PDA

Volledige versie bekijken : Preloader voor externe swf

bart-c
%Europe/Berlin %548 %2005, 14:10
Ik weet dat hier al veel topics over zijn, maar ik heb nog steeds niet het antwoord gevonden op mijn vraag, vandaar dit nieuwe topic.

Ik heb een main movie, met een paar buttons en een empty movieclip (container), en de buttons hebben de volgende actie:

on (release) {
if (_root.currMovie == undefined) {
_root.currMovie = "home";
container.loadMovie("home.swf");
} else if (_root.currMovie != "home") {
if (container._currentframe >= container.midframe) {
_root.currMovie = "home";
container.play();
}
}
}

Nu wil ik dat wanneer er op een button geklikt wordt, de desbetreffende swf eerst gepreload wordt met een preloadertje erbij, voordat deze swf afgespeeld wordt.

Ik hoop dat iemand me kan helpen, heb me een ongeluk gezocht naar een oplossing.

Bart-c

Pimm
%Europe/Berlin %735 %2005, 18:39
Je kunt natuurlijk een preloader in de externe SWF plaatsen. Als je dat niet wilt, post dan even je FLA (van de movie die inlaadt) dan help ik je wel of iemand anders ofzo, dunno...

bart-c
%Europe/Berlin %744 %2005, 18:51
Ja daar zit het probleem, een preloader in de externe swf werkt niet, dat heb ik al geprobeerd..

Bart-c

Pimm
%Europe/Berlin %770 %2005, 19:29
Je moet natuurlijk geen _root gebruiken als je de SWF gaat inladen hè? Je moet het pad aangeven vanaf this (F1).

bart-c
%Europe/Berlin %774 %2005, 19:35
Ja dat begrijp ik, het probleem zit um alleen dat hij de hele swf eerst gaat laden in de mainmovie, en dan pas gaat ie de swf afspelen, en dan komt de preloader dus neit tevoorschijn, en moet je wel steeds wachten als e rop een buttons geklikt is. Ik wil dus dat er eerst een preloader komt, voordat ie de swf gaat spelen.. Beejte lastig uit te leggen..

Bart-c