PDA

Volledige versie bekijken : FLVPlayback.seek probleem

rjg
%Europe/Berlin %692 %2007, 16:36
Hallo daar,

ik heb een probleempje met de FLVPlayback.seek (seekSecond/seekPercent geven dezelfde problemen)

ik gebruik de volgende code om de seek aan te roepen:

vControl.video.seek(e.currentTarget.time);

hierbij is 'video' het FLVPlayback object en de 'e.currentTarget.time' is in mijn geval 2 of 5

bij .seek(2) komt de playhead op 3.937 seconden te staan, terwijl hij volgens wat ik uit de documentatie opmaak naar 2 seconden moeten springen (ik heb een listen op de VideoEvent.SEEKED waarna hij de huidige playhead bekijkt)
bij .seek(5) komt hij op 5.905 uit
en bij .seek( 8 ) komt hij net iets boven de 8 uit (het filmpje duurt ong 8 seconden)

het lijkt er op dat er iets logaritmisch gebeurt maar dat lijkt mij een beetje vaag...

seekPercent geeft ook rare resultaten (seekPercent(25) komt ergens halverwege uit...)

Weet iemand toevallig wat hier de oorzaak van kan zijn en hoe het te verhelpen is?

Alvast bedankt,

Rob

M0L
%Europe/Berlin %699 %2007, 16:47
Dit probleem komt vooral voor bij kleine films, flash kan namelijk niet zo heel nauwkeurig "seeken", bij grotere films merk je dit niet.
Ik denk dat hier niet echt een oplossing voor is.

EDIT: Ik zie dat jou waardes wel heel afwijkend zijn misschien ligt het ergens anders aan

rjg
%Europe/Berlin %384 %2007, 09:13
hm, ik denk dat dit het probleem is:

" First, for a progressive download, you can seek only to a keyframe, so a seek takes you to the time of the first keyframe after the specified time (When streaming, a seek always goes to the precise specified time even if the source FLV file doesn't have a keyframe there.) "

waarschijnlijk wordt de progressive download gebruikt en moet ik streamen

rjg
%Europe/Berlin %399 %2007, 09:34
opgelost, met het encoden van de video heb ik elk frame een keyframe gemaakt