PDA

Volledige versie bekijken : loadMovieclip

martie molenaar
%Europe/Berlin %622 %2007, 14:56
Beste FFers,

Mijn vraag is of ik movieclips kan inladen in een lege movieclip die zich aanpast aan de grote van de ingeladen movieclips, dus een empty movieclip denk ik.

Mart

Jan
%Europe/Berlin %636 %2007, 15:16
Als je via AS een lege container_mc creëert gebeurt dat automatisch.
this.createEmptyMovieClip("container_mc", this.getNextHighestDepth());
trace(container_mc._width);//output:0
container_mc._width=100;
trace(container_mc._width);//output: 0
container_mc.loadMovie("eenFlashMovie.swf");
trace(container_mc.width);//output: breedte van "eenFlashMovie.swf"

Als je al een 'lege' container_mc manueel op je stage hebt gezet dan citeer ik even de F1:
A SWF file or image loaded into a target inherits the position, rotation, and scale properties of the targeted movie clip.

Jan

martie molenaar
%Europe/Berlin %639 %2007, 15:20
Maar nu laadt ik een swf in toch?

Ik wil ook dat ik een movieclip uit mijn libary kan inladen,in een empty movieclip.
En ik wil niet dat dit automatisch gaat, als ik op een button klik moet die een swf of movieclip inladen. Alleen aan het begin moet die de content van home automatisch inladen verder moet alles moet buttons gaan.

Mart

Jan
%Europe/Berlin %640 %2007, 15:22
Mijn vraag is of ik movieclips kan inladen in een lege movieclip die zich aanpast aan de grote van de ingeladen movieclips, dus een empty movieclip denk ik.
Dan moet je niet over inladen spreken hè. :)
Want mc's in je library die zijn sowieso al ingeladen(als de movie ingeladen is, en als je export in first frame hebt aangevinkt bij de linkage properties).

En attachMovie biedt je de mogelijkheid om parameters zoals afmetingen bijvoorbeeld: {_width:container._width, _height:container._height} mee te sturen.

Druk eens wat meer op F1. ;)
Type this.attachMovie in je AS-panel, klik op "attachMovie" en druk dan op F1.

Jan

martie molenaar
%Europe/Berlin %646 %2007, 15:30
Wist ik niet eens :) dus tekst selecteren en dan F1.

En Jan als ik dus een swf inlaadt hoe kan ik er dan voor zorgen dat je een preloader ziet totdat de swf is ingeladen? Moet ik de preloader dan op de eerst frame doen van de ingeladen swf of kan ik dat beter anders doen, vanuit mijn index bijv.

Want heb niet zo lang geleden een site gebouwd en daar had ik de preloader op de eerste frame gedaan maar dan zag je soms gewoon paar sec niks en dan zag je pas de preloader vervolgt door de content, dus volgens mij is op de eerste frame niet echt een goede manier om te loaden. Kan ik dit anders aansturen?

Bedankt voor alle moeite!

Jan
%Europe/Berlin %658 %2007, 15:47
Wist ik niet eens dus tekst selecteren en dan F1.
Gewoon in elke blauw woord klikken en dan F1.
Is veel handiger dan zelf te gaan zoeken door al die help docs.

En Jan als ik dus een swf inlaadt hoe kan ik er dan voor zorgen dat je een preloader ziet totdat de swf is ingeladen? Moet ik de preloader dan op de eerst frame doen van de ingeladen swf of kan ik dat beter anders doen, vanuit mijn index bijv.
Ik dacht dat dat topic gesloten was. :D
Je moet met de MovieClipLoader class werken.
(typ this.loadClip en klik dan op loadClip en dan op F1... ;) )
Die heeft een ingebouwde "progress checker" namelijk :
Listener.onLoadProgress = function([container_mc:MovieClip], geladenBytes:Number, totaalBytes:Number)
{
//en dan kan je hier:
laadbalk._xscale= (geladenBytes/totaalBytes)*100
if(geladenBytes==totaalBytes)
{
laadbalk._visible=false;
}
//en dan hoef je je verder ook geen zorgen te maken omtrent loops, onEnterFrames e.d.
//deze blijft de bytes automatisch checken totdat ie volledig geladen is
}
Jan

martie molenaar
%Europe/Berlin %660 %2007, 15:51
Bedankt, Ik zal de komende tijd veel F1 drukken:P.
Dat topic was gesloten, die ging over xml inladen in movieclips.
Ik had dat gezien op soleilnoir.fr en dat vond ik er gaaf uitzien en je laadt alleen wat de bezoeker wil zien maar ik kan dat nergens vinden dat xml plaatjes inladen in movieclip met preloader haha maarja niks aan te doen.

alweer Bedankt Jan,