PDA

Volledige versie bekijken : Cinema4D autootje

Rainman
%Europe/Berlin %707 %2005, 17:59
Een aantal van jullie kent mij als Swift3D gebruiker (dat klink als een verslaving... LOL), maar sinds kort ben ik een beetje bezig met de demo versie van Cinema4D. Met zo'n higher end programma gaat er een hele nieuwe wereld voor je open als je alleen Swift3D gewend bent. :P

Dit is mijn Lotus Elise S111 (uit het jaar 2000) die ik na een week experimenteren met de demo versie heb kunnen maken. Helaas kun je met de demo versie geen modellen opslaan of renderen. Dus de afbeeldingen hieronder zijn gewoon screenshots. Het model waar ik een dag aan gewerkt heb ben ik nu dus kwijt. :(

Het frame van het raam heb ik snel moeten doen omdat het erg laat werd en ik toch een render wilde hebben van mijn Lotus.

http://www.rainman.nl/cinema4d/c4d_005.jpg

http://www.rainman.nl/cinema4d/c4d_005b.jpg

Niek_M
%Europe/Berlin %711 %2005, 18:04
Ziet er erg goed uit hoor! ondanks dat het maar een screenshot is! :)

Maar naar mijn mening is de vooruit iets te hoog.

ninetynine
%Europe/Berlin %713 %2005, 18:07
ik blijf me maar afvragen hoe jullie het doen ! :)
gewoon levensecht :p

(hoeveel uur ? , tut ? )

Mitch
%Europe/Berlin %724 %2005, 18:23
Echt vet Rainmen! Zonde dat je uhm kwijt bent...

Ruit is wel wat vreemd.

Vinc
%Europe/Berlin %729 %2005, 18:30
Heb je dat na een week kunnen maken? Ik heb maanden geprobeerd een leuke auto te maken maar tis niet gelukt! :-O

Heb je em gemaakt vanuit een kubus of verschillende platen zeg maar?

digitalnrg
%Europe/Berlin %768 %2005, 19:26
ik heb die auto ook gemaakt met 3dmax.. maandje mee bezig geweest ofzo...

ik vind dit niet echt geloofwaardig ? 1 dagje !

Rainman
%Europe/Berlin %777 %2005, 19:39
ik heb die auto ook gemaakt met 3dmax.. maandje mee bezig geweest ofzo...

ik vind dit niet echt geloofwaardig ? 1 dagje !Een maand!? :O Dan ben je vast en zeker niet de snelste met dat programma.
Het heeft me echt niet meer dan 12 uur gekost om dit te maken hoor. Ik heb dit model ook met Swift3D gemaakt dus ik wist ongeveer wat ik moest doen, misschien dat dat ook nog heeft meegeholpen.

Dit model is gemaakt door plane modeling (platen dus). Met edge extrusion heb je best snel een goed model.

Zoals ik al zei die ruit heb ik snel ff erbij gemaakt omdat het erg laat was en toch een "afgerond" model wilde hebben. Kan best dat ie een beetje hoog is en er raar uitziet.

josko
%Europe/Berlin %780 %2005, 19:44
dus via platen? en allmeaal in extrude gooien en dan is ie mooi?...oke ik heb 3 weken geporbeerd ietrs moois te maken in cinema en niks is gelukt, op een terein wiel na...

gefeliciteerd, wat mij betreft ben je wel zo ongeveer een 3d expert! :P

Rainman
%Europe/Berlin %784 %2005, 19:49
14 jaar. Ja dan kan ik me zo'n reactie wel voorstellen.

Flashingback
%Europe/Berlin %808 %2005, 20:24
Ik ben ook net begonnen met cinema 4D en heb eigenlijk heelemaal nog geen 3D achtergrond maar boxmoddeling lukt me wel al aardig. Ik sta zeker nog niet zo ver als jou op 3D vlak heb nog neit echt genoeg inzicht er in

MA2R
%Europe/Berlin %832 %2005, 20:59
c4d echt uberbruut van 3dmax snap ik de balle niet van c4d wel!

josko
%Europe/Berlin %917 %2005, 23:00
haha laat mij maar coderen ben zoizo slecht in designen