PDA

Volledige versie bekijken : Omg 100 mb

LHproductions
%Europe/Berlin %814 %2005, 20:32
Hey daar!

Ik\ heb een stukje film geanimeerd, die bestaat uit 3 scenes (+3 liedjes).
Hoe kan het zo zijn dat mijn fla. bestand 100 MB is?
|
Ik heb stukjes van de muziek gemonteerd in adobe premiere.

Bovendien vraag ik me af, als je je fla. bestand wilt exporteren, zoadat andere het kunnen bekijken, komen dan alle scenes achter elkaar?

Okay weer bedankt!

;) LH

Dauntless
%Europe/Berlin %823 %2005, 20:45
Bovendien vraag ik me af, als je je fla. bestand wilt exporteren, zoadat andere het kunnen bekijken, komen dan alle scenes achter elkaar?

Jup :). Daarom dat je zelfs geen gotoAndPlay("scene 1", 1); oid mag gebruiken. Dat kan fouten opleveren...

En hoe groot zijn die drie liedjes? En hoe groot is je .swf (da's het belangrijkste).

mark
%Europe/Berlin %445 %2005, 11:41
Hmm, ok, kijk je fla bestand onthoud alles in de library ook alle ongebruikte symbolen en ingevoegde plaatjes en eerder geimporteerde muziek. Dus vraag flash ff je ongebruikte library symbolen te wissen.

Verder, de scene volgorde wordt bepaald door de volgorde die je in je scene venster hebt staan. En ja hij speelt alle scene's één voor één af, als je geen stop in een scene geeft.

Met scenes werken overigens is maar in bepaalde en specifieke gevallen interessant, meestal volstaat het beter door met aparte swf filmpjes te werken, en die in instances in je film te laden. Het voordeel van scenes is dus dat symbolen in de library, niet opnieuw geladen hoefen te worden (wel met aparte swf films, maar in dat geval zou je ook een shared library aan kunnen maken).

Mark

Dauntless
%Europe/Berlin %459 %2005, 12:01
Hmm, ok, kijk je fla bestand onthoud alles in de library ook alle ongebruikte symbolen en ingevoegde plaatjes en eerder geimporteerde muziek. Dus vraag flash ff je ongebruikte library symbolen te wissen.
En sla je .fla daarna even onder een andere naam op :).

Zanthr
%Europe/Berlin %461 %2005, 12:04
En compressie van je muziek kan ook erg de moeite waard zijn (Premiere is sowieso niet het meest ideale programma voor muziekbewerking, vind ik persoonlijk).

LH-Productions
%Europe/Berlin %666 %2005, 17:00
Okay....het is me gelukt om het bestand van 100 MB (omg :D) naar 30 MB te krijgen.

Eerst heb ik de Library leeg gemaakt (bestanden die wel zijn geimporteerd, maar niet worden gebruikt) daarna hernoemt.

Het komt vooral doordat flash niet mp3-bestanden kan importeren, en je die bestanden moet omzetten naar wav., die de bestandsgrootte verdubbelt.

30 MB lijkt mij te groot om op internet te zetten ( en we zijn nog nieteens klaar ), iemand nog een idee om het nog kleiner te maken ?

Bedankt voor alle hulp ;)

LH

Niek_M
%Europe/Berlin %689 %2005, 17:32
Kan je het niet exporteren als avi en dan naar bv. wmv exporteren??

dakans
%Europe/Berlin %551 %2005, 14:13
Het fla-bestand is nu 30 mb!?!? Maar heb je het al eens gexporteerd als SWF(ctrl+enter)? En hoe groot is het dan? De fla zet je nl. niet op Internet, je SWF wel!

LHproductions
%Europe/Berlin %667 %2005, 17:01
okay ja dan is hij maar 112 kb ;) ty !!!!\

Gr LH