
%Europe/Berlin %688 %2007, 16:31
dreamweaver heeft weinig met de flash movie te maken, dus dat hoef je niet te vermelden hoor :)
En geen idee wat je met de volgende zin bedoeld:
Het lijkt of er 2 foto's wisselen met kleine details veranderingen.
Is dat Nederlands? :P

Anyway.. let er altijd op dat:
1. framerate hoog genoeg is
2. de resolutie van de foto's hoog genoeg is. Vergroten van foto's gaat niet.

raymond.speel
%Europe/Berlin %556 %2007, 13:21
Hallo,

Framerate is 20
De foto's verklein ik juist. gemiddeld 50%

Over de beeld van de foto:
Als de foto's bewegen lijkt het of er een foto uit 2 lagen bestaat met kleine details verandering. (sommige pixels veranderen van kleur).

Enigste wat ik heb gedaan is de foto's in frame1 rechts gezet en in frame 300 links gezet met movie als tween

Thierry
%Europe/Berlin %935 %2007, 22:27
Ten eerste kun je je framerate veranderen naar 21 frames per seconde. Door een 'bug' in Flash kan het soms zijn dat hij een frame overslaat bij ronde getallen. Google maar eens op 'magic framerates'.

Wat je ook kunt doen om de kwaliteit van je plaatje in Flash te verbeteren: de plaatjes niet verkleinen in Flash zelf maar in Photoshop om ze vervolgens in Flash te importeren.

Ook kun je in de library de kwaliteit van de plaatjes aanpassen. Zo kun je bijvoorbeeld de kwaliteit op lossless/png zetten. Ook kun je 'allow smoothing' aanvinken.

En als laatste, als je je plaatjes op de stage plaatst, plaats ze dan op hele pixels. Dus in plaats van je plaatjes op bijvoorbeeld x = 10.4 te zetten, kun je ze beter op x = 10.0 zetten.

Hopelijk heb je er wat aan.