PDA

Volledige versie bekijken : Tekst transition (fade)

205_lacoste
%Europe/Berlin %575 %2005, 14:48
Ik heb al de nodige manieren gevonden hoe je een plaatje kan faden. Op zich lukt dit wel, ook met tekst. Het probleem waar ik tegenaan loop is wellicht simpel, maar weet momenteel niet hoe ik dit het beste aan kan pakken.

Ik wil kunnen bladeren door de tekst via een 'verder' en 'terug' knop, en dan moet de nieuwe tekst in-faden. Als ik dit doen, dan verandert de tekst naar een graphic en kan ik 'm dus ook niet meer wijzigen.

Hoort dit, en kost het inderdaad veel tijd als je de nodige pagina's van tekst wil veranderen of is er een hele simpele methode voor?

TrueChaoZ
%Europe/Berlin %582 %2005, 14:58
je zou een transparant vlak over de tekst heen kunnen zetten en deze dus van 100% naar 0% transparantie (alpha) heen en weer kunnen faden

daarnaast kan je ook van de tekst een movieclip maken en deze movieclip kunnen faden met behulp van de alpha en een motion tween, deze is eigenlijk het handigste

Larsvu
%Europe/Berlin %584 %2005, 15:01
Maak en function of een loop en fade die textvelden.
Zoiets als dit:
x=100
{
x-=1
textField._alpha = x;
}
Bedenk zelf maar de rest :)
Je moet wel de textfonts embedden

205_lacoste
%Europe/Berlin %589 %2005, 15:08
je zou een transparant vlak over de tekst heen kunnen zetten en deze dus van 100% naar 0% transparantie (alpha) heen en weer kunnen faden

daarnaast kan je ook van de tekst een movieclip maken en deze movieclip kunnen faden met behulp van de alpha en een motion tween, deze is eigenlijk het handigste

Ik ben dus echt net nieuw met Flash, dat moge duidelijk zijn. Site werkt nu geheel zoals zou moeten, op de 'special' effects met de tekst na.

Door het naar een movieclip te zetten en de motion tween toe te voegen, krijg ik dan niet hetzelfde als ik in de OP bedoel? maw, blijft de tekst wel editable?

205_lacoste
%Europe/Berlin %018 %2005, 01:26
Ik ben momenteel al wat verder met het alpha gebeuren. Ik moet echt omschakelen om in dat tijdframe te denken. Daarbij lijkt het ook wat op java met klasses en instanties en dat is het vak wat ik ga compenseren omdat ik het maar niet gehaald krijg.

Nu zit ik met het maken van animated buttons. Gaat prima, ze werken ook zoals het hoort. Nou is mijn vraag of ik voor elke knop nieuwe Symbols moet maken ipv dat ik met één fade in fade out symbol af kan.

Als voorbeeld heb ik 2 knoppen gemaakt (puur voor het voorbeeld, dus geen photoshop werk), waar ik alles dubbel voor moest maken om ze alletwee te laten functioneren. Aangezien het een hoop werk is om zo een aanpassing te doen aan een site, verwacht ik dat het makkelijker kan.

Wie zou me (in lekentaal) verder op weg kunnen helpen?

Button SWF (http://home.student.utwente.nl/t.p.s.franken/Buttons.swf)

Button FLA (http://home.student.utwente.nl/t.p.s.franken/Buttons.fla)

205_lacoste
%Europe/Berlin %462 %2005, 12:05
Ik ben er nu ook achter dat je alleen de instantie (graphic) hoeft te wijzigen om de animatie werkend te laten zijn met veranderde tekst. Nu alleen nog het 'probleem' van het aanmaken van een movie tween voor elke button.

Wie helpt?