PDA

Volledige versie bekijken : Tutorial battle

Edwin
%Europe/Berlin %598 %2005, 15:21
Ik heb 2 redenen dat ik deze battle doe:
1) We hebben weer nieuwe tuts nodig
2) Ik heb een cadeaubon liggen die ik niet gebruik(voor de slijterij)

Ok, dit gaan we doen: Een tutorial maken!
Voor wie: Iedereen! Ook Zonemembers en founder
Onderwerp: maakt niet uit, lekker breed dus, maar dan kan iedereen z'n eigen kunsten vertonen. Kijk nog wel even tussen de bestaande tutorials of er niet al 1tje bestaat.

En hoe gaan we het doen?
Je maakt je mooit tutorial in BBcode style. Waarom? Nou we kunnen nog geen tuts uploaden en het mooie van dit forum is dat je de topic kan beoordelen! Dus voor elke tutorial maak je een topic aan, let daarbij wel op dat je in je titel [TUT] ervoor zet, dan weet iedereen dat het een tutorial is. Nou weet ikzelf niet waar we die het beste kunnen neerzetten dus zet ze voorlopig maar in het battle-forum, lekker makkelijk. Mocht nou een zonefounder/manager na het lezen van dit een betere plek weten, zeg het dan even dan verander ik dit.

Het is dus belangrijk dat je ook het werk van anderen beoordeelt.

Wie wint? Simpel, degene met de hoogste score :)

Succes allemaal!

Edit: wat ik nog vergeten was: Periode is de maand Juli 31 Juli 23:59

VAW
%Europe/Berlin %609 %2005, 15:37
Leuk plan! Maar zou je niet even wachten tot de mods een fatsoenlijke TUTsectie hebben aangemaakt? Anders gaan er binnenkort overal TUTs komen, en wordt alles heel onoverzichtelijk, wat niet de bedoeling is lijkt me.

Edwin
%Europe/Berlin %614 %2005, 15:45
Leuk plan! Maar zou je niet even wachten tot de mods een fatsoenlijke TUTsectie hebben aangemaakt? Anders gaan er binnenkort overal TUTs komen, en wordt alles heel onoverzichtelijk, wat niet de bedoeling is lijkt me.
nee :cool:

(omdat alles nu in vbulletin zit lijkt het me geen probleem namelijk, je kan topics dan makkelijk verplaatsen)

Richard
%Europe/Berlin %617 %2005, 15:48
Komende week ga ik bekijken hoe er tutorials toegevoegd kunnen worden.
Er zit namelijk ook een goedkeurings systeem in vBulletin. Ik verwacht dat jullie je tutorial in een topic kunnen plaatsen en dat die door ons goedgekeurd kan worden dan.

Je kan dus lekker aan de slag gaan om tutorials te schrijven!
Super!

ninetynine
%Europe/Berlin %555 %2005, 14:19
Ik doe mee , zal een tut maken over mijn ticker :p :) na aandringen :D

http://www.houstonfrieks.be/form.swf

Voor reacties :

http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=198

mknol
%Europe/Berlin %577 %2005, 14:51
Komende week ga ik bekijken hoe er tutorials toegevoegd kunnen worden.
Er zit namelijk ook een goedkeurings systeem in vBulletin. Ik verwacht dat jullie je tutorial in een topic kunnen plaatsen en dat die door ons goedgekeurd kan worden dan.

Je kan dus lekker aan de slag gaan om tutorials te schrijven!
Super!

Ik heb namelijk nog wat tuts liggen die al op deze site stonden. Ik ben de eerste die wat gaat uploaden als het zo ver is haha. Tot nu toe kan er nog niets geupload worden toch?

Richard
%Europe/Berlin %593 %2005, 15:14
Het is inderdaad nog niet mogelijk om tutorial te uploaden.
Maar er wordt aangewerkt.

Stuf
%Europe/Berlin %128 %2005, 04:05
..ik heb een vandaag een video tutorial gemaakt..

alleen is de .avi 61mb geworden.. en 55MB na compressie naar .flv :(

beetje jammer..

Stuf
%Europe/Berlin %961 %2005, 00:05
ik heb een video tutorial gemaakt.. en draait nu prima in een flashvideo player..
mag deze ook meedoen aan de battle?
Aangezien hij oorspronkelijk in BBcode gemaakt moest worden..

ninetynine
%Europe/Berlin %433 %2005, 11:23
Begin van mijn tutorial :

Klik! (http://www.houstonfrieks.be/The Houstonfrieks Tutorial een ticker maken.swf)

Edwin
%Europe/Berlin %438 %2005, 11:31
Begin van mijn tutorial :

Klik! (http://www.houstonfrieks.be/The Houstonfrieks Tutorial een ticker maken.swf)
Mooi begin! en leuk gedaan zo.

ninetynine
%Europe/Berlin %445 %2005, 11:41
thanx , ohja en de As is copy/pastable , ookal ziet het er niet zo uit nu :) :p

TheDutch
%Europe/Berlin %445 %2005, 11:42
Misschien handig om te weten of tutorials zelf in Flash gemaakt mogen worden of dat het allemaal textueel moet zijn ivm. vBulletin zoeken en de Google spiders :).

ninetynine
%Europe/Berlin %446 %2005, 11:43
plz ja ? , op de vorige site was dit toch ook zo ? :p

TheDutch
%Europe/Berlin %451 %2005, 11:50
Het gaat erom dat wanneer je het "goed" aanpakt je dmv. tutorials ENORM veel meer traffic/nieuwe leden kunt genereren door het toegankelijk te maken voor zoekmachines. De leden kunnen dan ook zoeken binnen tutorials, wat weer een veel beter resultaat oplevert. Dat is in mijn ogen weer erg goed voor FlashFocus :).

Mitch
%Europe/Berlin %497 %2005, 12:56
Heeft er iemand nu een tutorial gemaakt :D
Ik heb er wel een op papier nu staan, over tekenen en dat in flash verwerken en daar wil ik denk ik ook een stukje animatie bij toevoegen.

@houston: Die van jouw ziet er gaaf uit!

Richard
%Europe/Berlin %857 %2005, 21:34
Het gaat erom dat wanneer je het "goed" aanpakt je dmv. tutorials ENORM veel meer traffic/nieuwe leden kunt genereren door het toegankelijk te maken voor zoekmachines. De leden kunnen dan ook zoeken binnen tutorials, wat weer een veel beter resultaat oplevert. Dat is in mijn ogen weer erg goed voor FlashFocus :).
Ik wil me daar graag bij aansluiten.

Tut sectie is onderweg :)

Jorim
%Europe/Berlin %896 %2005, 22:31
Ik wil me daar graag bij aansluiten.

Tut sectie is onderweg :)
Snel gedaan, maar mag HTML&CSS ofzo er ook nog ergens bij ??? Eventueel bij Javascript stoppen misschien ??

*Ik heb nog even een css tut die er zeker wel even bij mag :D (niet voor de punten denk ik, meer voor de zoekmachine)

Richard
%Europe/Berlin %917 %2005, 23:01
Ik zie niet echt dat html en css op FlashFocus hoort. Tenzij in Flash gebruikt ofzo.

Jorim
%Europe/Berlin %923 %2005, 23:09
Ik zie niet echt dat html en css op FlashFocus hoort. Tenzij in Flash gebruikt ofzo.
Flashmovie centreren met css, popup voor je website, splashpagina in html, metatags om gevonden te worden, etc, etc

Richard
%Europe/Berlin %933 %2005, 23:23
Past onder Flash Gerelateerd. Afhankelijk van de aard van de tutorial zet je hem onder Technisch of ontwerp :)

BDisOKE
%Europe/Berlin %751 %2005, 19:02
Hoe staat het met die mooie nieuwe tutorials mensen?!
Zijn er al mensen uit-ge-battled? :D

Mitch
%Europe/Berlin %769 %2005, 19:27
Ik moet hem nog steeds is verwerken :D zeker het leukst als ie in flash is, eh?

BDisOKE
%Europe/Berlin %782 %2005, 19:47
Html is beter voor de doorzoek/vindbaarheid met google...
En scheelt denk ik ook een hoop werk. :)

Richard
%Europe/Berlin %790 %2005, 19:57
Nou, ik heb net een tutorial goedgekeurd die toch wel erg vet was hoor.
Stuf heeft hem gemaakt en ingesproken. Gaaf hoor.

Hoewel ik een html erbij ook goed zou vinden voor de doorzoekbaarheid.

Stuf
%Europe/Berlin %800 %2005, 20:12
..was ook één van de eerste keren dat ik zoiets maakte... :)
Ben benieuwd of mensen dit prettig werken vinden.. een video tutorial.
En/of een paar tips hebben voor de volgende tutorial.
Commentaar of opmerkingen zijn dan ook zeer welkom..

*edit
Hij werkt prima richard.. en nogmaals dank voor je + reactie :)

ath92
%Europe/Berlin %866 %2005, 21:48
wow meesterlijk man! die tut is echt vet, heb ik zeker wat aan gehad ! thnx daarvoor! :D

Mitch
%Europe/Berlin %904 %2005, 22:42
Eh Stuf zeker goeie tutorial! Ik maak ze altijd handmatig en daardoor word het altijd een zooi :P maar dit is wel duidelijk.

Ook echt beter zo'n video tutorial, dat heb je goed gedaan. Lijkt me erg moeilijk.

Stuf
%Europe/Berlin %912 %2005, 22:54
:D
thx!
..t valt mee hoor.. je moet alleen wel van te voren precies weten wat je wilt doen..
k heb het bij eerdere pogingen wel eens gehad dat ik na 10 min. finaal de mist in ging. :)

Mitch
%Europe/Berlin %919 %2005, 23:03
Kan je het dan niet in scene's doen?

Stuf
%Europe/Berlin %967 %2005, 00:13
ja.. dat kan wel.. ..maar ik doe het liever in 1x goed.. want zo'n overgang merk je wel als ie erin zit.. (denk ik).. en dat kijkt volgens mij niet prettig.
Maar ik kan het in de toekomst mss eens proberen.. wie weet valt het toch niet zo op.

Mitch
%Europe/Berlin %006 %2005, 01:09
Ik heb de trial nu ook gedownload en ben aan ut proberen maar het is nog best wel moeilijk om wat leuks te maken terwijl het word opgenomen. :) Nu moet ik nog ff kijken hoe ik het goed online zet.

Stuf
%Europe/Berlin %107 %2005, 03:34
cool...

hier (http://www.gotoandlearn.com/) heb ik veel aan gehad..

ath92
%Europe/Berlin %349 %2005, 09:23
euhm welke versie moet je downloaden van die extension; als ik hem nou op mijn extension manager wil installeer dan geeft ie een foutmelding :s

Mitch
%Europe/Berlin %380 %2005, 10:07
Die site is echt vet. Ik ga die tutorials wel volgen, misschien leer k dan ook een beetje AS :D

En heb me eerste after effect zojuist gemaakt dankzij die tutorial! :D Daar was ik al de hele tijd op naar zoek.

Stuf
%Europe/Berlin %474 %2005, 12:22
euhm welke versie moet je downloaden van die extension; als ik hem nou op mijn extension manager wil installeer dan geeft ie een foutmelding :s

de laatste versie zou moeten voldoen... zelf werk ik nog met de voorlaatste versie..(1.1.9)..
wat voor foutmelding krijg je..? Mss staat hier (http://laco.wz.cz/forum/viewforum.php?f=1) iets tussen wat je kan helpen

ath92
%Europe/Berlin %562 %2005, 14:29
hmmz.... ik heb 1.1.9 maar geinstalleerd omdat jouw voorbeelden toch genoeg zijn; deze doet het wel..... vaag maarja, maakt niet zoveel uit verder..... wat is eigenlijk het verschil tussen de twee versies?

Roenes
%Europe/Berlin %593 %2005, 15:14
Vet zo'n video tutorial! Maakt toch meer duidelijk dan alleen maar tekst met plaatjes :)

//Edit
Even een kleine opmerking over de tut zelf: Op een gegeven moment maak je van de 3 grijze vakjes 3 verschillende mc's genaamd mc1, mc2 en mc3. Aangezien deze 3 precies hetzelfde zijn maar alleen andere acties krijgen is het netter om 1 mc te maken en deze 3x op je stage te zetten vanuit de library. Hiermee houd je de bestandsgrootte van je fla kleiner en zul je een eventuele wijziging in het uiterlijk van de buttons maar 1x hoeven uitvoeren (ervan uitgaand dat allle buttons dezelfde look krijgen)

Kleine opmerking, maar wilde em toch ff kwijt ;)

Stuf
%Europe/Berlin %663 %2005, 16:55
@ T Hutman:
dit staat op de site..
Verder uitleg hierover staat erook.

New methods, shortcuts

.sizeTo()
.tintTo(rgb,percent)
.invertColorTo(percent)
.pauseTween(props) - specific targets & props
.unpauseTween(props)
.isTweenPaused(prop)
.isTweening(prop) [added specific prop checker]
.pauseAllTweens() [globally from a clip]
.unpauseAllTweens()
.stopAllTweens()
.ffTween(props)
.rewTween(props)

Ook staat er een stuk over case-sensetivity..
Van het kirupa forum heb ik eens meegekregen dat in volgende versies ook BezierCurves worden verwerkt..

@roenes:
heb je idd gelijk aan.. toch doe ik het bijna nooit.. waarom weet ik eigenlijk niet..
Maar ik zal er voortaan eens opletten..
thx.

*
Toch blijf ik het jammer vinden dat er niet gereplyed kan worden in de topic van de tutorial.. :(
beetje onoverzichtelijk op deze manier..

Richard
%Europe/Berlin %831 %2005, 20:56
Toch blijf ik het jammer vinden dat er niet gereplyed kan worden in de topic van de tutorial..
Ik ook, maar als dat wel zou kunnen zou het betekenen dat ik alle posting zou moeten modereren. Er kan gewoon een apart topic voor aangemaakt worden.

Stuf
%Europe/Berlin %527 %2005, 13:39
zoiets verwachtte ik al..
..het punt is alleen dat er op den duur behoorlijk veel tutorials bij zullen komen... en ik kan me herinneren van het vorige forum dat er ook behoorlijk op gereageerd werd. Ik denk dat het verwarrend zal zijn als deze topics her en der verspreid zullen gaan staan op het forum, en dat je steeds een aantal topics van tutorials boven aan elk forum hebt staan..

..mss is het een idee om een board te maken voor tutorial replies..
Of is dat alles wat te overdreven?

Roenes
%Europe/Berlin %535 %2005, 13:51
..mss is het een idee om een board te maken voor tutorial replies..
Of is dat alles wat te overdreven?Voor een brainstorm over dit probleem bestaat in suggestie en bugs een topic (http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=452) aangezien dit toch een belangrijk probleem is :)

ath92
%Europe/Berlin %643 %2005, 16:26
Ik heb een vraag..... kan je ook mc's scalen met breedtes, dus niet alleen met procenten???? dat zou namelijk erg handig zijn. dan hoef ik niet steeds te gaan checken wat de breedte van de mc's is.... zou een hoop tijd schelen.....

Stuf
%Europe/Berlin %680 %2005, 17:20
volgens mij niet.. je kunt voor het scalen de tween methode gebruiken en de scaleTo, maar ze gebruiken allebei procenten..
Het beste kun je de objecten die je wilt scalen op afgeronde pixelwaarden maken.. zodat het rekenen makkelijker wordt..
hellaas kan ik je niet verder helpen..

ath92
%Europe/Berlin %728 %2005, 18:29
ok, het was wel makkelijk,geweest, maar volgens mij kan het ook wel door een rekensommetje te maken, waardoor je het goede aantal procenten krijgt.... naja, dat word even rekenen dan.... (en dat in mijn vakantie!!!!!!!!!!! :(:p)

Stuf
%Europe/Berlin %434 %2005, 11:26
waar blijven de rest van de tutorials trouwens..? :rolleyes:

Pimm
%Europe/Berlin %589 %2005, 15:08
Ik kom nog met een reeks tuts, deze vakantie, weet alleen niet wanneer...

WernerL
%Europe/Berlin %746 %2005, 18:54
Ik heb vandaag ook een tutorial geschreven. :)
Hij staat bij effecten alleen hij is nog niet goedgekeurd.

Richard
%Europe/Berlin %918 %2005, 23:02
Nu wel :)

WernerL
%Europe/Berlin %918 %2005, 23:03
Nu wel :)

Thanks. ;)

g3cko!
%Europe/Berlin %020 %2005, 01:28
waar blijven de rest van de tutorials trouwens..? :rolleyes:

hihi, ik denk dat niemand het tegen je op durft te nemen.. :cool:

Stuf
%Europe/Berlin %115 %2005, 03:46
:)
tuurlijk wel..

k zou het wel tof vinden als anderen dit ook zouden proberen..
zo moeilijk is het namelijk niet om te maken..

flashfreak
%Europe/Berlin %855 %2005, 21:32
Stuf, ik probeer het nu ook, en bij mij geeft ie bij elke versie een foutmelding, wie heeft dit nog?

Stuf
%Europe/Berlin %771 %2005, 19:31
hmm .. vaag..

Ik had je die extensie gestuurd.. of niet..?
Werk je toevallig op een mac? Zo ja.. moet je volgens mij een andere versie downloaden..

Kom je er helemaal niet uit.. dan kun je mss hier (http://laco.wz.cz/forum/viewforum.php?f=1) nog terecht..

Stuf
%Europe/Berlin %074 %2005, 02:47
ik heb trouwens nog een tutorial gemaakt..
over scaling..
ik heb hm hier toegevoegd.. hij wacht alleen nog op goedkeuring..

matzo
%Europe/Berlin %477 %2005, 12:27
Ik heb vandaag ook een tutorial geschreven. :)
leuk alleen kan je voorbeeld maar een keer worden afgespeeld. misschien een rewind button invoegen? heb nu mijn eigen tutorial ook gemaakt over php. Hoop dat hij goedgekeurd wordt.
Het is immers mijn eerste tutorial.

Stuf
%Europe/Berlin %538 %2005, 13:54
leuk alleen kan je voorbeeld maar een keer worden afgespeeld. misschien een rewind button invoegen?

d'r zit een rewind button in de controlbar... ook kun je de playhead vastpakken en draggen..

Stuf
%Europe/Berlin %939 %2005, 23:33
leuk.. zo'n battle zonder einde :p

rackdoll
%Europe/Berlin %490 %2005, 12:46
ja man echt een te erge tut.
props man!